loading...

دانلود پاورپوینت کاراموزی و طرح توجیهی

پايان‌نامه جهت اخذ درجه كارشناسي ارشد رشته روانشناسی با موضوع  اثر بخشی آموزش  درمان مبتنی بر ذهن اگاهی  بر افزایش بهزیستی روانشناختی و کاهش استرس چکیده : پژوهش حاضر با عنوان اثر بخشی آموزش مبتنی بر ذهن اگاهی در بهزیستی روان شناختی و کاهش استرس انجام شده است. در اين پژوهش از روش شبه آزمایشی ( پیش آزمون ، پس آزمون با گروه کنترل) استفاده شده است .جامعة آماري اين تحقيق،کلیه نظامیان بوده اند، مشغول به تحصيل بوده‌اند. روش نمونه‌گيري در اين پژوهش از نوع تصادفي بود.ابزار گرداوری…

توجه :

با سلام.ضمن خوش آمد گویی تمامی طرح های توجیهی توسط مهندس مهدی بنی حسن کارشناس دام و طیور نوشته شده است.امیدوارم مورد توجه قرار بگیرد.

درگاه پرداخت اینترنتی این وبسایت توسط درگاه واسط آرین پال   مورد تایید قرارگرفته است

لینک دانلود فایل بعد از پرداخت به صورت آنی باز می شود.

ایمیل پشتیبانی سایت  mahdipnut@yahoo.com

شماره تماس پشتیبانی سایت : 09191968068 فقط پاسخگو به پیامک (لطفا از تماس خودداری کنید)

ایدی تلگرام پشتیبانی : poshtibaniu@ 

مراحل خرید فایل مورد نظر  :

1.کلیک بر گزینه خرید.
2.وارد کردن اطلاعات نام و نام خانوادگی ، ایمیل و شماره تلفن همراه.
توجه پست الکترونیکی همان ایمیل می باشد.در صورتی که ایمیل شخصی ندارید ادرس mahdipnut@yahoo.com وارد کنید.
2.پرداخت توسط کلیه کارت های عضو شتاب ( با کلیه کارت هایی که عضو شتاب هستند قادر به خرید هستید)
3.کلیک بر گزینه ( بازگشت به سایت پذیرنده )
4.دانلود فایل مورد نظر ( دانلود فایل آنی  و پس از پرداخت لینک دانلود باز می شود.)

در صورت هرگونه مشکل در خرید و دانلود فایل با شماره 09191968068 با پیامک در ارتباط باشید.(پاسخگویی فقط به پیامک )

کپی برداری جزیی و کلی از مطالب و قرار دادن آن در سایت های دیگر از نظر شرعی حرام و پیگرد قانونی دارد.
مهدی بنی حسن بازدید : 713 دوشنبه 18 مرداد 1395 نظرات ()
پايان‌نامه جهت اخذ درجه كارشناسي ارشد رشته روانشناسی با موضوع  اثر بخشی آموزش  درمان مبتنی بر ذهن اگاهی  بر افزایش بهزیستی روانشناختی و کاهش استرس
چکیده : پژوهش حاضر با عنوان اثر بخشی آموزش مبتنی بر ذهن اگاهی در بهزیستی روان شناختی و کاهش استرس انجام شده است. در اين پژوهش از روش شبه آزمایشی ( پیش آزمون ، پس آزمون با گروه کنترل) استفاده شده است .جامعة آماري اين تحقيق،کلیه نظامیان بوده اند، مشغول به تحصيل بوده‌اند. روش نمونه‌گيري در اين پژوهش از نوع تصادفي بود.ابزار گرداوری اطلاعات پرسشنامه سلامت روان معنوی پور(1391) و استرس (DASS21( بوده است. به منظور نمونه گیری ابتدا تعداد 150 پرسشنامه توزیع گردید و  30 نفراز کسانیکه کمترین نمره را به دست اورده اند بصورت تصادفی در دو گروه 15نفره ازمایش وکنترل جایگزین شدند. تجزيه و تحليل داده ها با استفاده ازاز آزمون كوواريانس استفاده شد. تحلیل کواریانس نشان داد که آموزش درمان مبتنی بر ذهن اگاهی  بر افزایش سلامت روان و کاهش استرس موثر بوده است.  همچنین نتایج کواریانس نشان داد که در خرده مقیاس های سلامت روان(  امید (415/17=(27/1)F )، پذیرش خود (119/28=(27/1)F ) ،تسلط بر محیط(715/14=(27/1)F ) ،خودمختاری(187/8=(27/1)F )، هدف در زندگی (411/9=(27/1)F ) ،مثبت اندیشی(219/25=(27/1)F ) ،ارتباط مثبت(612/21=(27/1)F ) ،اعتماد به نفس (214/9=(27/1)F ))  در سطح معناداري (05/0>P ) نشان مي دهد كه روش اموزش ذهن اگاهی  باعث تغيير در گروهها شده است .و با 95 درصد اطمینان مي توان گفت كه روش اموزش ذهن اگاهی بر افزایش خرده مقیاسهای سلامت روان ( امید، افزایش پذیرش خود ،تسلط بر محیط ،خودمختاری هدف در زندگی ،مثبت اندیشی ،ارتباط مثبت ،اعتماد به نفس ) موثر بوده است. 
 
فهرست مطالب
عنوان   
چکیده  1 
فصل اول: کلیات پژوهش
مقدمه 3
بيان مسأله 6
اهمیت و ضرورت تحقیق 9
اهداف تحقیق 10
فرضیه های  تحقیق 10
تعاریف اصطلاحات 10
فصل دوم: ادبیات و پیشینه تحقیق
بخش اول: ذهن اگاهی  14
مفاهیم ذهن اگاهی  14
مولفه های سه گانه ذهن اگاهی  15
مکانیزم های دخیل در ذهن اگاهی  16
نظم بخشی فیزیولوژیکی  17
نظم بخشی هیجانی  18
مواجهه و پذیرش  19
آگاهی فراشناختی 20
فقدان چسبندگی 21
خود کارآمدی و خود مدیریتی 21
توجه متمرکز برخود 22
چشم انداز یا مدل عصب شناختی ذهن اگاهی 23
کاربردهای بالینی ذهن اگاهی 26
بخش دوم : سلامت روان
تعاریف سلامت روان   و ابعاد آن 26
مفهوم سلامت روان 27
اهميت و تعاريف سلامت روان 28
سلامتی و بیماری 29
ديدگاه‌هاي مختلف دربارة سلامت روان 31
مكتب شناختي 33
نظرية عمل مستدل 34
نظريه‌ي انسان بالغ آلپورت 35
نظرية انسان با كنش كامل راجرز 35
نظريه موري 36
نظريه انسان خواستار تحقق خويشتن مزلو 37  
نظریه جرج کلی 37 
نظريه انسان فرديت يافته يونگ 37
نظریه فروید 38
نظريه‌ي آبراهام مازلو 38
نظريه اريكسون 40
نظريه انسان اين مكاني و اين زماني پرلز 40
نظريه انسان غير محدود داير 42
شخصیت و بیماری 43
مدل زیستی پزشکی 44
ارزیابی مدل زیستی پزشکی 45
مدل زیستی روانی اجتماعی سلامت 46
نقش عوامل زیستی 47
نقش عوامل روانی 47
نقش عوامل اجتماعی 48
مدل جدید سلامت 48
بخش سوم: استرس
تعاریف 50
تاریخچه تحول نظريه هاي استرس 52
پيشايندهاي استرس 55
عوامل محيطي 55
راهبردهاي درماني استرس 56
درمانهاي مبتني بر مهارتهاي مقابله با استرس 59
درمانهاي مبتني بر حل مسئله 60
آرميدگي 60
دیدگاههای نظری درباره مفاهیم مقابله 61
نظریه سازگاری رفتاری اجتماعی 61
نظریه روان تحلیلی و رشد شخصی 62
علل ایجاد کنندۀ استرس 63
اثرات استرس برروی سلامت 65
تفاوتهای فردی در مقابله با فشار روانی 69
شکلهای سازگاری با هیجانهای استرس 73
سبکهای دفاعی برای مقابله با فشار روانی 76
رابطه سلامت روان و سبکهای مقابله با استرس 77
بخش چهارم: پیشینه پژوهش 77
فصل سوم: روش تحقیق
روش تحقیق 89
جامعه اماری 89
روش نمونه گیری و حجم نمونه 89
فرایند جلسات آموزشی 90
طرح پژوهش 102 
ابزار گرد آوری داده ها 102
روش تجزیه وتحلیل داده ها 104
فصل چهارم: تحلیل داده ها
 شاخص های توصیفی   106
آزمون فرضیه  117
فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری
بحث و نتیجه گیری 123
 محدوديتها  126
 پيشنهادات  126
منابع  128
 
 
فصل اول کلیات تحقیق
مقدمه: امروزه پیشرفت صنعت و تکنولوژی در میان جوامع انسانی،قدرت و ثروت را افزایش داده است  ولی امکان زندگی با آرامش و صلح و اطمینان را از انسان سلب کرده و در حقیقت کیفیت فدای کمیت شده و اعتدال و تناسب کنار رفته و مشکلات عصبی روانی و روان تنی ،جانشین آن شده است.عواقب فیزیکی و روان شناختی چنین مشکلاتی ،توانایی برای عملکرد در خانواده ،جامعه و محل کار را مختل کرده و در بسیاری از موارد باعث از هم پاشیدگی خانواده ها،سوء مصرف مواد،خودکشی،بی کاری،فقر، و انزوای اجتماعی می گردد.در حالی که بسیاری از این عواقب بحرانی با توجه مسائل مربوط به بهداشت روان و حمایت به موقع افراد،قابل پیشگیری است.(هرمن ،1998).
 
اهمیت و ضرورت پژوهش:
طبق نظر بندورا ،کاهش سطوح استرس و اضطراب و کنترل نشانه های تنش جسمانی یکی از راه های بهبود عملکرد می باشد.بنابر این اعتقاد بر این است که اگر شرکت کنندگان در دوره های آموزش یاد بگیرند چگونه سطوح برانگیختگی خود را بهبود ببخشند،قادر خواهند بود از محیط خود مطالب بیشتری یاد گرفته و کارایی بالاتری نشان خواهند داد و انگیزه بالاتری برای انجام وظیفه خواهند داشت.
 
اهداف پژوهش:
هدف اصلی این پژوهش اثر بخشی درمان کاهش استرس مبتنی بر ذهن آگاهی در کاهش افسردگی,استرس و اضطراب و ارتقای بهزیستی روانشناختی می باشد.
سایر اهداف پژوهش حاضر عبارتند از :
1-تهیه و تدوین یک برنامه آموزشی – درمانی برای کارکنان نظامی جهت کاهش هزینه های درمانی از طریق کاهش علائم اضطراب ، کاهش استرس و کاهش علایم افسردگی ,
2-اجرای فعالیتهای پیشگیرانه در اماکن و مراکز نظامی
3-دستیابی به الگوی درمانی کار آمد جهت بهبود رضایت زندگی، پذیرش خود،روابط مثبت با دیگران،زندگی هدفمند،و.... از طریق افزایش بهزیستی روان شناختی در سطح نیروهای نظامی می باشد.
 
اثربخشی آموزش ذهن آگاهی بر کاهش افسردگی استرس اضطراب
پايان‌نامه جهت اخذ درجه كارشناسي ارشد رشته روانشناسی با موضوع :
اثر بخشی آموزش  درمان مبتنی بر ذهن اگاهی  بر افزایش بهزیستی روانشناختی و کاهش استرس
 
قالب فایل : word  --- تعداد 110 صفحه
به همراه جداول و نمودار های مربوطه 
 
فصل دوم ادبیات و پیشنه تحقیق
مقدمه: هرجند امروزه در خصوص در هم تندیگی جسم و ذهن تردیدی نیست،ساز و کار این در هم تنیدگی هنوز یک مسئله است.بررسی حالات و خصیصه های روانشناختی و ماهیت ارتباط آنها با سلامت و بیماری مسیری است که در رازگشایی مسئله یاد  شده باید طی شود.یکی از خصیصه هایی که در این زمینه اهمیت محوری دارد،مفهوم هوشیاری است.بسیاری از دیدگاههای فلسفی،دینی و روانشناختی بر اهمیت هوشیاری در حفظ و بالا بردن بهزیستی تاکیید کرده اند(ویلبر ،2000؛به نقل از ،براون  و ریان ،2003).
در ادبیات روانشناختی مفاهیمی وجود دارد که رها سازی توجه،اساس آن مفاهیم به شمار می آید.چندین مفهوم این همپوشی را نشان می دهند،از جمله این مفاهیم می توان به خود مشاهده گری (دیکمن ،1982)عدم خود کارگردانی(سفران و سگال1990)عدم وابستگی(سفران  وسگال2000)و هوشیاری فرا گیر به عنوان یک فرایند شناختی خلاق(لانگر ،1989)،اشاره کرد ،به نقل از (سینگ،لانکیونی،وینتون،آلن،واهلر،2005) .
 
فصل سوم روش تحقیق
 
- مقدمه : در این فصل جزییات پژوهش شامل نوع مطالعه ،جامعه و نمونه پژوهش ،معیارهای انتخاب افراد مورد مطالعه، حجم نمونه و روش نمونه گیری مورد بحث قرار خواهد گرفت. همچنین به شرح محيط پژوهش، متغیرها و نحوه سنجش آنها  ، ابزار آزمون ،روایی و پايايي ابزار، روش اجرای پژوهش و آزمونهاي آماري پرداخته می شود.در پايان نيز ملاحظات اخلاقي بيان شده است.
 
نوع مطالعه:
پژوهش حاضر، يك مطالعه آزمایشی از نوع کارآزمایی بالینی گروهي است که به صورت پیش‌آزمون و پس‌آزمون به همراه پیگیری 3 ماهه و با استفاده از نمونه گیری تصادفی اجرا خواهد شد.هر 2 گروه، سه بار مورد مشاهده يا اندازه‌گيري قرار مي‌گيرند. نخستين مشاهده با اجراي پیش‌آزمون و دومين آن با اجراي يك پس‌آزمون صورت مي‌گيرد و بار سوم پس از یک پیگیری سه ماهه خواهد بود. پژوهشگر براي تشكيل گروه‌ها با استفاده از روش تصادفي، آزمودني‌ها را در گروه‌ها جايگزين مي‌كند. بدين‌ترتيب 2 گروه معادل يكديگر به دست مي‌آيد و اندازه‌گيري متغيرهاي وابسته نيز براي هر2 گروه در يك زمان و در شرايط يكسان صورت مي‌گيرد. 
نمونه و روش نمونه گیری:
براي محاسبه حجم نمونه در اين پژوهش از فرمول زير استفاده مي‌شود: 
n=((σ_1^2+σ_2^2 ) (Z_(α/2)+Z_β )^2)/〖(μ_1-μ_2)〗^2 
در اين فرمول  : خطاي نوع اول،  : خطاي نوع دوم و Z نقاط درصدي بالاي توزيع نرمال و μ_1-μ_2 تفاوت ميانگين مورد انتظار محقق در دو گروه مورد بررسي محقق و σ_1^2 واريانس گروه اول و σ_2^2 واريانس گروه دوم مي‌باشد. عموماً ميزان α را برابر با 05/0 و β را برابر 1/0 در نظر مي‌گيرند که متناسب با آن با استفاده از جدول توزيع نرمال مقادير Z_0.025 برابر با 1.96 و Z_0.1 برابر با 1.28 و (Z_(α/2)+Z_β )^2 〖=(1.96+1.28)〗^2=10.49 مي‌گردد. با فرض اينکه σ_1^2=σ_2^2=σ^2 و استفاده از شاخص اندازه اثر با استفاده از فرمول کوهن1998که برابر با d=(μ_1-μ_2)/σ مي باشد فرمول بالا به فرم مقابل تبديل مي‌گردد:                                                                   n=(2(Z_(α/2)+Z_β )^2)/d^2 =(2×10.49)/〖1.2〗^2 =20.98/1.44=14.56=15
با در نظر گرفتن d=1.2 که يک اندازه اثر بالا مي‌باشد و با استفاده از محاسبات، حجم نمونه برابر با 15 نمونه در هر گروه محاسبه گرديد. که با احتساب 2 گروه بايد در کل 30 نمونه در اين مطالعه در نظر گرفته گردد ضمناً با توجه به افت 10 درصدی آزمودنی‌ها، که یکی از عوامل تاثیرگذار بر کاهش روايی درونی طرح‌های آزمایشی است، تعداد آزمودنی‌ها در هر  گروه، 17 نفر در نظر گرفته می‌شود. یعنی در مجموع به 34 نفر آزمودنی جهت انجام مطالعه مذکور نیاز می‌باشد.
 
 
اعتبار و روایی:آنتونی  و همکاران (1998)مقیاس مذکور را مورد تحلیل عاملی قرار دادند که نتایج پژوهش آنان مجددا حاکی از وجود سه عامل افسردگی ,اضطراب,و تنیدگی بود.نتایج این مطاعه نشان داد که 68درصداز واریانس کل مقیاس توسط این سه عامل مورد سنجش قرار می گیرد.ارزش ویژه عوامل تنیدگی ,افسردگیو اضطراب در پژوهش مذکور به ترتیب برابر 07/9, 89/2, 23/1,و ضریب آلفا برای این عوامل به ترتیب 97/.,92/.,95/. بود.روایی و اعتبار این پرسشنامه در ایران توسط سامانی و جوکار (1386)مورد بررسی قرار گرفته است که اعتبار باز آزمایی را برای مقیاس افسردگی,اضطراب,و تنیدگی به ترتیب برابر 80/.,76/.,77/. و آلفای کونباخ را برای مقیاس افسردگی ,اضطراب و استرس به ترتیب برابر با 81/.,74/.,78/.گزارش نموده اند.در بررسی روایی این مقیاس شیوه ی آماری تحلیل عاملی از نوع تائیدی و به روش مولفه های اصلی مورد استفاده قرار گرفت.
نمره گذاری و تفسیر نمرات DASS 21 :هر یک از خرده مقیاسهای
شامل 7سوال است که نمره نهایی هر کدام از طریق مجموع نمرات سوالهای مربوط به آن به دست می آیدهر سوال از صفر(اصلا در مورد من صدق نمی کند)تا 3 (کاملا در مورد من صدق می کند)نمره گذاری می شود.که سپس با مراجعه به جدول ذیل میتوان شدت علایم را مشخص کرد.(لاویبون و لاویبوند19959.از آنجایی که پرسشنامه 21 سوالی فرم کوتاه شده مقیاس اصلی 42 سوالی است نمره نهایی هر یک از خرده مقیاسها باید دو برابر شود.
 
استرس اضطراب افسردگی شدت
14-0 7-0 9-0 عادی
18-15 9-8 13-10 خفیف
25-19 14-10 20-14 متوسط
33-26 19-15 27-21 شدید
33+ 20+ 28+ بسیار شدید
 
فصل چهارم تجزيه و تحليل داده‌ها
4-1 مقدمه 
تجزیه و تحلیل داده‌ها به عنوان یکی از مراحل اصلی روش تحقیق علمی شناخته می شود. پس از تدوین مبانی نظری و روش تحقیق لازم است که فرضیه تحقیق آزمون شود. از طرفی، آزمون تجربی متکی بر اطلاعات و داده هایی است که به روش علمی جمع آوری شده اند. برای یافتن پاسخ علمی این فرضیه، باید اطلاعات و داده های خام جمع آوری شده را با استفاده از یک مدل مناسب مورد تجزیه و تحلیل دقیق قرار داد. تبیین داده های خام، بدون تحلیل آن ها امری دشوار یا ناممکن است. نخست باید داده ها راتجزیه و تحلیل کرد و سپس نتایج این تجزیه و تحلیل را مورد تفسیر قرار داد(به نقل از آجوداني، 1388).
در این مطالعه که با هدف بررسی اثر بخشی درمان کاهش استرس مبتنی بر ذهن آگاهی در کاهش افسردگی, استرس و اضطراب و ارتقای بهزیستی روانشناختی انجام شد، داده های به دست آمده از پرسشنامه های مذکور استخراج شد. در این فصل داده های پژوهش در دو بخش توصیف داده ها و آزمون های استنباطی داده ها ، تجزیه و تحلیل شده تا شواهدی برای قبول یا رد فرضیه های پژوهش فراهم شود. در سطح آمار توصيفي از جداول، فراواني، درصد و ترسيم نمودار استفاده شده است. با توجه به اینکه طرح پژوهش حاضر طرح پیش آزمون -  پس آزمون با گروه کنترل می باشد، جهت کنترل متغیرهای خطا از تحلیل کوواریانس - پس از بررسی مفروضات تحلیل کوواریانس – برای آزمودن فرضیه استفاده شده است.
 
فصل پنجم نتیجه گیری و پیشنهادات
5-1 مقدمه: هدف از انجام اين پژوهش تعیین اثربخشی آموزش ذهن آگاهی بر کاهش افسردگی,استرس ، اضطراب و ارتقای بهزیستی روانشناختی در نیروهای نظامی مي باشد. بدين منظور تعداد 30 نفر از نظامیان بصورت غربالگری در دو گروه کنترل و ازمایش جایگزین  شدند و پیش آزمون بر روی دو گروه انجام شد و سپس گروه ازمایش  تحت آموزش ذهن آگاهی در 8 جلسه قرار گرفت و سپس پس آزمون در بین دو گروه اجرا گردید ونهایتا پیگیری دو ماهه نیز انجام شد  در نهايت داده هاي پژوهش با نرم افزار كامپيوتري(SPSS) مورد تجزيه و تحليل اماري قرار گرفت. در این فصل به بحث و نتیجه گیری و پیشنهادات و محدودیت ها اشاره می شود.
 
 
متن فوق تنها خلاصه ای از قسمت های پایان نامه بود.برای دانلود فایل اصلی،انلاین پرداخت کنید و انلاین دانلود کنید.
 
روش دانلود فایل :
 
1.کلیک گزینه خرید.
2.پرداخت توسط کلیه کارت های عضو شتاب
3.کلیک بر گزینه ( بازگشت به سایت  پذیرنده )
4.دانلود فایل مورد نظر
 
قیمت: 50 هزار تومان
قیمت : 25 هزار تومان
مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتیرفرش کد امنیتی
آموزش مراحل خرید فایل

مراحل خرید فایل مورد نظر  :

1.کلیک بر گزینه خرید.
2.وارد کردن اطلاعات نام و نام خانوادگی ، ایمیل و شماره تلفن همراه.
توجه پست الکترونیکی همان ایمیل می باشد.در صورتی که ایمیل شخصی ندارید ادرس mahdipnut@yahoo.com وارد کنید.
2.پرداخت توسط کلیه کارت های عضو شتاب ( با کلیه کارت هایی که عضو شتاب هستند قادر به خرید هستید)
3.کلیک بر گزینه ( بازگشت به سایت پذیرنده )
4.دانلود فایل مورد نظر ( دانلود فایل آنی  و پس از پرداخت لینک دانلود باز می شود.)

در صورت هرگونه مشکل در خرید و دانلود فایل با شماره 09191968068 با پیامک در ارتباط باشید.(پاسخگویی فقط به پیامک )
تبلیغات
Rozblog.com رز بلاگ - متفاوت ترين سرويس سایت ساز
درباره ما
با عرض سلام و احترام خدمت شما کاربر عزیز. از اینکه وبسایت من رو برای خواندن انتخاب کردید از شما کمال تشکر را دارم.که افتخار دارم پایان نامه و پروژه های دانشگاهی را از طریق این سایت در اختیار شما سروران گرامی بگذارم. اميد است سير و سرچ در اين مجموعه افزايش بار اندوخته هاي علمي دوستان دانش دوست و پژوهشگر، را سبب شود در اين اثني ما را با رهنمود هاي ناب خويش راهنمايي نماييد. ایمیل: mahdipnut@yahoo.com 09191968068 فقط پاسخگو به پیامک
اطلاعات کاربری
نام کاربری :
رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 306
  • کل نظرات : 101
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 86
  • آی پی امروز : 124
  • آی پی دیروز : 92
  • بازدید امروز : 800
  • باردید دیروز : 798
  • گوگل امروز : 41
  • گوگل دیروز : 35
  • بازدید هفته : 3,924
  • بازدید ماه : 13,199
  • بازدید سال : 104,988
  • بازدید کلی : 767,319
  • کدهای اختصاصی