loading...

دانلود پروژه پایان نامه کاراموزی

پایان نامه کارشناسی ارشد با موضوع نقش سبک های هویت، خود کار آمدی در افسردگی در دانشجویان به همراه پرسشنامه و نرم افزار SPSS قابل استفاده دانشجویان…

خوش امد گویی

درگاه پرداخت اینترنتی این وبسایت توسط درگاه واسط زرین پال و آرین پال مورد تایید قرارگرفته است.

لینک دانلود فایل بعد از پرداخت به صورت آنی باز می شود.

ایمیل پشتیبانی سایت  mahdipnut@yahoo.com


شماره تماس پشتیبانی سایت : 09191968068  (پاسخگویی فقط به پیامک)

بنی حسن مهدی بازدید : 391 یکشنبه 23 اسفند 1394 نظرات ()

پایان نامه کارشناسی ارشد با موضوع نقش سبک های هویت، خود کار آمدی در افسردگی در دانشجویان به همراه پرسشنامه و نرم افزار SPSS

قابل استفاده دانشجویان رشته روانشناسی و علوم تربیتی ، قالب فایل این پایان نامه word بوده و از 166 صفحه . به همراه پرسشنامه و جامعه آماری و براساس نرم افزار SPSS تشکیل شده است.
چکیده:این پژوهش به منظور بررسی رابطه بین سبک های هویت، خود کار آمدی و افسردگی در دانشجویان  انجام گرفت به همین منظور از بین کل دانشجویان مشغول به تحصیل 200نفر به روش نمونه گیری در دسترس انتخاب شدند. روش انجام پژوهش، از نوع همبستگی بوده است. به منظور سنجش متغیر های مورد پژوهش از آزمون خودکارآمدی شرر، پرسشنامه هویت برزونسکی و پرسشنامه افسردگی بک استفاده شد. و به منظور تحلیل یافته های پژوهش از آزمون همبستگی پیرسون،واز آزمون تی مستقل و رگرسیون استفاده شد. یافته ها نشان می دهد که بین خود کارآمدی با افسردگی رابطه معکوس معنادار وجوددارد. همچنین بین سبک های هویت و افسردگی رابطه معناداری وجود دارد. رابطه بین خود کارآمدی و سبک های هویت نیز بصورت مثبت ومعنادار بدست آمده است. همچنین با توجه به یافته ها در سه متغیر افسردگی ، خود کارامدی و سبک هویت بین دختران و پسران تفاوتی وجود ندارد.

دانلود پایان نامه با موضوع افسردگی و هویت در دانشجویان - پایان نامه بر اساس نرم افزار spss

دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد   
با موضوع :
نقش سبک های هویت، خود کار آمدی  در افسردگی در دانشجویان
قابل استفاده دانشجویان رشته علوم تربیتی و روانشناسی

به همراه پرسشنامه ، جامعه اماری و تجزیه و تحلیل بر اساس نرم افزار SPSS
قالب فایل : word ---  تعداد 166 صفحه



فهرست پایان نامه :                                                                        
فصل اول : مقدمه پژوهش
مقدمه
بيان مسئله
اهميت و ضرورت انجام پژوهش
اهداف پژوهش
فرضيه هاي پژوهش
تعاريف اصطلاحات

فصل دوم : مبانی نظری پژوهش                                                                                   
الف)خودکارآمدی
تعاریف
خودکار آمدی عمومی
مولفه های خود کارآمدی
منابع خود کارآمدی
خودکار آمدی در گسترۀ زندگی
خودکار آمدی مرتبط با بزرگسالی
  خو  خودکار آمدی و انگیزه
        خودکار آمدی و جنسیت
ب: سبک های هویت  و تعاریف
رویکرد ناظر بر هویت
رویکرد مرحله ای ساختاری


 رویکرد فرایندی
 دیدگاه گروت ونت
  دیدگاه برزونسکی
 محتوای هویت
 سبک های هویت از نگاه بزرونسکی
 ج) افسردگی
  تعريف افسردگي
  نشانه هاي افسردگي
  نظريه هاي افسردگي
  نظریه  زيستي افسردگي
 نظرية درمان عقلاني ـ عاطفي
  نظریه پردازش اطلاعات
  نظریه لازاروس
  نظريه هاي رفتار
د)مطالعات انجام شده در رابطه با پژوهش در داخل و خارج کشور

فصل سوم : روش شناسی پژوهش
روش پژوهش
جامعه آماری
نمونه آماری و حجم نمونه
ابزار جمع آوری داده ها
شیوه اجرا
تجزیه و تحلیل داده ها

فصل چهارم :تجزیه و تحلیل یافته ها
مقدمه
تحلیل توصیفی
تحلیل استنباطی
فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری
مقدمه
بحث و نتیجه گیری
محدودیت های پژوهش
 پیشنهادهای پژوهش
منابع فارسی                                                                              
منابع خارجی

  فهرست جداول

جدول شماره  1 – 4 ...............................................................113
جدول شماره  2 – 4. ..............................................................114
جدول شماره  3 – 4.......................................................... ......115
جدول شماره  4 – 4 ...................................................... .........116
جدول شماره  4 – 5 ..................................................... ..........117
جدول شماره  4 – 6........................................................ ........118
جدول شماره  4 – 7.................................................................119
جدول شماره  4 – 8 ................................................................120
جدول شماره  4 – 9 ................................................................121

 

بررسی رابطه بین سبک های هویت خود کار آمدی و افسردگی در دانشجویان  دانلود پایان نامه نقش سبک های هویت، خود کار آمدی در افسردگی در دانشجویان  دانلود پایان نامه نقش سبک های هویت خود کار آمدی در افسردگی در دانشجویان به همراه پرسشنامه و نرم افزار SPSS Download thesis on depression in students' self-identity style
فصل اول
کلیات تحقیق

مقدمه بطور کلی مهم نیست که یک نفر چقدر توانایی دارد بلکه مهم آن است که یک نفر تا چه حد توانایی باور کردن خود را دارد ( پاجارز  ،2002 )
     اگر دانش آموزان و دانشجویان باور داشته باشند که با تلاش قابل قبول می توانند یاد بگیرند، این دانش آموزان بیشتر تلاش کرده ، در مواجهه با مشکلات پافشاری می کنند ، توجه خود را بر مشکل متمرکز کرده و احساس آرامش و خوش بینی بیشتری می کنند و از راهبردهای مؤثرتری بهره می گیرند . به عبارت دیگر خودکارآمدی  ، ابزارهای شناختی و انگیزشی را بسیج می کند که این نکته نقش مهمی در بکار گیری شیوه های مقابله با فشار روانی در افراد خواهد داشت(منصوری ،1381) .
خود کارآمدی یکی از عوامل شخصیتی است که در کنترل و سازماندهی رفتار فرد مؤثراست. خودکارآمدی" به باورهای افراد دربارۀ توانایی کنترل زندگی به دست خودشان گفته می شود"(فتسکو و مکگور ، 2005؛ نقل از سیف، 1386 ). خودکارآمدی بر رفتار فرد بسیار تأثیر گذار است. به عنوان مثال ، دانش آموز دارای خودکارآمدی سطح پایین ممکن است حتی برای یک امتحان خودش را آماده نکند ، زیرا فکر می کند که هر اندازه زحمت بکشد فایده ای نخواهد داشت.در مقابل، شخص برخوردار از خودکارآمدی سطح بالا در انجام کارها امیدوارتر و موفق تر است(سانتراک  ،2004 ؛ نقل از ، ، 1386). خودکارآمدی به عنوان یک متغیر شخصیتی، نقش مهمی در رویارویی فرد با مسائل زندگی دارد چنانچه براون و انیوی  ( 1978، نقل از ارجمند ، 1386) کشف کردند کسانیکه میزان خودکارآمدی آنان بالاتر است، هنگامیکه با مسائل حل نشده ای روبرو می شوند پایداری بیشتری از خود نشان می دهند (نقل از آبنیکی، 1385). خودکارآمدی اطمینان به تواناییهای خود در کنترل افکار ، احساسات و فعالیتهاست و بنابراین بر عملکرد واقعی افراد ، هیجانات و انتخاب افراد و سرانجام میزان تلاشی که شخص صرف یک فعالیت می کند مؤثر است(میلیتادو و سیونی  ، 2003 ؛ نقل از آبنیکی ،1385 ).
     خودکارآمدی به عنوان یک ویژگی شخصیتی پیش بینی کننده در نظر گرفته می شود و بنابراین در موقعیتهای تحصیلی و آموزشی بایستی به عنوان عامل پیش بینی کننده مورد استفاده قرار گیرد. وقتی عملی دارد به وقوع می پیوندد ، خودکارآمدی میزان تلاش صرف شده و ثبات قدم را تعیین می کند . افرادی که از خود مطمئن نیستند بیشتر متمایل به پیش بینی سناریوهای شکست هستند ، یعنی در مورد امکان کمبودهای عملکرد نگرانند و پیش از موقع تلاش خود را ناتمام می گذارند . بدین ترتیب افراد با حس خودکارآمدی خوش بینانه، سناریوهای موفقیت را تصویر سازی می کنند که عمل آنها را هدایت می کند و به آنها اجازه استقامت در مواجه شدن با موانع را می دهد (سید محمدی،1383) .    

بيان مساله:
پس از این که اریکسون (1968) نظریه رشد روانی – اجتماعی خود را در مورد هویت مطرح کرد،پژوهش های مختلفی به بررسی تحول هویت پرداختند.این پژوهش ها منجر به ایجاد دیدگاه های مارسیا  (1993) اولین نظریه پرداز نئو اریکسونی گردید،که به هویت فرد تکیه کرد.وی بر اساس نوشته های اریکسون تعهد و کاوشگری را از اجزای اصلی هویت دانست.وی چهار پایگاه هویت را مطرح کرد که عبارتند از : هویت موفق،هویت مغشوش،هویت دیر رس،هویت پیش رس (شوارتز،2001).
برزونسکی به عنوان یکی از نمایند گان گروه تکمیل کننده نظریه مارسیا هویت را "خود ساخته شده " می نامد.نظریه وی شامل فرضیات و اصول و سازه ها است که در تعامل با محیط و جهان ساخته می شود و چارچوب ارجاعی برای فرایند تحلیل اطلاعات معتبر در ارتباط با هویت را بوجود می آورد.بر اساس دیدگاه های اشاره شده،برزونسکی نظریه خود را مدل شناختی  - اجتماعی هویت معرفی کرده است (برزونسکی،2004).هویت از دیدگاه وی همانند یک چارچوب شخصی محسوب می شود که به منزله منبعی برای تغیر تجارب مورد استفاده قرار می گیرد.به این ترتیب اطلاعات مربوط به هویت تغییر و به سوالات و مسائل مربوط به زندگی پاسخ داده می شود.برزونسکی برای مطالعه شباهت و یا تفاوت افراد در شکل دهی فرایند هویت،سه سبک هویت را شناسایی کرده است.سبک ها به راهبرد حل مسئله یا مکانیزم مقابله برمی گردد.سبک ها به روش هایی که افرا د در فرایند تصمیم گیری ازآنها استفاده می کنند،اشاره دارد. این سبک ها عبارتند از: سبک اطلاعاتی،سبک هنجاری و سبک مغشوش – اجتنابی.
1.افراد با سبک اطلاعاتی،دارای راهبردهای مسئله مدارند،تصمیم گیری فعال و خود اکتشافی بالا دارند ، نسبت به اهداف خود استوار و متعهد هستند و به سوی تجارب مختلف می روند،احساس یکپارچگی در خود دارند،معمولا قضاوت ها را به تعویق می اندازند،اهداف شغلی و تحصیلی روشن و انتظار عملکرد تحصیلی بالا دارند (تامی،کینی و نورمی،برزونسکی ، 1999 به نقل از آبنیکی ، 1385).
2.افراد با سبک هنجاری دیدگاه مکانیکی نسبت به جهان دارند،ملاک های دیگران را درونی می کنند ، احتیاج به سازماندهی بیرونی دارند،تمایل به اطلاعات دارند که مطابق با ارزش های خود است،ذهن بسته دارند،انعطاف پذیر نیستند،عقاید محافظه کارانه دارند و به توصیه های منابع قدرت در زمان تصمیم گیری توجه می کنند.
3.افراد با سبک مغشوش – اجتماعی از راهبرد هیجان مدار استفاده می کنند،از موقعیت ها تصمیم گیری اجتناب می کنند،برای رسیدن به اهداف خود از هر وسیله ای استفاده می کنندـ عزت نفس پایین و خود کارآمدی متغیر دارند و نسبت به آینده بی توجه هستند (،تامی،کینی و نورمی برزونسکی 1999 ، به نقل از آبنیکی ،1385).
   
اهميت و ضرورت تحقيق
دانشجویان از نظر سنی در مقطعی هستند که مرحله نوجوانی، و از نگاه اریکسون مرحله هویت یابی را پشت سر گذاشته اند و در این سن با یکی از سبک های هویت اطلاعاتی، هنجاری، و سبک مغشوش- اجتنابی شناخته می شوند. از سویی دیگر افسردگی مقوله ای است که دانشجویان به سبب چالش های زندگی زیاد با آن درگیر هستند. حال با توجه به این مطالب، در مبحث درمان و کمک به مشاوران و روانشناسان این مطلب ضروری می نماید که، شناخت بیشتر سبک های هویت و انجام تحقیق در این زمینه  میتواند به درمانگران  در درمان افسردگی کمک نماید. با انجام  این  تحقیق، این مساله مهم که برخورد  هر سبک هویتی  با فعالیتهای افسرده وار چگونه است مشخص خواهد شد. همچنین  با توجه به تأثیر عمیق و غیرقابل انکار خودکارآمدی بر رفتار و عملکرد و با توجه به اینکه تغییرات سریع دنیای امروز و عصر اطلاعات نیازمند افرادی کارآمد است که از توانایی پردازش اطلاعات و تفکر خلاق برخوردار باشند ، توجه جدی به تحقیقات و پژوهش ها راجع به این موضوع امروزه امری ضروری است .

اهداف تحقيق
1-تعیین رابطه بین سبکهای هویت و خودکارآمدی در دانشجویان .
2- تعیین رابطه بین سبکهای هویت و افسردگی در دانشجویان .
3- تعیین رابطه بین خود کارآمدی و افسردگی در دانشجویان .

فرضیه های تحقیق
در این بخش یک سوال و شش فرضیه  مطرح شده است
بین سبکهای هویت و افسردگی دانشجویان رابطه وجود دارد .
بین خودکار آمدی و افسردگی دانشجویان رابطه وجود دارد .
بین سبکهای هویت و خودکار آمدی دانشجویان رابطه وجود دارد .
سهم سبک های هویت و خود کارآمدی در پیش بینی افسردگی دانشجویان چقدر است؟
بین خودکار آمدی دانشجویان دختر و پسر تفاوت وجود دارد .

فصل دوم
مبانی نظری پژوهش

مقدمه
   در این فصل محقق بنا بر ماهیت این تحقیق ابتدا به تشریح  مبحث خود کارآمدی پرداخته، سپس نگاهی به بحث پیرامون افسردگی دارد ودر ادامه تعاریف و توضیحات نظری پیرامون  سبک های هویت و مولفه های آن را آورده است. توضیح اینکه محقق سعی کرده است سوابق پژوهش پیرامون موضوع در داخل و خارج کشور را متناسب با موضوع هم در داخل متن  و هم در انتهای فصل با بحث همراه سازد.
مبانی نظری
بخش اول :خودکار آمدی
تعاریف و مفاهیم

    در نظام بندورا ، منظور از خودکارآمدی ، احساسهای شایستگی ، کفایت و قابلیت در کنار آمدن با زندگی است . راه دیگری که بندورا کارایی شخص را شرح داد برحسب ادراک ما از درجه کنترلی که بر زندگیمان داریم بود (سید محمدی ، 1383 ).
خودکارآمدی به تصوری کلی،مفهوم گسترده و پایدار از باورهای فرد نسبت به توانایی هایش گفته     می شود که شامل عملکرد مؤثر فرد در دامنه ای ازموقعیتهای استرس زا می شود (شوارتز ،1998 ). خودکارآمدی ادراک شده عبارت است از باورهای فرد دربارۀ قابلیتهایش برای انجام سطوح طرح ریزی شده عملکرد و پیشرفت و مهار رویدادهایی که در زندگی اش تأثیر بسزایی دارد( بندورا ، 1999).
خودکار آمدی عبارت است از داوری فرد دربارۀ قابلیتهایش برای سازماندهی و اجرای دوره های عمل موردنیاز در جهت دستیابی و به ثمر رساندن سطوح عملکرد پیشرفت طراحی شده  است (  پاجارز ،  2002 ) .همچنین خود کارآمدی به عنوان قضاوتهایی که شخص در مورد تواناییهای خودش برای انجام دادن کاری ارائه می دهد ، تعریف شده است . این قضاوتها نشان داده اند که با بسیاری از جنبه های  رفتار انسان انجام و پافشاری در عمل مرتبط هستند ( گر  ، 2006).
خودکار آمدی باور ما در مورد تواناییهایمان برای موفق شدن در یک حوزۀ خاص می باشد( واگنر ، 2007 ) . خودکار آمدی شامل 4 مفهوم مختلف است :

فصل سوم
روش شناسی

روش پژوهش :
با توجه به اهداف پژوهش ، یعنی بررسی رابطۀ بین سبکهای هویت ، خودکار آمدی و افسردگی در پژوهش حاضر ، روش توصیفی از نوع همبستگی استفاده شده است . تحقیقات همبستگی شامل کلیۀ تحقیقاتی است که در آنها سعی می شود روابط بین متغیرهای مختلف با استفاده از ضریب همبستگی کشف یا تعیین شود . هدف روش تحقیقی همبستگی مطالعه حدود یک یا چند متغیر با حدود تغییرات یک یا چند متغیر دیگر است ( دلاور ، 1382 ).
جامعه آماری :
جامعۀ پژوهشی در بر گیرندۀ کلیه دانشجویان دختر و پسر مقطع کارشناسی ، اسلامی . .می باشد که  مشغول به تحصیل  بوده اند .
نمونه و روش نمونه گیری :
حجم نمونه پژوهش حاضر شامل 200 نفر از دانشجویان مقطع کارشناسی ، اسلامی . است که از این تعداد 100 نفر دختر و 100 نفر پسر كه به روش نمونه گيري در دسترس انتخاب و در مطالعه شركت داده شد ه اند.  
روش جمع آوری اطلاعات و ابزار پژوهش :
برای جمع آوری داده ها در این پژوهش از سه نوع پرسشنامه استفاده شده است که عبارتند از :
پرسشنامه خودکار آمدی عمومی شرر و همکاران (GSE )
آزمون سبک هویت برزونسکی
پرسشنامه افسردگی بک.

1- مقیاس خودکار آمدی عمومی ( GSE )
پرسشنامه خودکار آمدی مورد استفاده در تحقیق حاضر توسط شرر و همکاران ( 1982 ) با اهداف زیر ساخته شده است :
الف – تهیۀ ابزاری برای تحقیقات بعدی
ب – تهیه ابزاری جهت تعیین سطوح متفاوت خودکار آمدی عمومی افراد (نقل از آبنیکی ، 1385 ) .
پرسشنامه ( GSE ) شرایط خاصی را برای اجرا قائل نیست و محدودیت سنی خاصی هم ندارد . نمونه اصلی مورد مطالعه جهت ساخت آزمون شامل 376 دانشجوی روانشناسی بود که می بایست به تکمیل مقیاس خودکار آمدی و شش اندازه شخصیتی می پرداختند . آزمودنیها می بایست میزان موافقت خود را در هریک از پرسشهای آزمون خودکار آمدی با تعیین یکی از گزینه ها مشخص می کردند .
فصل چهارم
تجزیه و تحلیل یافته ها

مقدمه:
هدف از انجام اين پژوهش بررسي رابطه بين سبك هاي هويت ،خودكارامدي و افسردگی در بین دانش دانشجویان ، اسلامی .  مي باشد. بدين منظور تعداد 200 نفر از دانش جویان دختر و پسر .ستان . بصورت تصادفي انتخاب شدند و پرسشنامه افسردگی بک، سبك هويت برزونسکی و خودكارامدي شرر برروي انان اجرا گرديد. در نهايت داده هاي پژوهش با نرم افزار كامپيوتري(SPSS) مورد تجزيه و تحليل اماري قرار گرفت. نتايج تجزيه و تحليل اماري در دو قسمت جداگانه امار توصيفي و امار استنباطي در اين فصل مورد بررسي قرار مي گيرد. در اين پژوهش از روش هاي اماري توصيفي (ميانگين، واريانس، انحراف معيار و خطاي استاندارد) و ازمونt، ضريب همبستگي پيرسون و رگرسیون استفاده شده است.

توصيف داده ها:
متغیر سبک های هویت

ميانگين، ميانه، حداقل، حداكثر، واريانس، انحراف معيار و انحراف استاندارد افسردگی، سبك هويت و خودكارامدي تحصيلي كل دانشجویان در جدول 4-1 ارائه شده است.

فصل پنجم
بحث ونتیجه گیری

مقدمه:
در پژوهش حاضر براي بررسي رابطه بين افسردگی و سبك هاي هويت با خودكارآمدي تحصيلي ابتدا تعداد 200 نفر از دانشجویان مقطع کارشناسی ، اسلامی . انتخاب شدند. براي جمع اوري داده ها سه پرسشنامه سبك هاي هويت برزونسکی، خودكارآمدي شرر و افسردگی بک برروي دانشجویان اجرا شد. براي تجزيه و تحليل داده ها از نرم افزار SPSS استفاده شد. در اين پژوهش از روش هاي آماري توصيفي(ميانگين، واريانس، انحراف معيار و خطاي استاندارد) و آزمون T مستقل، ضريب همبستگي پيرسون، تحليل رگرسيون استفاده شد. در اين بخش به تحليل و بررسي يافته هاي پژوهش مي پردازيم. بدين ترتيب محقق با طرح سولات پژوهش و ارائه نتايج و يافته هاي آماري به بررسي، تحليل و ارزيابي داده ها پرداخته و در مرحله نهايي به بيان محدوديت هاي پژوهش اقدام نموده است و سپس به زمينه هاي كاربرد نظري و عملي يافته ها اشاره کرده است.



متن فوق تنها خلاصه ای از قسمت های پایان نامه بود.برای دانلود فایل اصلی،انلاین پرداخت کنید و انلاین دانلود کنید.

روش دانلود فایل :

1.کلیک گزینه خرید.
2.پرداخت توسط کلیه کارت های عضو شتاب
3.کلیک بر گزینه ( بازگشت به سایت  پذیرنده )
4.دانلود فایل مورد نظر

 

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتی
تبلیغات
Rozblog.com رز بلاگ - متفاوت ترين سرويس سایت ساز
درباره ما
با عرض سلام و احترام خدمت شما کاربر عزیز. از اینکه وبسایت من رو برای خواندن انتخاب کردید از شما کمال تشکر را دارم.که افتخار دارم پایان نامه و پروژه های دانشگاهی را از طریق این سایت در اختیار شما سروران گرامی بگذارم. اميد است سير و سرچ در اين مجموعه افزايش بار اندوخته هاي علمي دوستان دانش دوست و پژوهشگر، را سبب شود در اين اثني ما را با رهنمود هاي ناب خويش راهنمايي نماييد. ایمیل: mahdipnut@yahoo.com 09162588959 فقط پاسخگو به پیامک
اطلاعات کاربری
نام کاربری :
رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 175
  • کل نظرات : 98
  • افراد آنلاین : 4
  • تعداد اعضا : 61
  • آی پی امروز : 168
  • آی پی دیروز : 251
  • بازدید امروز : 957
  • باردید دیروز : 697
  • گوگل امروز : 133
  • گوگل دیروز : 172
  • بازدید هفته : 5,285
  • بازدید ماه : 26,369
  • بازدید سال : 55,146
  • بازدید کلی : 319,451
  • کدهای اختصاصی