close
ویزای ایران
دانلود پایان نامه تعیین میزان تأثیر نحوه تعامل عاطفی والدین بر عملکرد تحصیلی دانش آموزان
loading...

دانلود پروژه پایان نامه کاراموزی

دانلود پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد موضوع : رابطه بین تعامل عاطفی در خانواده و پیشرفت تحصیلی فرزندان   دانلود پایان نامه رابطه…

خوش امد گویی

درگاه پرداخت اینترنتی این وبسایت توسط درگاه واسط زرین پال و آرین پال مورد تایید قرارگرفته است.

لینک دانلود فایل بعد از پرداخت به صورت آنی باز می شود.

ایمیل پشتیبانی سایت  mahdipnut@yahoo.com


شماره تماس پشتیبانی سایت : 09191968068  (پاسخگویی فقط به پیامک)

بنی حسن مهدی بازدید : 69 دوشنبه 31 خرداد 1395 نظرات ()
دانلود پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد موضوع : رابطه بین تعامل عاطفی در خانواده و پیشرفت تحصیلی فرزندان 
 دانلود پایان نامه رابطه بین تعامل عاطفی در خانواده و پیشرفت تحصیلی فرزندان بررسي نقش تعامل عاطفي والدين برپيشرفت تحصيلي فرزندان  عوامل پیشرفت و پسرفت تحصیلی 
چکیده:  نه تنها در عصر کنونی بلکه از روزگاران گذشته نیز نحوه تعامل عاطفی در خانواده و تأثیر آن بر پیشرفت تحصیلی فرزندان شناخته شده است. در تحقیق حاضر سعی شده علل مؤثر و اثرگذار بر این امر شناخته و مورد کنکاش قرار گیرد. نمونه انتخابی شامل 120 نفر از دانش‌آموزان مدرسه راهنمایی واقع در سعادت آباد خیابان ششم شرقی پلاک 8 که دارای جنسیت مذکر بوده و از طریق نمونه گیری تصادفی انتخاب شده اند، به منظور اثبات فرضیه تحقیق، از پرسشنامه محقق ساخته که برای چگونگی الگوهای تبادلی خانواده طرح ریزی شده  و شیوه ارزیابی خانواده بر اساس سبک مشکل محور بوده، استفاده شده است. با اجرای آزمون آماری ضریب همبستگی پیرسون سعی شده ارتباط بین نحوه تعامل عاطفی در خانواده با پیشرفت تحصیلی فرزندان اثبات شود. 
نتایج تحلیل آماری در این تحقیق حاکی از آنست که نحوه تعامل عاطفی در خانواده اثر معنی داری بر پیشرفت تحصیلی افراد مورد مطالعه در این پژوهش ندارد و بین نمره تعامل عاطفی وال و پیشرفت تحصیلی فرزندان در سالهای مختلف تحصیلی ضریب همبستگی مثبت وجود دارد
 
واژه های کلیدی:
 تعامل عاطفی Affective Interaction  پیشرفت تحصیلی Educational Imrovement دانلود پایان نامه روانشناسی ، دانلود پایان نامه ارشد علوم تربیتی ، بررسی پیشرفت و پسرفت تحصیلی دانش اموزان ، خانواده و سطح سواد دانش اموزان ،
 
فهرست مطالب و موضوعات 
فصل اول  
مقدمه  2-1
بیان مسئله  4-3
اهمیت و ضرورت مسأله  5-4
اهداف پژوهش  7-6
فرضیه تحقیق  7
 
فصل دوم 
پیشینه نظری (بررسی متون) 32-8
پیشینه تجربی( داخل کشور) 35-33
پیشینه تجربی(خارج از کشور)  42-35
 
فصل سوم  
متغیرها  42
تعریف عملیاتی  42
جامعه آماری و نمونه آماری  42
نمونه گیری  43
فنون جمع آوری اطلاعات  43
اعتبار و پایایی 44
طرح تجزیه و تحلیل داده ها (روشهای آماری)  44
ملاحظات اخلاقی  45
 
فصل چهارم 
بیان نتایج  58-46
 
فصل پنجم  
تجزیه و تحلیل یافته ها  64-59
پیشنهادات – انتقادات  66-65
فهرست منابع  71-67
 
دانلود پایان نامه بررسی رابطه تعادل عاطفی خانواده و پیشرفت و سطح سواد دانش اموزان
 
دانلود پایان نامه  با موضوع :
رابطه بین تعامل عاطفی در خانواده و پیشرفت تحصیلی فرزندان 
قابل استفاده دانشجویان رشته روانشناسی - علوم تربیتی و مشاوره بر حسب سلیقه دانشجو
قالب فایل : word  --- تعداد 70 صفحه
 
 
فصل اول کلیات تحقیق
مقدمه: 
من اگر خارم اگر گل چمن آرایی هست         که از آن دست که می‌پروردم می رویم
مسأله تربیت، مسأله حیات و ممات ملتهاست. بنای آن در خانواده آغاز می شود و در جامعه و مدرسه تکمیل می شود. به صراحت می توان گفت که مفهوم پیشرفت یا عقب ماندگی را از هر دیدی که بنگریم محصول تربیت است. قومی پیشرفته است که تربیت آن پیشرفته باشد و قومی عقب مانده است که تربیت آن عقب مانده است و این امر هم از نظر مادی و هم از نظر معنوی قابل تعیین است.(قائمی، 1369) 
خانه و خانواده اولین پایگاه پرورش و تربیت کودکان است و چنانچه پدران، مادران، سرپرستان کانون خانواده در این امر خطیر سهل انگاری و مسامحه نمایند در دومین پایگاه یا مرحله، یعنی مدرسه سعی و مجاهدت و کوشش وتلاش مربیان و معلمان در این جهت، اگر به کلی بی نتیجه نباشد، مسلم پربار وثمربخش نتواند بود. (علایی، 1369)
اداره سرشماری ایالات متحده آمریکا، تعریف وسیعی از خانواده را به شرح زیر ارائه می دهد. 
 
بیان مسئله : خانواده به عنوان یک سیستم اجتماعی، شامل گروهی از افراد است که از طریق ازدواج، تولید مثل و پرورش فرزندان با هم زندگی می‌کنند. این سیستم و سازمان اجتماعی در طول تاریخ، نقش حیاتی برای رشد، پیشرفت و اجتماعی شدن نوع انسان ایفاء کرده است. خانواده بدون شک مهمترین سازمانی است که بسترساز رشد و رفاه جسمی، روانی و اجتماعی کودک و عامل رسیدن وی به تعادل فیزیکی، روانی و اجتماعی است    (نازک تبار فیروز جایی، 1383)
 
اهداف پژوهش:
1- اهداف کلی: 
" تعیین میزان تأثیر نحوه تعامل عاطفی والدین بر عملکرد تحصیلی دانش آموزان"
 
فصل دوم پیشینه تحقیق
• پیشینه نظری (بررسی متون)، نظریه ها 
• پیشینه تجربی (داخل ایران) 
• پیشینه تجربی( خارج از ایران) 
خانواده:
دوران کودکی که آنرا می بایست از مهمترین دوره های زندگی بشر دانست، بطور کلی از نظر تربیتی متأثر از دو عامل ژن و محیط است. نقش عوامل ژنتیکی در وجود یا عدم استعدادها می‌تواند متجلی باشد ولی عامل مهم‌تر محیط است که  نقش اصلی را در رشد و شکوفایی این استعدادها بازی می کند و خانواده نخستین محیط اجتماعی است که کودک را تحت سرپرستی و مراقبت قرار می دهد. از این رو می‌توان گفت که پیش از تمام محیطهای دیگر در رشد و تکامل فرد تأثیر دارد. این نهاد اجتماعی که کودک در آن با هستی مرتبط می‌شود اولین پایه‌گذار شخصیت و معیارهای فکری اوست و اخلاق، صحت و سلامت روانی فرد تا حدود بسیاری در گرو آن است. همینطور واکنش کودک نسبت به محیط خود به تبع تحت تأثیر موازین اجتماعی و فرهنگی گروهی است که در میان آن بزرگ شده است. از آنجا که خانواده خود یک واحد اجتماعی است و ارزشها و معیارهای اجتماعی از طریق آن به کودک منتقل می‌شود، بعنوان یک واسطه از لحاظ تأثیر محیط اجتماعی بر کودک نیز دارای اهمیت است. به این دلیل که معمولاً وقتی کودکان باهوش، مؤدب و از لحاظ درسی وضعیت مطلوبی را دارا باشند به حساب تربیت والدین گذاشته می‌شود و نیز هنگامی که کودک بزهکار، عصبی و ناموفق در مدرسه باشد به حساب والدین گذاشته می شود، در حالیکه شاید عوامل دیگری نیز در این امر دخیل بوده باشد (پوردرویش، 77).
 
فصل سوم روش تحقیق
• متغیرها  
• تعریف عملیاتی 
• جامعه و نمونه تحقیق 
• نوع نمونه گیری 
• نوع مطالعه 
• فنون جمع آوری اطلاعات 
• اعتبار و پایایی 
• طرح تجزیه و تحلیل داده ها 
• ملاحظات اخلاقی
متغیرها: 
پیشرفت تحصیلی: منظور از پیشرفت تحصیلی، مقدار یادگیری‌های آموزشی فرد بصورتی که توسط آزمونهای مختلف درسی، مثل حساب، دیکته، تاریخ سنجیده می شود اشاره دارد( سیف، 1369) 
تعامل عاطفی در خانواده: جو و فضای عاطفی و روانی  خانواده است.
 
تعریف عملیاتی: در این پژوهش فضای عاطفی خانواده به طور کلی، متغیری است که با استفاده از پرسشنامه محقق ساخته ارزیابی و رابطه آن با پیشرفت تحصیلی با توجه به معدل دانش آموز که وی در پرسشنامه آن را ذکر می کند بررسی می شود. 
 
جامعه تحقیق: جامعه آماری در این پژوهش، دانش آموزان پسر سالهای اول تا سوم مقطع راهنمایی آموزش و پرورش شهر است که درسال تحصیلی مشغول تحصیل می باشند.
نمونه تحقیق: نمونه آماری در این تحقیق 120 نفر از دانش آموزان پسر سال اول تا سوم دوره راهنمایی می باشد. 
نمونه گیری: روش نمونه گیری در این تحقیق بصورت تصادفی ساده می باشد. از مجموع کلاسهای پایه سوم راهنمایی تعداد 39 دانش آموز، از مجموع کلاسهای پایه دوم راهنمایی تعداد 27 دانش آموز و از مجموع کلاسهای پایه اول راهنمایی تعداد 54 دانش آموز بصورت تصادفی برگزیده شدند.
 
فصل چهارم  بیان نتایج  
 
موضوع : بررسي نقش تعامل عاطفي والدين برپيشرفت تحصيلي فرزندان
 
فرضيه اصلي :
بين ميزان تعامل عاطفي والدين و پيشرفت تحصيلي فرزندان رابطه وجود دارد .
 
فرضيه هاي فرعي :
بررسي رابطه بين نحوه تعامل عاطفي والدين و پيشرفت تحصيلي در دانش آموزان به تفكيك پايه تحصيلي
 
 
فصل پنجم نتیجه گیری و پیشنهادات
    
بحث و نتیجه گیری 
تجزیه و تحلیل داده های بدست آمده از پرسشنامه ها در دو سطح آمار توصیفی و آمار استنباطی صورت گرفت. در سطح آمار توصیفی از شاخصهای گرایش مرکزی(میانگین) و شاخص های پراکندگی( انحراف معیار) و جدول توزیع فراوانی استفاده شد. در سطح آمار استنباطی نیز برای آزمون فرضیه های پژوهش، آزمون آماری ضریب همبستگی پیرسون مورد استفاده قرار گرفت.
نتایج حاصل در مورد تأثیر نحوه تعامل عاطفی در خانواده و تأثیر آن روی پیشرفت تحصیلی طبق جدول شماره 6 نشان می دهد که اثر معنی داری بر پیشرفت تحصیلی افراد مورد مطالعه در این پژوهش ندارد و در مورد فرضیه دوم که بررسی رابطه بین نحوه تعامل عاطفی والدین و پیشرفت تحصیلی در دانش آموزان به تفکیک پایه تحصیلی بود ضریب همبستگی مثبت و در حد   وجود دارد. یعنی انتظار می رود که با افزایش میزان تعامل عاطفی والدین در خانواده بر پیشرفت تحصیلی فرزندان آنها نیز افزوده شود. لیکن میزان این ارتباط چون در نمونه مورد آزمون از نظر آماری معنی دار نبوده، نتیجه بدست آمده حاکی از آنست که تعامل عاطفی والدین در خانواده بر پیشرفت تحصیلی فرزندان تأثیر ندارد. این یافته با اکثر پژوهشهای انجام شده که عمدتاً در کشورهای غربی صورت گرفته مغایرت دارد. در توجیه آن می توان به چند نکته اشاره کرد:
1-بسیاری از تحقیقات در زمینه انگیزش پیشرفت بر مبنای تعریف مک کللند (1954) و همکارانش از انگیزش پیشرفت استوار است. این برداشت از انگیزه پیشرفت تحت تأثیر ویژگیهای فرهنگ غرب مثل فردگرایی، رقابت، توجه به موفقیت و شکست در جامعه پذیری است. فردگرایی از بارزترین نشانه های جوامع غربی است. دیوید مایرز ( به نقل از پوردرویش 1377) در این باره می گوید: 
روانشناسی غربی به طرق گوناگون، فردگرایی فرهنگ خود را نشان می دهد. ما درباره جدایی نوجوانان از والدینشان مطالعه می کنیم، سعی داریم هویت شخصی آنها را تعریف کنیم. ما درباره شخصیت مطالعه می کنیم، به ویژگیهایی توجه داریم که هر یک از ما را افرادی منحصر به فرد می سازد. 
 
 دانلود پایان نامه رابطه بین تعامل عاطفی در خانواده و پیشرفت تحصیلی فرزندان بررسي نقش تعامل عاطفي والدين برپيشرفت تحصيلي فرزندان  عوامل پیشرفت و پسرفت تحصیلی 
 
متن فوق تنها خلاصه ای از قسمت های پایان نامه بود.برای دانلود فایل اصلی،انلاین پرداخت کنید و انلاین دانلود کنید.
 
روش دانلود فایل :
 
1.کلیک گزینه خرید.
2.پرداخت توسط کلیه کارت های عضو شتاب
3.کلیک بر گزینه ( بازگشت به سایت  پذیرنده )
4.دانلود فایل مورد نظر
 
قیمت: 50 هزار تومان
قیمت : 20 هزار تومان
 
 

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتی
تبلیغات
Rozblog.com رز بلاگ - متفاوت ترين سرويس سایت ساز
درباره ما
با عرض سلام و احترام خدمت شما کاربر عزیز. از اینکه وبسایت من رو برای خواندن انتخاب کردید از شما کمال تشکر را دارم.که افتخار دارم پایان نامه و پروژه های دانشگاهی را از طریق این سایت در اختیار شما سروران گرامی بگذارم. اميد است سير و سرچ در اين مجموعه افزايش بار اندوخته هاي علمي دوستان دانش دوست و پژوهشگر، را سبب شود در اين اثني ما را با رهنمود هاي ناب خويش راهنمايي نماييد. ایمیل: mahdipnut@yahoo.com
اطلاعات کاربری
نام کاربری :
رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 175
  • کل نظرات : 96
  • افراد آنلاین : 14
  • تعداد اعضا : 57
  • آی پی امروز : 276
  • آی پی دیروز : 318
  • بازدید امروز : 532
  • باردید دیروز : 668
  • گوگل امروز : 196
  • گوگل دیروز : 260
  • بازدید هفته : 1,200
  • بازدید ماه : 12,882
  • بازدید سال : 12,882
  • بازدید کلی : 277,187
  • کدهای اختصاصی