loading...

دانلود پاورپوینت کاراموزی و طرح توجیهی

دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد رشته روانشناسی و علوم تربیتی با موضوع نقش کارکردهای اجرایی و تنظیم هیجان شناختی در افراد مبتلا به اختلال شخصیت ضداجتماعی و افراد بدون اختلال شخصیت دانلود پایان نامه اماده رشته روانشناسی دانلود پایان نامه رشته علوم تربیتی دانلود پایان نامه موضوع…

توجه :

با سلام.ضمن خوش آمد گویی تمامی طرح های توجیهی توسط مهندس مهدی بنی حسن کارشناس دام و طیور نوشته شده است.امیدوارم مورد توجه قرار بگیرد.

درگاه پرداخت اینترنتی این وبسایت توسط درگاه واسط آرین پال   مورد تایید قرارگرفته است

لینک دانلود فایل بعد از پرداخت به صورت آنی باز می شود.

ایمیل پشتیبانی سایت  mahdipnut@yahoo.com

شماره تماس پشتیبانی سایت : 09191968068 فقط پاسخگو به پیامک (لطفا از تماس خودداری کنید)

ایدی تلگرام پشتیبانی : poshtibaniu@ 

مراحل خرید فایل مورد نظر  :

1.کلیک بر گزینه خرید.
2.وارد کردن اطلاعات نام و نام خانوادگی ، ایمیل و شماره تلفن همراه.
توجه پست الکترونیکی همان ایمیل می باشد.در صورتی که ایمیل شخصی ندارید ادرس mahdipnut@yahoo.com وارد کنید.
2.پرداخت توسط کلیه کارت های عضو شتاب ( با کلیه کارت هایی که عضو شتاب هستند قادر به خرید هستید)
3.کلیک بر گزینه ( بازگشت به سایت پذیرنده )
4.دانلود فایل مورد نظر ( دانلود فایل آنی  و پس از پرداخت لینک دانلود باز می شود.)

در صورت هرگونه مشکل در خرید و دانلود فایل با شماره 09191968068 با پیامک در ارتباط باشید.(پاسخگویی فقط به پیامک )

کپی برداری جزیی و کلی از مطالب و قرار دادن آن در سایت های دیگر از نظر شرعی حرام و پیگرد قانونی دارد.
مهدی بنی حسن بازدید : 1154 یکشنبه 23 اسفند 1394 نظرات ()

دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد رشته روانشناسی و علوم تربیتی با موضوع نقش کارکردهای اجرایی و تنظیم هیجان شناختی در افراد مبتلا به اختلال شخصیت ضداجتماعی و افراد بدون اختلال شخصیت

دانلود پایان نامه اماده رشته روانشناسی دانلود پایان نامه رشته علوم تربیتی دانلود پایان نامه موضوع نقش کارکردهای اجرایی و تنظیم هیجان شناختی در افراد مبتلا به اختلال شخصیت ضداجتماعی و افراد بدون اختلال شخصیت  دانلود پایان نامه اختلال شخصیت ضداجتماعی پایان نامه با موضوع  هیجان شناختی  The role of executive functions and cognitive emotion regulation in patients with antisocial personality disorder and those without personality disorder

چکیده : هدف این پژوهش بررسی و مقایسه کارکرد اجرایی مغز و تنظیم هیجان شناختی در بین افراد دارای اختلال شخصیت ضد اجتماعی و افراد بدون اختلال شخصیت  بود. به این منظور از بین مدد جویان زندان مرکزی شهر 30 نفر 15 زن و 15 مرد و مردم عادی شهر  30 نفر 15 مرد و 15 زن به روش نمونه گیری در دسترس و داوطلبانه انتخاب شد. برای جمع آوری اطلاعات از پرسشنامه ساختار یافته SCID-II، پرسشنامه تنظیم هیجان شناختی، آزمون فراخنای ارقام، آزمون ویسکانسین، آزمون استروپ و آزمون برج هانوی استفاده شد ( برای اجرای آزمون های ویسکانسین، استروپ و برج هانوی از مجموعه آزمون های رایانه ای PEBL استفاده شد). برای تجزیه تحلیل داده ها از تحلیل واریانس چند متغیری استفاده شد. نتایج نشان داد که بین سبک های تنظیم هیجان شناختی و مولفه های کارکرد اجرایی مغز افراد دارای اختلال شخصیت ضد اجتماعی و افراد بدون اختلال شخصیت تفاوت وجود دارد. یافته های پژوهش نشان داد که افراد دارای اختلال شخصیت ضداجتماعی در کارکردهای اجرایی مغز عملکرد ضعیف تری نسبت به افراد بدون اختلال شخصیت دارند و همچنین در بکار گیری سبک های تنظیم هیجان شناختی متفاوت از افراد بدون اختلال شخصیت می باشند.
 
 
کلید واژه : کارکرد اجرایی مغز، تنظیم هیجان شناختی، اختلال شخصیت ضداجتماعی ، دانلود پایان نامه رشته روانشناسی و علوم تربیتی ,
 
فصل اول (کلیات پژوهش )
1-1 مقدمه:

اختلال هاي شخصيت شايع و مزمن هستند و عامل زمينه ساز ساير اختلالات روانپزشكي (مانند مصرف مواد، خودكشي، اختلالات عاطفي، اختلالات كنترل تكانه، اختلالات خوردن، و اختلالات اضطرابي) است و در نتايج درماني سندرم هاي محور I تداخل نموده و ميزان از كارافتادگي، بيماري ها، و مرگ و مير اين بيماران را افزايش مي دهد. اختلالات شخصيت همنوا با من هستند و به همين دليل نيز بيماران مبتلا به اختلالات شخصيت بي علاقه به درمان هستند و احتمالا درمان روانپزشكي را رد مي كنند (سادوك و سادوك، 2007). اختلال شخصیت ضد اجتماعی   اولین اختلال شخصیتی است که شناخته شده است.این اختلال با اعمال ضد اجتماعی و جنائی مستمر مشخص می شود اما معادل جنایتکاری  نیست، بلکه ناتوانی برای انطباق با موازین اجتماعی است که شامل بسیاری از وجوه رشد نوجوانی و جوانی بیمار می گردد (کاپلان و سادوک ، 1389). به دليل  تاثير گسترده بر امنيت عمومي  و سلامت اقتصادي جامعه بيشتر از ساير اختلالات شخصيت در مورد اختلال شخصیت ضد اجتماعي  تحقيق صورت گرفته است (سیلگمن، والکر  و روزنهان ، 2001). تعد‌اد‌ی از پژوهشگران سعی کرد‌ه اند‌ تفاوت‌های فیزیولوژیکی بین افراد ضداجتماعی و افراد‌ بهنجار را کشف کنند‌ و تعد‌اد‌ قابل ملاحظه ای از این گونه تفاوت‌ها کشف شد‌ه اند‌. برای مثال، در کارکرد اجرایی مغز نسبت قابل ملاحظه ای از افراد ضداجتماعی برق نگاره‌ی مغز  (EEG) نابهنجار د‌ارند(روزنهان و سیلگمن، 1385)‌. کارکردهای اجرایی ساختارهای مهمی هستند که با فرایندهای روان شناختی مسئول کنترل هشیاری، تفکر و عمل مرتبط می باشند (علیزاده، 1385). این کارکردها در توانایی افراد برای ایجاد و هماهنگی پاسخ های انطباقی به محیط، نقشی اساسی ایفا می کنند(دلوکا  ، 2003). کارکردهای اجرایی به گروهی از فرأیندهای سطح بالای شناختی اطلاق می گردد که در خود تنظیمی افکار، اعمال و هیجانات دخیل هستند(رایجماکرس  و همکاران، 2008). بررسي متون و مطالعات روان شناختي نشان مي‌دهد كه تنظيم هيجان، عامل مهمي در تعيين سلامتي و داشتن عملكرد موفق در تعاملات اجتماعي است (سيچتي ، اكرمن ، و ايزارد  ، 1995 ؛ تامپسون ، 1991) و نقص در آن با اختلالات درون ريز (مانند افسردگي، اضطراب، انزواي اجتماعي) و اختلالات برون ريز (مانند بزهكاري، و رفتار پرخاشگرانه) ارتباط دارد (ايزنبرگ و همكاران، 2001 ).

نقش کارکردهای اجرایی و تنظیم هیجان شناختی در افراد مبتلا به اختلال شخصیت ضداجتماعی و افراد بدون اختلال شخصیت
پایان نامه جهت دریافت درجه کارشناسی ارشد
با موضوع:
نقش کارکردهای اجرایی و تنظیم هیجان شناختی در افراد مبتلا به اختلال شخصیت ضداجتماعی و افراد بدون اختلال شخصیت

 
قابل استفاده دانشجویان رشته های روانشناسی بالینی و علوم تربیتی

به همراه پرسشنامه و آمار و تجزیه و تحلیل و نمودار های لازمه
قالب فایل word --- تعداد صفحات 116 صفحه

 

 
فهرست مطالب

فصل اول 1
کلیات پژوهش 1
1-1 مقدمه: 2
1-2 بیان مسئله پژوهش 3
1-3 اهمیت و ضرورت پژوهش 7
1-4 اهداف پژوهش 7
1-4-1- هدف کلی پژوهش 7
1-4-2- اهداف ویژه: 8
1-5 فرضیه و سوالات پژوهش 9
1-5-1- فرضیه های پژوهش 9
1-5-2- سوالات پژوهش 9
1-6 متغیرهای پژوهش 10
1-7 تعاریف مفهومی متغیرهای پژوهش 10
1-7-1- کارکرداجرایی 10
1-7-2- تنظیم هیجان شناختی 11
1-7-3- شخصیت ضداجتماعی 12
1-8 تعاریف عملیاتی متغیرهای پژوهش 12
فصل دوم 14
پیشینه پژوهش 14
2-1- اختلال شخصیت ضد اجتماعی 15
2-1-1- آسيب شناسي 15
2-1-2- ويژگيهاي تشخيصي 15
2-1-3- علائم 16
2-1-4- ملاکهای تشخیصی اختلال شخصیت ضد اجتماعی(DSM-IV) 17
2-1-5- ویژگی های بالینی 17
2-1-6- سیر و پیش آگهی 18
2-1-7- شيوع 18
2-1-8- ويژگيها و اختلال‌هاي همراه 19
2-1-9- تشخيص افتراقي 19
2-1-10- درمان 20
2-1-10-1- روان درماني فردي 20
2-1-10-2- گروه درماني 20
2-1-11- راهكارهاي پيشگيرانه 21
2-1-12- منابع جامعه ستیزی 21
2-1-12-1  موقعیت خانواد‌گی و اجتماعی 22
2-1-12-2 کاستی‌های یاد‌گیری 22
2-1-12-3 عوامل ژنتیکی و مجرمیت 24
2-1-12-4 کژکاری‌های فیزیولوژیکی 24
2-1-13- شخصيت ضداجتماعي مجرمان 24
2-2- مبانی نظری تنظیم شناختی هیجان 26
2-2-1- هیجان‌ها 26
2-2-2- مؤلفه‌های هیجان 26
2-2-3- اجزای هیجان 27
2-2-4- نظریه‌های هیجان 28
2-2-5- آثار هیجان 29
2-2-6- نظم بخشي هيجاني 30
2-2-7- راهکارهای شناختی برای تنظیم هیجان 31
2-2-8- هیجان ها چگونه عمل می کنند؟ 32
2-2-9- هیجان ها و رفتار 32
2-3- عملکرد اجرایی 34
2-3-1- مولفه های کارکرد های اجرایی: 36
2-4- شواهد اختلال ساختمان ویا عملکرد مغزی در اختلال شخصیت ضد اجتماعی 39
2-5- شواهد ارتباط ناهنجاری های کارکرد های اجرایی و اختلال شخصیت ضد اجتماعی 45
2-6- شواهد وجود ارتباط بین هیجان‌ها و عملکرد مغزی 52
2-7- شواهد ارتباط تنظیم شناختی هیجان و اختلالات شخصیت 53
2-8- تحقیقات داخلی: 56
2-9- تحقیقات خارجی: 58
فصل سوم 61
روش شناسی پژوهش 61
3-1- طرح پژوهش 62
3-2- جامعه آماری پژوهش 62
3-3- نمونه و روش نمونه گیری 62
3-4- شرایط ورود به مطالعه 62
3-5- ابزار اندازه گیری 62
3-5-1- آزمون استروپ 62
3-5-2- آزمون ویسکانسین 63
3-5-4- آزمون فراخنای ارقام 64
3-5-5- پرسشنامه تنظیم هیجان شناختی 65
3-5-6- پرسشنامه شخصیت SCDI-II 65
3-6- شیوه جمع آوری اطلاعات 67
3-7- روش تحلیل داده ها 67
فصل چهارم 68
یافته های پژوهش 68
4-1- یافته های توصیفی 69
4-2- تجزیه و تحلیل فرضیه ها 76
4-2-1 فرضیه اول 76
4-2-2 فرضیه دوم 78
فصل پنجم 80
بحث و نتیجه گیری 80
5-1- بحث و نتیجه گیری 81
5-2- فرضیه اول : 81
5-3- فرضیه دوم : 85
5-4- پیشنهادات پژوهش 87
5-5 پیشنهادات کاربردی 87
5-6- محدودیت های پژوهش 87
منابع 88
منابع فارسی : 88
منابع انگلیسی : 91
پیوست 98
نمودارها : 98
پرسشنامه تنظیم هیجان شناختی : 105
آزمون فراخنای ارقام : 109
پرسشنامه شخصیتی SCID-II : 111
 
فهرست جداول و نمودارها
جدول 1-4 : توزيع داده های توصیفی آزمودنی ها 69
جدول 2-4 : توزيع داده های توصیفی آزمودنی ها براي مولفه های تنظیم هیجان شناختی در گروه دارای اختلال شخصیت ضداجتماعی و بدون اختلال شخصیت به تفکیک جنسیت 69
جدول 3-4 : توزيع داده های توصیفی آزمودنی ها براي ابعاد کارکرداجرایی در گروه دارای اختلال شخصیت ضداجتماعی و بدون اختلال شخصیت به تفکیک جنسیت 73
جدول 4-4 : نتایج آزمون لونبرای بررسی همگنی خطای واریانس 76
جدول 5-4  : خلاصه ی تحلیل واریانس چند متغیره برای بررسی اثر بین آزمودنی ها 76
جدول 6-4 : نتایج آزمون لون برای بررسی همگنی خطای واریانس 78
جدول 7-4  : خلاصه ی تحلیل واریانس چند متغیره برای بررسی اثر بین آزمودنی ها 79
نمودار 1-4 : میانگین نمره آزمودنی ها در استفاده از سبک های تنظیم هیجان شناختی در افراد دارای اختلال شخصیت ضداجتماعی و افراد بدون اختلال شخصیت به تفکیک جنسیت 72
نمودار 2-4 : میانگین نمره حافظه فعال در افراد دارای اختلال شخصیت ضداجتماعی و افراد بدون اختلال شخصیت به تفکیک جنسیت 74
نمودار 3-4 : میانگین نمره انعطاف پذیری شناختی در افراد دارای اختلال شخصیت ضداجتماعی و افراد بدون اختلال شخصیت به تفکیک جنسیت 74
نمودار 4-4 : میانگین نمره توجه، در افراد دارای اختلال شخصیت ضداجتماعی و افراد بدون اختلال شخصیت به تفکیک جنسیت 75
نمودار 5-4 : میانگین نمره استدلال، در افراد دارای اختلال شخصیت ضداجتماعی و افراد بدون اختلال شخصیت به تفکیک جنسیت 75

 


اهمیت و ضرورت پژوهش
ويژگي هاي شخصيتي كه در شخصيت های ضداجتماعی وجود دارد عبارت از فقر دلبستگی عميق و عدم مهرورزی و وفاداری نسبت به ديگران، چرب زبانی و ظاهری فريبنده و توانايی استفاده از روش های جالب برای به بازی گرفتن ديگران و استثمار آنان، رفتار فاقد انگيزش كافی و بی هدف، رفتار تكانشی، ناتوانی برای يادگيری يا بهره برداری از تجربه ، روابط بين فردی آشفته، فقدان وجدان و پشيمانی براي رفتار غير مسؤلانه، واكنش های انحرافی نسبت به تنبيه و شرطی شدن نسبت به تنبيه می باشد (فارینگتون ،کوید  ، 2003).
آراسته و شریفی سقز (1387) در تحقیقی تحت عنوان میزان شیوع اختلالات روان پزشکی در زندانیان زندان مرکزی به این نتیجه رسیدند که بيش از نيمي از زندانيان داراي يكي از انواع اختلالات شخصيت بودند. شايع ترين اختلال، شخصيت ضداجتماعي و سپس مرزي بود. اختلال شخصیت ضد اجتماعی عبارت است از ناتوانی در تن دادن به هنجارهای اجتماعی به طوری که جنبه های متعددی از رفتار فرد در نوجوانی و بزرگسالی تحت تاثیر این ناتوانی قرار گرفته باشد. در بین زندانی‌ ها میزان شیوع این اختلال ممکن است تا ۷۵ درصد نیز برسد. در اغلب افراد دارای اختلال شخصیت ضداجتماعی نتایج غیر طبیعی در EEG و علایم ظریف عصبی دیده می شود که وجود صدمه ظریف مغزی را در کودکی مطرح می کند، (کاپلان و سادوک؛ 2007، ترجمه رضاعی،1389).
 ضرورت اين مهم من را بر آن داشت كه بنا به رويكردهای روانشناختی، در این زمینه به پژوهش بپردازم. به همین جهت ، با توجه به حساسیت و اهمیت موضوع ، در پژوهش حاضر بر آن شدم که به این سوال که افراد دارای اختلال شخصیت اجتماعی در کدام مقیاس از کارکرد اجرایی مغز ، عملکرد ضعیف تری نسبت به افراد بدون اختلال دارند و در موقعیت های آسیب زا یا پس از بروز یک تجربه منفی از کدامین راهبردهای تنظیم هیجان شناختی بیشتر استفاده می کنند.

 
1-2 بیان مسئله پژوهش
اختلال شخصیت ضد اجتماعی عبارت است از ناتوانی در تن دادن به هنجارهای اجتماعی به طوری که جنبه های متعددی از رفتار فرد در نوجوانی و بزرگسالی تحت تاثیر این ناتوانی قرار گرفته باشد. مشخصه اختلال شخصیت ضد اجتماعی اعمال مداوم ضداجتماعی یا خلاف قانون است، اما این مترادف با بزهکاری نیست، (کاپلان و سادوک؛ 2007، ترجمه رضاعی،1389).  شاخص اختلال ضداجتماعی، نگرش طمع کارانه نسبت به دیگران است، نوعی عدم حساسیت و بی تفاوتی نسبت به حقوق دیگران که با دروغ گفتن، دزدی کردن، تقلب کردن، و چیزهای بدتر از آن مشخص می شود، (دیوید ال ، روزنهان، سلیگمن، ترجمه سید محمدی،1389). براي اينكه بتوان اين تشخيص را مطرح كرد فرد بايد دست كم 18 سال سن وسابقه اي از چند نشانه ي اختلال سلوك را قبل از سن 15 سالگي داشته باشد. اختلال سلوك  يك الگوي مكرر و باثبات از رفتار را در بر مي گيرد كه در آن به حقوق اساسي ديگران تجاوز مي شود. شخصيت هاي ضد اجتماعي  معمولاً با ظاهر عادي حتي فريبنده و راضي كننده مشاهده مي شوند، اما سوابق آن ها حاكي از اختلال عملكرد در بسياري از زمينه هاي زندگي است دروغگويي فرار از مدرسه  و منزل  ،دزدي ،  نزاع ، سوء مصرف  دارو و فعاليت هاي غير قانوني ، تجربيات معمول اين بيماران است. اين افراد  در موقعيت‌هايي كه افراد طبيعي  اضطراب  يا افسردگي  نشان مي‌دهند هيچ واكنشي نشان نمي‌دهند. تهديد  به خودكشي به دليل پرخاشگري نسبت به خود و يا به منظور  اغفال ديگران  به منظور كسب منافع شخصي  و اشتغال ذهني با ناراحتي جسماني كه منشا رواني دارد شايع است. اين افراد در بازي گرفتن  ديگران بسيار  استادند و به راحتي مي توانند ديگران را براي شركت در طرح هايي كه براي به دست اوردن  پول و شهرت  نزديك ترين راه شمرده مي شوند راغب سازند  طرح هايي كه غالباً به خسارت مادي و شرمسازي اجتماعي   يا هر دو منجر مي شود بدرفتاري با همسر و فرزند  از اتفاقات  معمول در زندگي  اين بيماران است يكي از يافته هاي قابل ملاحظه فقدان پشيماني براي اعمالي است كه شخص انجام داده است يعني اين بيماران به نظر مي رسد فاقد وجدان هستند. اختلال  شخصيت ضد اجتماعي  زمينه هاي متعددي از زندگي شخص را  شامل مي شود و از اين نظر با رفتار غير قانوني تفاوت دارد. تشخيص اختلال شخصيت ضداجتماعي در صورتي كه عقب ماندگي  ذهني اسكيزوفرني  يا ماني بتوانند آن را توجيه كنند گذاشته نمي شود (انجمن روانپزشکی آمریکا، 2000). تعد‌اد‌ی از پژوهشگران سعی کرد‌ه اند‌ تفاوت‌های فیزیولوژیکی بین افراد ضداجتماعی و افراد‌ بهنجار را کشف کنند‌ و تعد‌اد‌ قابل ملاحظه ای از این گونه تفاوت‌ها کشف شد‌ه اند‌. برای مثال، در کارکرد اجرایی مغز نسبت قابل ملاحظه ای از افراد ضداجتماعی برق نگاره‌ی مغز  (EEG) نابهنجار د‌ارند(روزنهان و سیلگمن، 1385)‌.
 
1-4 اهداف پژوهش
1-4-1- هدف کلی پژوهش
تعیین و مقایسه کارکردهای اجرایی و تنظیم هیجان شناختی در افراد دارای اختلال شخصیت ضداجتماعی و افراد بدون اختلال شخصیت
1-4-2- اهداف ویژه:
1- تعیین و مقایسه توجه در میان افراد دارای اختلال شخصیت ضداجتماعی و افراد بدون اختلال شخصیت.
2- تعیین و مقایسه استدلال در میان افراد دارای اختلال شخصیت ضداجتماعی و افراد بدون اختلال شخصیت.
3- تعیین و مقایسه حافظه فعال در میان افراد دارای اختلال شخصیت ضداجتماعی و افراد بدون اختلال شخصیت.
4- تعیین و مقایسه انعطاف پذیری شناختی در میان افراد دارای اختلال شخصیت ضداجتماعی و افراد بدون اختلال شخصیت.
5- تعیین و مقایسه ملامت خویش در میان افراد دارای اختلال شخصیت ضداجتماعی و افراد بدون اختلال شخصیت.
6- تعیین و مقایسه پذیرش در میان افراد دارای اختلال شخصیت ضداجتماعی و افراد بدون اختلال شخصیت.
7- تعیین و مقایسه نشخوارگری در میان افراد دارای اختلال شخصیت ضداجتماعی و افراد بدون اختلال شخصیت.
8- تعیین و مقایسه تمرکز مجدد مثبت در میان افراد دارای اختلال شخصیت ضداجتماعی و افراد بدون اختلال شخصیت.
9- تعیین و مقایسه تمرکز مجدد بر برنامه ریزی در میان افراد دارای اختلال شخصیت ضداجتماعی و افراد بدون اختلال شخصیت.
10-  تعیین و مقایسه ارزیابی مجدد مثبت در میان افراد دارای اختلال شخصیت ضداجتماعی و افراد بدون اختلال شخصیت.
 
1-5 فرضیه و سوالات پژوهش
1-5-1- فرضیه های پژوهش
1- بین سبک های تنظیم هیجان شناختی افراد دارای اختلال شخصیت ضداجتماعی و افراد بدون اختلال شخصیت تفاوت وجود دارد
2- بین مولفه های کارکرد اجرایی مغز افراد دارای اختلال شخصیت ضداجتماعی و افراد بدون اختلال شخصیت تفاوت وجود دارد
1-5-2- سوالات پژوهش
1- آیا بین توجه افراد دارای اختلال شخصیت ضداجتماعی و افراد بدون اختلال شخصیت تفاوت معناداری وجود دارد؟
2- آیا بین استدلال افراد دارای اختلال شخصیت ضداجتماعی و افراد بدون اختلال شخصیت تفاوت معناداری وجود دارد؟
3- آیا بین حافظه فعال افراد دارای اختلال شخصیت ضداجتماعی و افراد بدون اختلال شخصیت تفاوت معناداری وجود دارد؟
4- آیا بین انعطاف پذیری شناختی افراد دارای اختلال شخصیت ضداجتماعی و افراد بدون اختلال شخصیت تفاوت معناداری وجود دارد؟
5- آیا بین ملامت خویش افراد دارای اختلال شخصیت ضداجتماعی و افراد بدون اختلال شخصیت تفاوت معناداری وجود دارد؟
و سوالات دیگر در فایل اصلی پایان نامه...
 
1-6 متغیرهای پژوهش
• متغیرهای مستقل : در این پژوهش مقیاس های کارکرداجرایی که شامل توجه، حافظه فعال، استدلال، انعطاف پذیری شناختی  و سبک های تنظیم هیجان شناختی که شامل ملامت خویش، پذیرش، نشخوارگری، تمرکز مجدد مثبت، تمرکز مجدد بر برنامه ریزی، ارزیابی مجدد مثبت، دیدگاه گیری، فاجعه سازی و ملامت دیگران به عنوان متغیر پیش بین می باشد.
• متغیر ملاک (وابسته): در پژوهش حاضر افراد داری اختلال شخصیت ضداجتماعی و افراد بدون اختلال شخصیت، به عنوان متغیر ملاک می باشد.
• متغیر کنترل : در این پژوهش نداشتن اعتیاد به مواد مخدر، نداشتن سابقه اختلالات روانپزشکی و میزان تحصیلات راهنمایی به بالا به عنوان متغییر کنترل در نظر گرفته شده است.
 
فصل دوم
پیشینه پژوهش

 
2-1- اختلال شخصیت ضد اجتماعی
اختلال شخصیت ضد اجتماعی اولین اختلال شخصیتی است که شناخته شده است.این اختلال با اعمال ضد اجتماعی و جنائی مستمر مشخص می شود اما معادل جنایتکاری  نیست، بلکه ناتوانی برای انطباق با موازین اجتماعی است که شامل بسیاری از وجوه رشد نوجوانی و جوانی بیمار می گردد (کاپلان و سادوک، 1389).
به دليل  تاثير گسترده بر امنيت عمومي  و سلامت اقتصادي جامعه بيشتر از ساير اختلالات شخصيت در مورد اختلال ضد اجتماعي  تحقيق صورت گرفته است. ميزان اين اختلال در مرد ها 3 درصد و در زن ها يك درصد است شيوع اين اختلال  بيش از همه در نواحي فقير نشين شهري و بين ساكنان متحرك اين مناطق  مشاهده مي شود پسرهاي مبتلا در مقايسه با دخترها از خانواده هاي پر جمعيت تري  برخاسته اند. شروع  اختلال قبل از 15 سالگي  در بين زنداني ها ميزان شيوع اختلال ممكن است تا 75 درصد نيز برسد (سیلگمن، والکر  و روزنهان، 2001).
2-1-1- آسيب شناسي
عوامل عضوي كه مرتبط با اختلال شخصيت ضد اجتماعي گزارش شده اند عبارتند از:  وجود كروموزم xyy ضربان قلب پايين، تستوسترون  پلاسما  بالاتر آستانه پايين براي تحريك  ليمبيك علايم ملايم نورولوژيكي الگوهاي الكتروانسفالوگرافي (EEG) كند نقص  توجه و مشكلات  هماهنگي  حركتي و هماهنگي دست – چشم  از سوي ديگر  به نظر مي رسد عوامل فرهنگي – اجتماعي نيز دخيل باشند. سابقه سوء رفتار پدر يا ترك خانواده از جانب او تنبيهات مكرر،  خشم يا ناديده گرفتن والدين از اين قبيل اند. اختلال سلوک  (نوعي اختلال رفتاري)  يكي از علل اين اختلال محسوب مي شود  عوامل خطر ساز براي اختلال سلوك، جنس مذكر، وضعيت اجتماعي-اقتصادي پايين، خلق و خوي دشوار در نوزادي  والدين ضد اجتماعي استرس و زندگي در  مكان هاي با وقوع جرايم بالا است.  اين عوامل خطر ساز به نظر مي رسد به وسيله طلاق و جدايي خانواده طرد والدين تشديد مي يابد و احتمال شكل گيري اختلال شخصيت ضد اجتماعي را افزايش دهد (سیلگمن، والکر و روزنهان، 2001).
 
 
فصل سوم (روش شناسی پژوهش )
 
3-1- طرح پژوهش
طرح پژوهش حاضر توصیفی، از نوع علی- مقایسه ای می باشد. در تحقیقات علی مقایسه ای  به بررسی روابط احتمالی علت و معلولی از طریق مشاهده شرایط موجود و عوامل علی در گذشته مورد مطالعه قرار می گیرد. در این پژوهش مولفه های عملکرد اجرایی مغز و سبک های تنظیم هیجان شناختی بررسی و مقایسه شده است.
3-2- جامعه آماری پژوهش
جامعه پژوهش حاضر را تمامی مددجویان زندانی در زندان مرکزی شهر شهر و  افراد عادی شهر شهر  در سال 1392 تشکیل می دهند.
3-3- نمونه و روش نمونه گیری
 روش نمونه گیری پژوهش حاضر، نمونه گیری در دسترس و داوطلبانه است. برای انتخاب نمونه افراد دارای اختلال شخصیت ضد اجتماعی با مراجعه به زندان مرکزی شهر و مصاحبه با مسولان و روانشناس زندان در خصوص این که چه افرادی دارای ملاک های اختلال شخصیت ضد اجتماعی می باشد، از آنها خواسته شد تا این افراد را معرفی نمایند. بعد از معرفی این افراد بر روی آنها مصاحبه بالینی ساختار یافته برگزار شد. از میان افرادی که در ﻣﺼﺎﺣﺒﻪ ﺑﺎﻟﻴﻨﻲ ﺳﺎﺧﺘﺎرﻳﺎﻓﺘﻪ (SCID-II) در مقیاس شخصیت ضداجتماعی  نمره بالا کسب کردند و حاضر به همکاری شدند، تعداد 30 نفر 15مرد و 15 زن انتخاب شدند. همچنین برای انتخاب   افراد بدون اختلال شخصیت از بین جمعیت عادی شهر شهر  تعداد 30 نفر 15 مرد و 15 زن بصورت نمونه در دسترس انتخاب شدند، که از لحاظ خصوصیات جمعیت شناختی مانند افراد دارای اختلال باشند.
3-4- شرایط ورود به مطالعه
1. نداشتن اعتیاد به موادمخدر
2. نداشتن سابقه اختلالات روانپزشکی
3. داشتن حداقل مدرک تحصیلی سوم راهنمایی
4. سن بالای 18 سال
3-5- ابزار اندازه گیری
3-5-1- آزمون استروپ
این آزمون برای اندازه گیری توجه، مهار و تغییر آمایه ها استفاده می شود. آزمون استروپ اولین بار در سال 1935 توسط رایدلی استروپ به منظور اندازه گیري توجه انتخابی و انعطاف پذیري شناختی ساخته شد. آزمون استروپ یکی از مهمترین آزمو ن هایی است که به منظور اندازه گیري بازداري پاسخ مورد استفاده پژوهشگران واقع شده و تاکنون به زبا ن هاي مختلف از جمله چینی، آلمانی، سوئدي، ژاپنی و ... ترجمه شده است. در حقیقت آزمون استروپ یک آزمون واحد نیست، بلکه تاکنون شکل هاي مختلفی از آن جهت اهداف پژوهشی تهیه شده است ( مشهدی، حمیدی، سلطانی فر، تیموری، 1390). پژوهش هاي انجام شده پیرامون این آزمون نشانگر اعتبار و روایی مناسب آن در سنجش بازداري در بزرگسالان و کودکان می باشد. اعتبار این آزمون از طریق باز آزمایی در دامنه 80/0 تا 91/0 گزارش شده است (بارون، 2004؛ مک لئود،1991؛ مک لئود و گورفین،2007؛ لزاک،هویسن،لورینگ،هانای،2004؛ مشهدی، رسول زاده طباطبایی، آزاد فلاح، سلطانی فر، 1388). پایایی آزمون استروپ، بر اساس پژوهش اوتلو و گراف (1995؛ به نقل از دل آذر، 1386)، به روش بازآزمایی برای هرسه کوشش به ترتیب معادل 01/0، 83/0 و 90/0 بود. قدیری، جزایری، عشایری و قاضی طبابایی (1385) پایایی بازآزمایی هر سه کوشش این آزمون را به ترتیب 6/0، 83/0 و 97/0 گزارش کردند.
 به منظور اندازه گیري توجه در این پژوهش از آزمون رایانه اي استروپ عددی در مجموعه آزمون PEBL استفاده شده است.
3-5-2- آزمون ویسکانسین
 آزمون دسته بندي كارت هاي ويسكانسين يكي از شناخته شده ترين آزمون هاي عصب روانشناختي است كه استدلال انتزاعي، انعطاف پذيري شناختي، درجاماندگي، حل مسأله، تشكيل مفاهيم، تغيير مجموعه، توانايي آزمون فرضيه و استفاده از بازخورد خطاها، راهبرد شروع و توقف عمل، و نگهداري توجه را مي سنجد.  مطالعه اكسلر و همكاران (1992) پايايي بين نمره ها ي اين آزمون را 92/0 و پايايي درون نمره ها را 94/0 گزارش كرده است (پو، لی و چان، 2002). لزاک (1995) میزان روایی این آزمون در سنجش نقایص شناختی به دنبال آسیب های مغزی را بیش از 86/0 ذکر کرده است. پایایی این آزمون بر اساس ضریب توافق ارزیابی کنندگان در مطالعه اسپرین و استراوس (1991) 83/0 گزارش شده است.
 
 
فصل چهارم ( یافته های پژوهش)
در این فصل ابتدا توصیف کمی متغییرهای پژوهش و یافته های آن در مورد کل آزمودنی ها ارائه می شود و سپس تحلیل هایی که در مورد سوالات پژوهش و بررسی فرضیه ها صورت گرفته در قالب جداول و تحلیل های اولیه آماری می آیند. بنابر این ابتدا داده های توصیفی و سپس داده های استنباطی را می آوریم.
4-1- یافته های توصیفی
همان طور که در فصل قبل اشاره شد، آزمودنی های مورد مطالعه در مجموع شامل 60 نفر بودند که در این میان 30 نفر زن و 30 نفر مرد می باشند که اطلاعات کمی از لحاظ جنسیت و اختلال شخصیت مربوطه در جدول شماره 1-4 ، 2-4 و 3-4 آمده است.
 
فصل پنجم
بحث و نتیجه گیری

اين پژوهش با 60 شركت كننده، تحت دو گروه ، براي اینکه تبيين بهتري از کارکرد اجرایی مغز و تنظیم هیجان شناختی افراد دارای اختلال شخصيت ضداجتماعی بدست آوریم، تا روشنگر راه پژوهش هاي آتي شود. (متن کامل در فایل اصلی پایان نامه )
 
متن فوق تنها خلاصه ای از قسمت های پایان نامه بود.برای دانلود فایل اصلی،انلاین پرداخت کنید و انلاین دانلود کنید.
 
 
روش دانلود فایل :
 
1.کلیک گزینه خرید.
2.پرداخت توسط کلیه کارت های عضو شتاب
3.کلیک بر گزینه ( بازگشت به سایت  پذیرنده )
4.دانلود فایل مورد نظر

 

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب
این نظر توسط ریحانه مرادی پور در تاریخ 1395/4/26 و 21:57 دقیقه ارسال شده است

واقعیتش اولش میترسیدم پرداخت کنم.و چیزی دستگیرم نشه.اخه تا الان خرید اینترنتی نداشتم.
ولی تا پرداخت کردم لینک دانلود برام باز شد.واقعا خیلی خوب بود این خدمت رسانیتون.
و خود پایان نامه هم عالی بود.مخصوصا که ورد بود.
بیشتر جاها پی دی اف هستن.
پاسخ : 99 درصد پایان نامه ها با فرمت ورد هستن و دانلود فایل به طور انی می باشد


نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتی
آموزش مراحل خرید فایل

مراحل خرید فایل مورد نظر  :

1.کلیک بر گزینه خرید.
2.وارد کردن اطلاعات نام و نام خانوادگی ، ایمیل و شماره تلفن همراه.
توجه پست الکترونیکی همان ایمیل می باشد.در صورتی که ایمیل شخصی ندارید ادرس mahdipnut@yahoo.com وارد کنید.
2.پرداخت توسط کلیه کارت های عضو شتاب ( با کلیه کارت هایی که عضو شتاب هستند قادر به خرید هستید)
3.کلیک بر گزینه ( بازگشت به سایت پذیرنده )
4.دانلود فایل مورد نظر ( دانلود فایل آنی  و پس از پرداخت لینک دانلود باز می شود.)

در صورت هرگونه مشکل در خرید و دانلود فایل با شماره 09191968068 با پیامک در ارتباط باشید.(پاسخگویی فقط به پیامک )
تبلیغات
Rozblog.com رز بلاگ - متفاوت ترين سرويس سایت ساز
درباره ما
با عرض سلام و احترام خدمت شما کاربر عزیز. از اینکه وبسایت من رو برای خواندن انتخاب کردید از شما کمال تشکر را دارم.که افتخار دارم پایان نامه و پروژه های دانشگاهی را از طریق این سایت در اختیار شما سروران گرامی بگذارم. اميد است سير و سرچ در اين مجموعه افزايش بار اندوخته هاي علمي دوستان دانش دوست و پژوهشگر، را سبب شود در اين اثني ما را با رهنمود هاي ناب خويش راهنمايي نماييد. ایمیل: mahdipnut@yahoo.com 09191968068 فقط پاسخگو به پیامک
اطلاعات کاربری
نام کاربری :
رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 306
  • کل نظرات : 101
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 83
  • آی پی امروز : 0
  • آی پی دیروز : 408
  • بازدید امروز : 396
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 87
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 396
  • بازدید ماه : 396
  • بازدید سال : 396
  • بازدید کلی : 662,727
  • کدهای اختصاصی