close
ویزای ایران
دانلود پایان نامه رشته روانشناسی اثر بخشی آموزش شناختی رفتاری سی بی تی بر کنترل خشم سلامت روان
loading...

دانلود پروژه پایان نامه کاراموزی

دانلود پايان‌نامه كارشناسي ارشد رشته روانشناسی با موضوع اثر بخشی آموزش شناختی رفتاری سی بی تی بر کنترل خشم  وسلامت روان این پایان نامه…

خوش امد گویی

درگاه پرداخت اینترنتی این وبسایت توسط درگاه واسط زرین پال و آرین پال مورد تایید قرارگرفته است.

لینک دانلود فایل بعد از پرداخت به صورت آنی باز می شود.

ایمیل پشتیبانی سایت  mahdipnut@yahoo.com


شماره تماس پشتیبانی سایت : 09191968068  (پاسخگویی فقط به پیامک)

بنی حسن مهدی بازدید : 361 یکشنبه 23 اسفند 1394 نظرات ()

دانلود پايان‌نامه كارشناسي ارشد رشته روانشناسی با موضوع اثر بخشی آموزش شناختی رفتاری سی بی تی بر کنترل خشم  وسلامت روان

این پایان نامه با فرمت word و  از 135 صفحه به همراه پرسشنامه ، جامعه اماری ، تجزیه و تحلیل های لازمه و نمودار و جداول تشکیل شده است.

برای دانشجویان رشته علوم تربیتی - روانشناسی و مشاوره برحسب سلیقه قابل استفاده است.

 مقدمه : مفهوم سلامت عمومی جنبه اي از مفهوم كلي سلامت جسمي، رواني و اجتماعي است، كه علي رغم تلاشهايي كه از سوي پيشگامان حوزه سلامت در جهان به منظور تأمين هر چه بيشتر سلامتي انسانها به عمل آمده است هنوز معيار قاطعي در زمينة تعريف و مصداق كامل سلامتي جسم وروان در افراد وجود ندارد. توجه به سلامت فكر و جسم پس از جنگ بين الملل اول در برخي از دانشكده هاي اروپا به تدريج متداول شده است تا آنجا كه در سال 1944، نوزده كشور در اروپا و آمريكا داراي جمعيت هاي طرفدار بهداشت جسمی ورواني شدند. ولي پس از جنگ بين الملل دوم و برملا شدن وقايع وحشت انگيز آن موضوع سلامت فكر و بهداشت با تأكيد بر كيفيت روابط افراد بشر، مورد توجه جدي و عميق حكما و فلاسفه پزشكان، كارشناسان، مربيان تعليم و تربيت، دانشمندان، روحانيون و متفكران علوم اجتماعي قرار گرفت( منصوری ،1385).
 در سال 1948 با شركت نمايندگان 48 كشور از جمله ايران «فدراسيون جهاني، سلامتي تن و روان» در لندن تأسيس شد و مقرر شد كه 4 سال يكبار، كنگره جهاني سلامت تن و روان با حضور نمايندگان كشورها و با اهداف بررسي مسائل مربوط به روابط فرد با خانواده،‌ فرد با اجتماع، فرد با مسايل و مشكلات زندگي مدرن ماشيني و … برگزار و مورد بحث قرار گيرد.
سلامت عمومی علاوه بر بدن سالم، به محيط و شرايط زندگي سالم نياز دارد. اين كه محيط و عوامل مختلف آن چگونه بر ساختار جسمی و رواني فرد تأثير مي گذارد و فرد با چه شيوه اي با كشمكش هاي محيطي مبارزه مي كند، موضوعي است كه رويكردهاي مختلف روان شناسي هر كدام با توجه به ديدگاه اختصاصي خود پيرامون ماهيت انسان و نيروي انگيزشي او سلامت عمومی انسان را به شيوة خاصي تبيين كرده اند. به عنوان مثال برخي از اين رويكردها، سلامت عمومی را فرآيندي مستمر دانسته اند و برخي ديگر آن را در قالب هنجارها و پيروي از آداب و سنن اجتماعي جستجو كرده اند و گروهي ديگر به هر دو جنبه توجه نموده اند. به عنوان مثال روانپزشكي و روانشناسي باليني در آسيب شناسي رواني بر اصل انسان بهنجار تأكيد داشته اند و بهنجاري يا سلامت را معادل «فقدان علايم بيماري» مي پنداشته اند اما وضعيت جاري روانشناسي جهان حاكي از توجه شايان روان شناسان به مفهوم سلامت در قالبي وراي بهنجاري و فقدان علايم بيماري است (آزاد، 1386). سلامت عمومی عبارتست از توانايي افراد براي دست يابي به اهدافي كه براي خود در نظر گرفته است (پاتي ، 2005). سلامت عمومی عبارتست از داشتن سازگاري كافي و احساس خوب بودن از ديدگاه روان شناختي، متناسب با معيارهاي قابل قبول روابط انساني و جامعه (ساعتچي، 1385).
انسان در نوجواني بطور عموم بيشترين حالت پرخاشگري و خشم را تجربه مي‌كند و كمترين كنترل را بر آن نيز دارد. از آنجا كه دختران امروز و مادران فردا نقش مهمي در چرخه‌ي زندگي هم از نظم همسر بودن و مادر بودن و حتي از نظر شغلي خواهند داشت، لازم است تا نقش و تأثير آموزش كنترل خشم در پرخاشگري و سلامت عمومي آنها مورد بررسي قرار گيرد.

دانلود پایان نامه اماده رشته روانشناسی با موضوع پرخاشگری خشم و افسردگی استرس

پايان‌نامه جهت اخذ درجه كارشناسي ارشد
قابل استفاده رشته های روانشناسی ، علوم تربیتی و مشاوره برحسب سلیقه
موضوع:
اثر بخشی آموزش شناختی رفتاری سی بی تی بر کنترل خشم  وسلامت روان

تعداد 135 صفحه - قالب فایل:word - به همراه پرسشنامه و تجزیه و تحلیل داده ها



1-2 بيان مسئله : كودكي كه در امنيت قرار ندارد و از نظر جسماني و رواني بطور مداوم از طرف خانواده و اطرافيان مورد تنبيه قرار مي‌گيرد، و در نتيجه نمي‌تواند از سلامت رواني كامل برخوردار گردد، در تعامل مثبت با ديگران دچار مشكل خواهد بود(امانی،1389).
يكي از نشانه‌هاي سلامت روان، وجود روابط اجتماعي گرم و صميمي با ساير انسانها مي‌باشد. پژوهش‌ها و مطالعات علمی نيز نشان داده‌اند كه پيوندهاي اجتماعي، ارتباط‌هاي خانوادگي و معاشرت‌ با دوستان از شدت فشار مشكلات و ناراحتي‌هاي زندگي خواهد كاست. (امامی،1387)
 اگر چه وجود پيوندها و ارتباط‌هاي اجتماعي با انسان‌هاي ديگر نقش مهمي در سلامت روان و جسم انسان دارد، به همان ميزان عوامل مخرب اين ارتباط‌ها مي‌تواند منجر به سست شدن پيوندها و بروز برخي ناهنجاري‌هاي رواني، جسماني و در برخي موارد ديگر نيز مي‌تواند بر ايجاد اختلالاتي در جامعه منتهي گردد. يكي از اين عوامل مخرب پرخاشگري مي‌باشد(رافضی،1383).
خشم يكي از غرايز انساني است كه براي بقاء و سلامت حائز اهميت مي‌باشد، اما هنگامي كه رفتارهاي پرخاشگرانه افزايش يابد ارتباط‌هاي فرد با محيط و حتي ارتباط با خود نيز از مسير سالم منحرف خواهد گرديد(بالازاده، 1388).
اتوكلاین برگ ( 2003) مفهوم پرخاشگري را گسترده در نظر مي گيرد و معتقد است كه جنبه هاي مثبت يا منفي پرخاشجويي را در بردارد اگر پرخاشجويي به جاي پرخاشگري به كار برده شود به معني محدود، دشمني را نيز شامل مي شود مفهوم دشمني تا حدي شامل ارزشهاي منفي است در حالي كه پرخاشگري به معني ‹‹مخالف بودن›› داراي ارزش ارتباطي است و در بعضي شرايط مثبت و سازنده است.پرخاشگري از عوامل انفعالي انسان و در انسان نهفته است و هنگام ظهور در پرده اي از پوششهاي دفاعي پيچيده شده است و به صورت بخشي از نيروي آماده براي عمل و فعاليت بروز مي كند(سید محمدی،1386).

1-4 اهداف پژوهش:
تعیین اثر بخشي آموزش كنترل خشم (براساس الگوي شناختي ـ رفتاري CBT) بر كاهش پرخاشگري و افزايش سلامت عمومي دانش‌آموزان دختر 

1-4-2 اهداف جزیی:
1ـ آموزش كنترل خشم به روش CBT در كاهش پرخاشگري نوجوانان دختر
2ـ آموزش كنترل خشم به روش CBT در افزايش سلامت عمومي نوجوانان دختر

1-5  فرضيه‌های تحقیق:
1-5-1  فرضيه‌هاي اصلی:
- آموزش كنترل خشم (براساس الگوي شناختي ـ رفتاري CBT) بر كاهش پرخاشگري و افزايش سلامت عمومي دانش‌آموزان دختر موثر است.

1-5-2 فرضیه های فرعی:
1ـ آموزش كنترل خشم به روش CBT در كاهش پرخاشگري نوجوانان (دختر) موثر است.
2ـ آموزش كنترل خشم به روش CBT در افزايش سلامت عمومي نوجوانان (دختر) موثر است.

1-6 متغيرهاي تحقيق
كنترل خشم = متغير مستقل در نظر گرفته شد تا اثر آموزش آن بر روي پرخاشگري و سلامت عمومي مورد بررسي قرار گيرد.
سلامت عمومي و پرخاشگري متغيرهاي وابسته تعيين گرديده‌اند.
جنس = متغير كنترل است زيرا تمامي اين آزمودني‌ها در پژوهش دختران بوده‌اند.

1-7 تعاریف واژگان و اصطلاحات
1-7-1 تعاریف نظري:
كنترل خشم:
از نظر پيوريفوي  (بي‌تا، ص 4،3)خشم يك واكنش احساس خود به خود، در برخورد با تهديدي حقيقي يا خيالي است كه انرژي و نيز انگيزه‌اي براي از ميان برداشتن آن تهديد، ايجاد مي‌كند.

پرخاشگري:
پرخاشگري عبارت است از ايجاد صدمات كه نه تنها از ديد مشاهده كننده غير قابل توجيه است، بلكه فقط در چهارچوب اصول اخلاقي و قانوني يك جامعه مشخص، معناي خود را مي‌يابد، (دادستان، 1382).
پرخاشگري رفتاري، كلامي يا فيزيكي است كه هدفش صدمه‌زدن به شخص ديگر يا موجود زنده است و به همان اندازه خصوصيت انسان است كه ايثارگر مي‌باشد. (وستن ، 2002).
سلامت عمومي:
ليپوسكي  (1980) اظهار مي‌دارد:سلامت عمومي عبارت است از داشتن سلامت روان، رضايت خاطر، توانايي سازش با ديگران و عدم هرگونه بيماري جسمي كه منشاء عصبي داشته باشد (گاجل و ديگران، به نقل از خويي‌نژاد، 1377).
سازمان بهداشت جهاني (2000)، سلامت عمومي را چنين تعريف كرده است: سلامت عمومي يعني احساس رضايت و بهبودي و تطبيق كافي اجتماعي با موازين مورد قبول هر جامعه، به عبارت ديگر منظور از سلامت عمومي يعني توانايي كامل براي ايفاي نقش‌هاي فردي، خانوادگي و اجتماعي.


فهرست مطالب
عنوان                                                                                             
چکیده  1
فصل اول: کلیات پژوهش
مقدمه 3
بيان مسأله 6
اهمیت و ضرورت تحقیق 9
اهداف تحقیق 10
فرضیه های  تحقیق 10
تعاریف اصطلاحات 10
فصل دوم: ادبیات و پیشینه تحقیق
بخش اول: خشم  14
مفاهیم خشم  14
مولفه های سه گانه خشم  15
مکانیزم های دخیل در خشم  16
نظم بخشی فیزیولوژیکی  17
نظم بخشی هیجانی  18
مواجهه و پذیرش  19
بخش دوم : سلامت روان
تعاریف سلامت روان   و ابعاد آن 26
مفهوم سلامت روان 27
 اهميت و تعاريف سلامت روان 28
سلامتی و بیماری 29
ديدگاه‌هاي مختلف دربارة سلامت روان 31
مكتب شناختي 33
نظرية عمل مستدل 34
نظريه‌ي انسان بالغ آلپورت 35
نظرية انسان با كنش كامل راجرز 35
نظريه موري 36
نظريه انسان خواستار تحقق خويشتن مزلو 37  
نظریه جرج کلی 37
نظريه انسان فرديت يافته يونگ 37
نظریه فروید 38
نظريه‌ي آبراهام مازلو 38
نظريه اريكسون 40
نظريه انسان اين مكاني و اين زماني پرلز 40
نظريه انسان غير محدود داير 42
شخصیت و بیماری 43
مدل زیستی پزشکی 44
ارزیابی مدل زیستی پزشکی 45
مدل زیستی روانی اجتماعی سلامت 46
نقش عوامل زیستی 47
نقش عوامل روانی 47
نقش عوامل اجتماعی 48
مدل جدید سلامت 48
بخش سوم: استرس
تعاریف 50
تاریخچه تحول نظريه هاي استرس 52
پيشايند هاي استرس 55
عوامل محيطي 55
راهبردهاي درماني استرس 56
درمانهاي مبتني بر مهارتهاي مقابله با استرس 59
درمانهاي مبتني بر حل مسئله 60
آرميدگي 60
دیدگاههای نظری درباره مفاهیم مقابله 61
نظریه سازگاری رفتاری اجتماعی 61
نظریه روان تحلیلی و رشد شخصی 62
علل ایجاد کنندۀ استرس 63
اثرات استرس برروی سلامت 65
تفاوتهای فردی در مقابله با فشار روانی 69
شکلهای سازگاری با هیجانهای استرس 73
سبکهای دفاعی برای مقابله با فشار روانی 76
رابطه سلامت روان و سبکهای مقابله با استرس 77
بخش چهارم: پیشینه پژوهش 77
فصل سوم: روش تحقیق
روش تحقیق 89
جامعه اماری 89
روش نمونه گیری و حجم نمونه 89
فرایند جلسات آموزشی ،
طرح پژوهش 102
ابزار گرد آوری داده ها 102
روش تجزیه وتحلیل داده ها 104
فصل چهارم: تحلیل داده ها
 شاخص های توصیفی   106
آزمون فرضیه  117
فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری
بحث و نتیجه گیری 123
 محدوديتها  126
 پيشنهادات  126
منابع  128
ضمایم  130


فصل دوم

مروري بر ادبيات تحقيق


2-1 مقدمه
در این فصل محقق برآن شده است تا ازدیدگاههای نظری و پیشینه مطالعاتی تحقیق آنچنان که در خور و شایسته موضوع در حوزه روانشناسی می باشد صحبت به میان آورد به همین منظور این فصل به چهارقسمت تقسیم شده است . در بخش اول مفاهیم و مبانی سلامت عمومي مورد بحث قرار گرفته است. در بخش دوم به خشم پرداخته شده است ودرادامه به پرخاشگری اشاره شده است در بخش چهارم محقق از سوابق مطالعاتی متناسب با موضوع به عنوان یک بخش مجزا  استفاده کرده است.

2-2 بخش اول :
2-2-1 سلامت عمومی و ابعاد آن
 سلامت سازه‌اي پيچيده است و منظور از آن تجربه وكنش‌وري‌‌‌‌ بهينه روان شناختي است. اگرچه سئوال «حال شما چطور است؟»بسيار ساده به نظر مي‌رسد، نظريه پردازان معتقدند كه موضوع سلامت بسيار پيچيده و بحث انگيز است.
از شروع تلاش‌هاي عقلاني آدميان تاكنون بحث‌هاي قابل ملاحظه‌اي در مورد تجربه بهينه و اين كه « زندگي خوب » چگونه بنا مي‌شود، صورت گرفته است. چگونگي تعريف از سلامت   بر اعمال حكومتي، آموزشي، درمانگري، پدر و مادري كردن و همه تلاش‌هايي كه با هدف تغيير آدمي براي بهتر شدن صورت مي‌گيرد؛ تأثير مي‌گذارد (رايان ودسي ، 2001 به نقل از علي نياكروئي، 1382).
سازمان بهداشت جهاني (2000؛ به نقل از دي ماتئو و مارتين  ، 2002، كورتيس ، 2006) سلامت را چنين تعريف كرده است: حالت كامل سلامت جسماني، رواني و اجتماعي و نه فقط عدم حضور بيماري يا ضعف و سستي.
سلامت روانی: حالت روانی که ویژگی بارز آن سلامت و بهبود هیجانی و عاطفی و نداشتن اضطراب و نشانگان مختل کننده زندگی و ظرفیت ایجاد رابطه حسنه و رضایت بخش با دیگران و مقابله مناسب با تنیدگی ها و تناقص های زندگی است(کورسینی، 1999، به نقل از منصوری ،1385)
سلامت: یک حالت عملکرد موفقیت آمیز کنش وری روانی است که از فعالیت های آفرینشی (مولد) روابط ارضا کننده و رضایت بخش با افراد دیگر، توانایی سازش یافتگی و سازگاری با تغییر و کنارآمدن با مشکلات و پریشانی ها نتیجه می شود. (کی یس و لوپز، 2002، به نقل از رضایی،1387)
مفهومی که گاهی مترادف با سلامت روانی در نظر گرفته می شود، مفهوم بهداشت روانی است. با وجودی که این دو مفهوم ارتباطی نزدیک به هم دارند ولی باید توجه داشت که یکی نیستند. فعالیت اصلی بهداشت روانی مبتنی بر پیشگیری است در حالی که سلامت روانی در نتیجه فعالیت های انسان در زمینه‌ی بهداشت روانی و درمان بیماریهای روانی به دست می آید. به علاوه در آن مسائلی چون پیشگیری و درمان سریع و زودرس بیماریهای روانی برای حفظ سلامت روانی فرد و اطرافیان وی مطرح است(کاپلان و سادوک، 2006 ،به نقل از پور افکاری، 1388).


فصل سوم
روش اجراي تحقيق

3-1 مقدمه
در اين فصل فرايند اجراي تحقيق بيان شده و سعي شده است با بهره‌گيري از اصول علمي، روشها و ابزار مناسبي برگزيده شود.

3-2 روش تحقیق :
انتخاب روش و نوع پژوهش بستگي به هدفها و ماهيت پژوهش و امكانات اجرايي آن دارد بنابراين زماني مي توان در مورد نوع تحقيق تصميم گرفت كه ماهيت موضوع پژوهش ،هدف ها و نيز وسعت دامنه تحقيق مشخص باشد .همچنين فرضيات تحقيق از عوامل تعيين كننده نوع روش تحقيق مي باشد(به نقل از آجوداني، 1388) چون تاثیر آموزش کنترل خشم بر سلامت  عمومی و پرخاشگری مورد بررسي قرار مي گيرد ،بنابراين در اين پژوهش از روش شبه آزمایشی ( پیش آزمون ، پس آزمون با گروه کنترل) استفاده شده است .

3-3 جامعة آماري
جامعة آماري اين تحقيق،120 نفر دانش‌آموزان دختر ،شهر ،مي‌باشند، كه مشغول به تحصيل بوده‌اند.

3-4  نمونه و روش نمونه گیری:
روش نمونه‌گيري در اين پژوهش از نوع تصادفي خوشه‌اي بوده است بدين صورت كه در اين پژوهش 4 مدرسه از 4 منطقه از شهر ،انتخاب و از هر مدرسه 2 كلاس به طور تصادفي انتخاب گرديدند و سپس آزمون‌هاي پرخاشگري آيزنك و سلامت عمومي كلدبرگ به صورت پيش‌آزمون روي دانش‌آموزان اجرا گرديد. از بين 120 نفر دانش‌آموز انتخاب شده از اين 8 كلاس، 30 نفر كه نمره پرخاشگري بالا داشته‌اند به طور تصادفي انتخاب و در نهايت، 30 نفر مذكور دوباره به صورت تصادفي به 2 گروه 15 نفري كنترل و آزمايشي تقسيم شده‌اند.
گروه آزمايش، آموزش كنترل خشم را در 14 جلسه 30 دقيقه‌اي دريافت كرد درحاليكه گروه كنترل هيچگونه آموزشي دريافت نكرد. سپس از هر دو گروه پس آزمون گرفته شد تا نتايج دو گروه با هم مقايسه شود.

3-5  طرح پژوهش:
اين پژوهش از نوع كاربردي مي‌باشد. با توجه به نوع مسئله و فرضيه، روش اين پژوهش شبه آزمايشي و طرح اين پژوهش، طرح دو گروهي با پيش آزمون ـ پس آزمون با گروه كنترل مي‌باشد كه دياگرام آن به قرار زير است:
R E T1 X T2
R C T1 - T2
3-6 ابزار پژوهش:
ابزارهاي اندازه‌گيري اين پژوهش به شرح زير است:
1. آزمون پرخاشگري آيزنگ
2. آزمون سلامت عمومي كلدبرگ (GHQ)



3-7 پرسشنامه سلامت عمومي كلدبرگ (GHQ)
متن اصلي پرسشنامه سلامت عمومي كلدبرگ در سال 1972 توسط كلدبرگ براي فراگيري اختلالات روان‌شناختي غير سايكوتيك در مراكز درماني در ساير جوامع طراحي و تدوين شده است. فرم اصلي و اوليه شامل 20 سوال است.
متن پرسشنامه درباره وضع كسالت و ناراحتي‌ها و بطور كلي سلامت عمومي فرد با تأكيد بر مسائل روان‌شناختي جسماني و اجتماعي در زمان حال است و از اين طريق علائم مرضي و حالت‌هاي تندرستي فرد مورد ارزيابي قرار مي‌گيرد. در تمام سوال‌ها آزمودني‌ها بايد گزينه‌هايي را كه با اوضاع و احوال آنها بيشتر مطابقت دارد مشخص نمايند. به تناسب شرايط فرهنگ‌هاي مختلف فرم‌هاي كوتاه‌تري از پرسشنامه سلامت عمومي تهيه شده است. در كشور ما فرم‌هاي 12 و 28 ماده‌اي اين پرسشنامه اجرا شده است.
در اين پژوهش از فرم 28 ماده‌اي پرسشنامه سلامت عمومي استفاده شده كه گلدبرگ و ميلر در سال 1979 آن را معرفي كرده‌اند. اين پرسشنامه شامل 28 سوال 4 گزينه‌اي است و داراي 4 مقياس مي‌باشد كه هر كدام 7 سوال دارد. 4 مقياس عبارتند از: نشانه‌هاي جسماني، اضطراب، اختلال در عملكرد اجتماعي و افسردگي.

3-8 پرسشنامه پرخاشگري آيزنك:
اين آزمون داراي 30 مقوله مي‌باشد كه 20 مقوله آن پاسخ مثبت و 10 مقوله آن پاسخ منفي دارد و آزمودني‌ها با جواب‌هاي بلي،خير و بدون جواب به پرسشها پاسخ مي‌دهند. دامنه نمرات بين صفر و 30 مي‌باشد. حداكثر نمره 30 و حداقل آن 12 مي‌باشد نمره بالاتر از 20 نشان دهندة پرخاشگري شديد، نمرة 12 الي 20 پرخاشگري در حد متوسط و نمره 12 به پايين، پرخاشگري ضعيف يعني افرادي كه رحمدل و خوش خلق هستند.

فصل چهارم

تجزيه و تحليل داده‌ها


4-1 مقدمه
تجزیه و تحلیل داده‌ها به عنوان یکی از مراحل اصلی روش تحقیق علمی شناخته می شود. پس از تدوین مبانی نظری و روش تحقیق لازم است که فرضیه تحقیق آزمون شود. از طرفی، آزمون تجربی متکی بر اطلاعات و داده هایی است که به روش علمی جمع آوری شده اند. برای یافتن پاسخ علمی این فرضیه، باید اطلاعات و داده های خام جمع آوری شده را با استفاده از یک مدل مناسب مورد تجزیه و تحلیل دقیق قرار داد. تبیین داده های خام، بدون تحلیل آن ها امری دشوار یا ناممکن است. نخست باید داده ها راتجزیه و تحلیل کرد و سپس نتایج این تجزیه و تحلیل را مورد تفسیر قرار داد(به نقل از آجوداني، 1388).
در این مطالعه که با هدف بررسی اثربخشی آموزش کنترل خشم بر اساس الگوی شناختی – رفتاری(CBT) بر کاهش پرخاشگری و افزایش سلامت عمومی دانش آموزان دختر دوم دبیرستان شهرستان کرج انجام شد، داده های به دست آمده از پرسشنامه های مذکور استخراج شد. در این فصل داده¬های پژوهش در دو بخش توصیف داده ها و آزمون های استنباطی داده ها ، تجزیه¬و¬تحلیل شده تا شواهدی برای قبول یا رد فرضیه¬های پژوهش فراهم شود. در سطح آمار توصيفي از جداول، فراواني، درصد و ترسيم نمودار استفاده شده است. با توجه به اینکه طرح پژوهش حاضر طرح پیش آزمون -  پس آزمون با گروه کنترل می باشد، جهت کنترل متغیرهای خطا از تحلیل کوواریانس - پس از بررسی مفروضات تحلیل کوواریانس – برای آزمودن فرضیه استفاده شده است.

فصل پنجم

 نتیجه گیری و پیشنهادات

5-1 مقدمه:
هدف از انجام اين پژوهش تعیین اثربخشي آموزش كنترل خشم به روش شناختي‌- رفتاري (CBT) بر كاهش پرخاشگري و افزايش سلامت عمومي دانش‌آموزان دختر مي باشد. بدين منظور تعداد 30 نفر از دانش آموزان بصورت تصادفي در دو گروه کنترل و ازمایش جایگزین  شدند و پیش آزمون بر روی دو گروه انجام شد و سپس گروه ازمایش  تحت آموزش کنترل خشم در 10 جلسه قرار گرفتو سپس پس آزمون در بین گروه اجرا گردیددر نهايت داده هاي پژوهش با نرم افزار كامپيوتري(SPSS) مورد تجزيه و تحليل اماري قرار گرفت. در این فصل به بحث و نتیجه گیری و پیشنهادات و محدودیت ها اشاره می شود..


متن فوق تنها خلاصه ای از قسمت های پایان نامه بود.برای دانلود فایل اصلی،انلاین پرداخت کنید و انلاین دانلود کنید.

روش دانلود فایل :

1.کلیک گزینه خرید.
2.پرداخت توسط کلیه کارت های عضو شتاب
3.کلیک بر گزینه ( بازگشت به سایت  پذیرنده )
4.دانلود فایل مورد نظر

 

 

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتی
تبلیغات
Rozblog.com رز بلاگ - متفاوت ترين سرويس سایت ساز
درباره ما
با عرض سلام و احترام خدمت شما کاربر عزیز. از اینکه وبسایت من رو برای خواندن انتخاب کردید از شما کمال تشکر را دارم.که افتخار دارم پایان نامه و پروژه های دانشگاهی را از طریق این سایت در اختیار شما سروران گرامی بگذارم. اميد است سير و سرچ در اين مجموعه افزايش بار اندوخته هاي علمي دوستان دانش دوست و پژوهشگر، را سبب شود در اين اثني ما را با رهنمود هاي ناب خويش راهنمايي نماييد. ایمیل: mahdipnut@yahoo.com
اطلاعات کاربری
نام کاربری :
رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 175
  • کل نظرات : 96
  • افراد آنلاین : 12
  • تعداد اعضا : 57
  • آی پی امروز : 274
  • آی پی دیروز : 318
  • بازدید امروز : 512
  • باردید دیروز : 668
  • گوگل امروز : 193
  • گوگل دیروز : 260
  • بازدید هفته : 1,180
  • بازدید ماه : 12,862
  • بازدید سال : 12,862
  • بازدید کلی : 277,167
  • کدهای اختصاصی