loading...

دانلود پروژه پایان نامه کاراموزی

دانلود پایان نامه با موضوع اثر بخشی آموزش راهبردهای یادگیری خودتنظیمی بر توانایی حل مسئله اجتماعی نوجوانان دختر دبیرستانی ،  فرمت فایل…

خوش امد گویی

درگاه پرداخت اینترنتی این وبسایت توسط درگاه واسط زرین پال و آرین پال مورد تایید قرارگرفته است.

لینک دانلود فایل بعد از پرداخت به صورت آنی باز می شود.

ایمیل پشتیبانی سایت  mahdipnut@yahoo.com


شماره تماس پشتیبانی سایت : 09191968068  (پاسخگویی فقط به پیامک)

مهدی بازدید : 626 چهارشنبه 26 اسفند 1394 نظرات ()

دانلود پایان نامه با موضوع اثر بخشی آموزش راهبردهای یادگیری خودتنظیمی بر توانایی حل مسئله اجتماعی نوجوانان دختر دبیرستانی ، 

فرمت فایل این پایان نامه  word  بوده و از تعداد 127 صفحه تشکیل شده است. داشجویان رشته علوم تربیتی - روانشناسی و مشاوره برحسب سلیقه و نیاز می توانند از این پایان نامه استفاده کنند.
چکیده :

هدف از انجام پایان نامه حاضر تعیین اثر بخشی آموزش راهبردهای یادگیری خودتنظیمی بر توانایی حل مسئله اجتماعی نوجوانان دختر دبیرستانی ، بوده است.در اين پژوهش از روش شبه آزمایشی ( پیش آزمون ، پس آزمون با گروه کنترل) استفاده شده است .جامعة آماري اين تحقيق،کلیه دانش‌آموزان دختر مقطع دبيرستان ، مي‌باشند، كه در سال ،-، مشغول به تحصيل بوده‌اند.برای انتخاب نمونه مورد نظر از بین دانش آموزان از روش نمونه گیری خوشه ای چند مرحله ای استفاده شده و حجم نمونه شامل 30 نفر بوده است که بصورت تصادفی در دو گروه 15نفره ازمایش وکنترل جایگزین شدند. ابزار پژوهشآزمون حل مساله اجتماعی دیزریلا وهمکاران(2002) بوده است.در پژوهش حاضر از ازمون اسمیرنف ، لوین و تحليل كوواريانس استفاده شد. نتایج نشان داد که (41/68=(27/1)F )در سطح معناداري (05/0>P )و  با 95درصد اطمینان می توان گفت كه آموزش راهبردهای یادگیری خودتنظیمی بر توانایی حل مسئله اجتماعی نوجوانان دختر موثر است. همچنین نتایج نشان داد که با 95 درصد اطمینان مي توان گفت كه آموزش راهبردهای یادگیری خودتنظیمی بر خرده مقیاسهای حل مساله اجتماعی (جهت گیری مثبت نسبت به مسئله ، جهت گیری منفی نسبت به مسئله ،حل مسئله منطقی ،جهت گیری اجتنابی نسبت به مسئله ، جهت گیری بی دقتی- تکانشی نسبت به مسئله )در در نوجوانان دختر موثر است.

دانلود پایان نامه با موضوع اموزش راهبردی روابط اجتماعی در نوجوانان دختر دبیرستانی

دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد با موضوع :

دانلود پایان نامه با موضوع اثر بخشی آموزش راهبردهای یادگیری خودتنظیمی بر توانایی حل مسئله اجتماعی نوجوانان دختر دبیرستانی ،

قابل استفاده دانشجویان رشته های علوم تربیتی - روانشناسی و مشاوره بر حسب سلیقه دانشجو

تعداد 127 صفحه --- قالب فایل : word


فصل اول
مقدمه

خودتنظيمي از مقوله‌هايي است كه به نقش فرد در فرايند يادگيري توجه دارد. اين سازه ابتدا توسط بندورا (1996، به نقل از عرب زاده،1390) مطرح شد. مطالعات انجام شده در زمينه ويژگي‌هاي افراد خود نظم جو، حاكي از آن است كه اين افراد در زمينه يادگيري خودانگيخته‌اند، اهداف تحصيلي واقع‌گرايانه‌اي براي خويش وضع مي‌كنند، از راهبردهاي كارآمد به منظور دستيابي به اهداف خود استفاده مي‌نمايند و در صورت لزوم راهبردهاي مورد استفاده را اصلاح يا تغيير مي‌دهند و سعي در استفاده بهينه از منابع در دسترس مانند زمان، مكان، همسالان، والدين، معلمان و منابع كمكي از قبيل فيلم، ويدئو وكامپيوتر دارند و همواره سعي در ساخت و خلق و انتخاب محيط‌هايي را دارند كه يادگيري را افزايش دهد(پنتريچ ، 1986 ، ترجمه هاشمی ،1388). به اعتقاد پنتريچ و دي گروت (1990، ترجمه غفرانی،،) ويژگي اين راهبردها آن است كه سطح برانگيختگي را بالا برده و ميزان درگيري شناختي را افزايش و نهايتاً عملكرد تحصيلي را بهبود مي‌بخشند .خودكارآمدي با متغير خودتنظيمي نيز ارتباط دارد. خودكارآمدي از طريق استفاده از مهارت‌هاي فراشناختي با خودتنظيمي وابسته است ( پاجارس و شانك ،2001 ، ترجمه هاشمی،1388). بر طبق ديدگاه شناختي اجتماعي خود تنظيمي تفکرات، عواطف و رفتار هاي مورد استفاده براي به دست آوردن اهداف يادگيري مي باشد (زيمرمن  2000،ترجمه یاورپور،1389). برای توصیف یادگیری خودتنظیمی الگوهای متعددی وجود دارد که هر کدام با توجه به دیدگاهی نظری و رویکردی که به آن وابسته اند، فرایند یادگیری خودتنظیمی را توصیف کرده اند، اما در همه الگوهای خودتنظیمی تاکید بر ترغیب دانش آموزان به وارسی، اداره و تنظیم کردن رفتار خود است. به عبارت دیگر در این الگوها، هدف افزایش خودکنترلی و مهارت های حل مسئله دانش آموزان می باشد. پنتریچ (1999) معتقد است که راهبردهای یادگیری خودتنظیمی قابل آموزش است و از طریق آموزش این راهبردها می توان عوامل انگیزشی، و شناختی دانش آموزان را تحت تاثیر قرار دارد. زیرا نظریه های مختلف خودتنظیمی، انگیزش را به عنوان فرایندی پویا در انتخاب هدف و دسترسی به آن تعریف می کنند (وانکور، وین هارد و ویگو ، 2014). آموزش راهبردهای یادگیری خودتنطیمی به صورت بالقوه می تواند بر متغیرهای شناختی و رفتاری مهمی مانند مهارت های حل مسئله اجتماعی تاثیرگذار باشد . بنابراین انجام پژوش های مبتنی بر آموزش مهارت های خودتنظیمی می تواند به بهبود وضعیت موجود در زمینه مهارت های حل مسئله اجتماعی از لحاظ نظری و کاربردی کمک کند.
 
ثر بخشی آموزش راهبردهای یادگیری خودتنظیمی بر توانایی حل مسئله اجتماعی نوجوانان دختر دبیرستانی
پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد
موضوع:
اثر بخشی آموزش راهبردهای یادگیری خودتنظیمی بر توانایی حل مسئله اجتماعی نوجوانان دختر دبیرستانی
قالب فایل: word  --- تعداد 17 صفحه --- قابل استفاده دانشجویان رشته روانشناسی - هلوم تربیتی و مشاوره بر حسب سلیقه
بيان مسأله
امروزه بسیاری از روانشناسان معتقد هستند که پیشرفت دانش آموزان تحت تاثیر دو عامل انگیزشی و شناختی است و همچنین بسیاری از مشکلات دانش آموزان را به این دو عامل نسبت می دهند. یکی از مهم ترین عوامل موثر بر ویژگی های انگیزشی و شناختی راهبردهای یادگیری خودتنظیمی می باشد که به عنوان عامل موثر بر توانایی های حل مسئله اجتماعی شناخته شده است( پرلز و همکاران ، 2009).  تحقیقات در زمینه خودتنظیمی از سال 1950 تاکنون ادامه دارد در طی این زمان نه تنها از لحاظ تجربی شواهد زیادی در خصوص خودتنظیمی ارائه شده است بلکه مدل های مختلفی در این زمینه نیز ارائه شده است (مکنزی، مزو و فرانسیس ، 2012). یک از مدل های مشهور در این زمینه مدل پنتریج می باشد. پنتريچ (2000، به نقل از سيف، 1388)، با تاکيد بر آن که فرايند خود نظم دهي مشتمل بر شناخت، انگيزش و عاطفه و رفتار است، توضيح مي دهد که در حيطه شناخت، راهبردهاي شناختي و فراشناختي اشاره به نحوه يادگيري و نظارت بر اين فرايند دارند. در حيطه انگيزش و عاطفه، باورهاي انگيزشي فرد قرار دارند که مشتمل بر خود کفايتي (خودکارآمدی) و ارزش تکليف هستند. افزون بر آن علائق فرد و و اکنش هاي عاطفي منفي او به خود و تکليف و نيز هر گونه راهبردي که امکان دارد در جهت کنترل و هدايت انگيزش و عاطفه باشد در اين حيطه قرار مي گيرد. حوزه رفتار مبين تلاش عمومي فرد است که در تکاليف معين به صورت اصرار و پافشاري بر حل تکليف، کمک طلبي و گزينش رفتار نشان داده مي شود. مدل عمومي انگيزش انتظار- ارزش پنتريج (1988، 1989) شامل سه مولفه انگيزشي است که مؤلفه هاي يادگيري خود را تشکيل مي دهند.  اولين مولفه سازه انتظار نام دارد که به باور دانش آموز درباره توانايي هايش براي انجام دادن يک تکليف اشاره دارد. مولفه دوم سازه ارزش نام دارد که به اهداف و عقايد دانش آموز درباره اهميت و علاقه به تکليف اشاره مي کند و سومين مولفه عاطفي است که به واکنش هاي دانش آموز درباره تکليف مربوط مي شود (پنتريچ 1990). مؤلفه انتظار دانش آموز به صورت هاي متفاوتي تعريف شده است ( شايستگي ادراک شده، خودکارآمدي، سبک اسناد و باورهاي کنترل) اما مفهوم اصلي آن شامل اعتقاد دانش آموزان درباره اين است که آيا مي تواند تکاليف معيني را با توجه به توانايي هاي خود انجام دهد. يعني مؤلفه انتظار در اين مورد شامل پاسخ دانش آموز به اين سوال است که آيا من مي توانم اين تکليف را انجام دهم؟ جنبه هاي ديگر مؤلفه انتظار شامل فراشناخت، استفاده از راهبردهاي شناختي و مديريت تلاش دانش آموزان مي باشد. مؤلفه ارزش شامل اهداف دانش آموز در تکليف و عقايدشان درباره اهميت و علاقه به تکليف مي باشد. اگر چه اين مؤلفه به صورت مفاهيم مختلفي ادراک شده است ( اهداف عملکردي در برابر اهداف يادگيري، جهت گيري بيروني در برابر دروني، ارزش تکليف و علاقه دروني) اما اين مؤلفه انگيزشي به طور اساسي به دلايل دانش آموزان براي انجام دادن يک تکليف تحصيلي اشاره دارد (پنتريچ، 1990، به نقل از یاورپور،1389).  جنبه های دیگر مؤلفه انتظار در مدل پنتریج شامل فراشناخت، استفاده از راهبرد های شناختی و مدیریت تلاش دانش آموز می باشد. پنتريچ و دي گروت (1990) سه مولفه مربوط به يادگيري خودتنظيمي براي عملكرد در كلاس درس مهم هستند. اول راهبردهاي فراشناختي كه دانش آموزان براي برنامه ريزي، نظارت و شناخت از آن استفاده مي كنند. دوم كنترل و مديريت تلاش دانش آموزان در زمينه تكاليف تحصيلي كلاس است. ماتیوگا  (2009) معتقد است که بر اساس نظریه پنتریچ، یادگیری خودتنظیمی ترکیبی از مهارت ها و خواسته ها است. مهارت ها به همان راهبردهای شناختی و فراشناختی و مدیریت منایع اشاره می کند و خواسته ها به همان جهت گیری های انگیزشی دانش آموزان مانند باورهای خودکارآمدی، جهت گیری های هدف و ارزش و انتظارات اشاره دارد. وی معتقد است برای این که خواسته ها تغییر یابند باید همه مهارت ها به صورت توام آموزش داده شود. با آموزش همه مهارت های خودتنظیمی به دانش آموزان می توان خواسته ها، یعنی همان جهت گیری های انگیزشی آن ها را تحت تاثیر قرار داد که این به نوبه خود در تصمیم گیری ها و حل مسئله اجتماعی کمک می کند( پنتریچ، 1990، به نقل از عرب زاده،1390). حل مسئله اجتماعی به برطرف کردن و حل کردن مشکل در دنیای واقعی اشاره دارد حل مسئله اجتماعی راهبردی کلی است که فرد به وسیله آن برای موقعیت های چالش برانگیز راهبرد مقابله ای پیدا می کند(موررا و همکاران ،2006، به نقل از رضایی ،1389).بر اساس دیدگاه دیزریلا، نزو و میدو-الیورز  (2004، ترجمه هاشمی،1388) حل مسئله اجتماعی یک فراین چند بعدی تعاملی است که از دو مولفه اصلی نسبتا مستقل تشکیل شده است. این دو مولفه عبارتد از الف) جهت گیری در مورد مسئله و ب) مهارت های حل مسئله. جهت گیری نسبت به مسئله به چگونگی توجه افراد به مسائل محیط اطراف آنان اشاره دارد و تا حدودی الگوی شناختی- هیجانی ثابتی که افراد نسبت یه مسائل زندگی خود دارند و چگونگی ارزیابی آن ها از ظرفیت های حل مسئله ای خود را نشان می دهد. ایشان دو عامل جهت گیری مثبت به مسئله و جهت گیری منفی به مسئله را معرفی می کنند. دو عامل ذکر شده بخشی از مدل پنج عاملی حل مسئله اجتماعی است که ممکن است تمایلات افراد را برای درگیر شدن موثر در حل مسئله را افزایش یا کاهش دهد. اما سه عامل باقی مانده همگی بر سبک های حل مسئله اشاره دارند و شامل حل مسئله منطقی، سبک بی دقتی- تکانشی و سبک اجتنابی است. سبک های حل مسئله به فعالیت های شناختی و رفتاری آشکار برای پیدا کردن راه حل یک مسئله ویژه گفته می شود. به عبارت دیگر سبک حل مسئلهف الگوی ویژه ای از کنش ها و افکار است و در افرادی که برای حل مسئله مینی تلاش می کنند دیده می شود .پژوهش ها نشان می دهد که ارتباط مثبتی بین توانایی های حل مسئله و خودتنظیمی در افراد و جود دارد (هوارد، مک گی ، شیا و هونگ ، 2001؛ شانگ، 2005، به نقل از عرب زاده،1390). نتایج پژوهش آزیدیو  (2009) نشان داد که استفاده از راهبردهای یادگیری خودتنطیمی می تواند باعث افزایش درگیری شناختی و انگیزشی و بهبود مهارتهای حل مسئله شود .همچنین پژوهش آکسان  (2009) نیزموید این مطلب بود که آموزش مهارت های خودتنظیمی باعث درگیری انگیزشی دانش آموزان  می شود و به آن ها کمک می کند که انتخاب مناسبی داشته باشند و اضطراب کمتری متحمل شوند. بر طبق نظر مونتاگو  (2004) حل مسئله نه تنها به فرایند های شناختی بلکه به راهبردهای خودتنظیمی نیز نیازمند بوده و حل کننده مسئله باید خود را مورد ارزیابی و نظارت قرار داده و از اجرای فعالیت های مناسب در راستای حل مسئله آگاهی داشته باشد. بررسی تحقیقات انجام شده در داخل کشور نشان می دهد که هنوز تحقیقی در خصوص آموزش راهبردهای یاگیری خودتنظیمی بر مهارت های حل مسئله انجام نگرفته است و لذا سوال اساسی پژوهش حاضر این است که آیا آموزش راهبردهای یادگیری خودتنظیمی بر مهارتهای حل مسئله نوجوانان دبیرستانی ، تاثیر دارد؟
 
اهميت و ضرورت انجام پژوهش
امروزه مطالعات نشان می دهد که مهارت های حل مسئله به عنوان یکی از راهکارهای مقابله ای می تواند در سازگاری با موقعیت های استرس آور  به نوجوانان کمک کند. برخی شواهد پژوهش نشان می دهد که افراد موفق در حل مسئله، راهبردهای بیشتری برای کنترل رفتار خودشان داشته اند و در به کارگیری این راهبردها و کنترل خود موثرتر عمل نموده اند (نصیری و همکاران، 1389). مهارت های خودتنطیمی یکی از راهکارهایی است که به افراد اجازه می هد که بر روی رفتار خودشان کنترل و نظارت داشته باشند. آموزش مهارت های حل مسئله به نوجوانان یکی از نیازهای اساسی آن ان است زیرا نوجوان در طول زندگی خود با مسائل و مشکلات زیادی روبه رو می شوند، چنانچه توانایی حل مسئله و مشکلات را نداشته باشند ممکن است با انتخاب راه حل های ناپخته و بی فایده و مضر نه تنها مشکلات را بزرگتر و پیچیده تر سازند، بلکه زندگی را نیز در معرض خطر قرار دهند. مهارت حل مسئله هم از وقوع بحران جلوگیری می کند و هم کمک می کند از وضعیت بحرانی خارج شویم. یادگیری حل مسئله می تواند به منظم تر و ماهرتر عمل کردن کمک کند. با توجه به اهمیت یادگیری حل مسئله اجتماعی در دوره حساس نوجوانی و جوانی ،  نتایج پژوهش حاضر می¬تواند برای مسؤلان آموزش و پرورش در راستای بهبود مشکلات دانش آموزان در این زمینه قابل استفاده باشد. با توجه به اينكه تا به حال در مورد اثر بخشی راهبردهای خودتنظیمی بر حل مسائل اجتماعی در داخل کشور تحقیقات محدودی انجام گرفته است لازم است تا عوامل موثر بر حل مسئله جوانان دبیرستانی شناسایی شوند تا با استفاده از كاربست راهکارهای مختلفی که به طور بالقوه یکی از آن ها می تواند آموزش مهارت های خودتنظیمی باشد بتوانبر بهبود مهارت های حل مسئله دانش آموزان و بالا بردن انگيزه آنان و در نتيجه بهبود وضعيت آموزشي مدارس و نظام آموزشي تلاش خود را با نهايت انجام داد.
 
اهداف پژوهش
هدف کلي
تعیین اثر بخشی آموزش راهبردهای یادگیری خودتنظیمی بر توانایی حل مسئله اجتماعی نوجوانان دختر دبیرستانی ،
اهداف ويژه
تعیین اثر بخشی آموزش راهبردهای یادگیری خودتنظیمی بر جهت گیری مثبت نسبت به مسئله در نوجوانان دختر
تعیین اثر بخشی آموزش راهبردهای یادگیری خودتنظیمی بر جهت گیری منفی نسبت به مسئله در نوجوانان دختر
تعیین اثر بخشی آموزش راهبردهای یادگیری خودتنظیمی بر توانایی حل مسئله منطقی نسبت به مسئله در نوجوانان دختر
تعیین اثر بخشی آموزش راهبردهای یادگیری خودتنظیمی بر جهت گیری اجتنابی نسبت به مسئله در نوجوانان دختر
تعیین اثر بخشی آموزش راهبردهای یادگیری خودتنظیمی بر جهت گیری بی دقتی- تکانشی نسبت به مسئله در نوجوانان دختر

سؤالات  پژوهش
سوال اصلی
آیاآموزش راهبردهای یادگیری خودتنظیمی بر توانایی حل مسئله اجتماعی نوجوانان دختر موثر است؟
سوالات فرعی
آیاآموزش راهبردهای یادگیری خودتنظیمی بر جهت گیری مثبت به مسئله در نوجوانان دخترموثر است؟
آیاآموزش راهبردهای یادگیری خودتنظیمی بر جهت گیری منفی نسبت به مسئله در نوجوانان دختر موثر است؟
آیاآموزش راهبردهای یادگیری خودتنظیمی بر توانایی حل مسئله منطقی نسبت به مسئله در نوجوانان دختر موثر است؟
آیاآموزش راهبردهای یادگیری خودتنظیمی بر جهت گیری اجتنابی نسبت به مسئله در نوجوانان دختر موثر است؟
آیاآموزش راهبردهای یادگیری خودتنظیمی بر جهت گیری بی دقتی- تکانشی نسبت به مسئله در نوجوانان دختر موثر است؟
تعریف واژگان و اصطلاحات
تعاريف نظري
راهبردهای یادگیری خود تنظیمی
خود تنظيمي فرايندي فعال و سازنده است که بر طبق آن يادگيرنده يک سري از اهداف را براي يادگيري خود در نظر مي گيرد و سپس تلاش مي کند تا اين اهداف را کنترل و تنظيم کند و شناخت و انگيزش و رفتارش را کنترل کند (شانک و زيمرمن، 1995، ترجمه عرب زاده،1390).
حل مسئله اجتماعی: حل مسئله اجتماعی راهبردی کلی است که فرد به وسیله آن برای موقعیت های چالش برانگیز راهبرد مقابله ای پیدا می کند (اولیورز و همکاران ، 2000، ترجمه پیری،،).
 
فصل دوم
  در این فصل محقق برآن شده است تا ازدیدگاههای نظری و پیشینه مطالعاتی تحقیق آنچنان که در خور و شایسته موضوع در حوزه روانشناسی می باشد صحبت به میان آورد به همین منظور این فصل به سه قسمت تقسیم شده است. پژوهشگر ابتدا به تشریح  مبحث حل مساله اجتماعی پرداخته ، سپس تعاریف و توضیحات نظری پیرامون راهبردهای خود تنظیمی ارایه شده است و در ادامه سوابق پژوهش های پیرامون موضوع در داخل و خارج کشور آورده میگردد.
 
بخش اول: حل مساله اجتماعی
تعاریف
     حل مساله نوعی از تفکر است ،از اینرو از ویژگیهای عمومی تفکر  برخوردار است.تفکر از جمله  فرایندهایی است که در زنجیره نهایی سامانه پرازش اطلاعات روی می دهد و تا حد قابل  توجهی بر فرایندهای اولیه ای نظیر احساس، ادراک و حافظه متکی است( پیری ،،).
روش حل مسئله یکی از روشهای یادگیری است که در زندگی روزمره کاربرد فراوان دارد.مردم بسیاری از مشکلات را با استفاده از این روش حل می کنند .مسئله می تواند ساده  یا پیچیده باشد. برای پیدا کردن یک نشانی که مساله  ساده ای است می توان از روش حل مسئله استفاده کرد.برای کشف یک مسئله پیچیده و غامض علمی نیز می توان از این روش بهره جست. در آموزش و پرورش نیز به جای مکلف ساختن دانش آموز به حفظ مطالب می تواان او را در موضع حل مسئله قرار داد،به نحوی که خود را در صحنه واقعی و رویارویی مشکل ببیند و به حل مسئله بپردازد . یادگیری از طریق حل مسئله نوعی یادگیری فعال و عمیق است و فرد را برای برخورد با تجارب واقعی زندگی آماده می سازد(خرازی،1382).
      توانایی حل مسئله را در دانش آموزان  ،از طریق آموززش شیوه های درست برخورد   با مسئله ،می توان افزایش داد.دی چکو و کرافورد (1974،به نقل از سیف ،1388)برای آموزش حل مسئله ،5 مرحله پیشنهاد  داده اند که مبتنی بر مراحل مدل عمومی آموزش است که بدین قرار می باشند .
مرحله1:پاسخی را که از یادگیرنده انتظار دارید به صورت رفتار نهایی بر حسب عملکرد او مشخص نمائید.
مرحله 2: رفتار ورودی یادگیرنده را در ارتباط با مفاهیم و اصول مورد نیاز برای حل مسئله تعیین کنید و آنرا مورد سنجش قرار دهید.
مرحله3: یادگیرنده را در یادآوری همه مفاهیم و اصول مربوط  به مسئله کمک کنید.
مرحله4: با توضیحات شفاهی، اندیشه های یادگیرندگان را در جهت پیدا کردن راه حل مناسب مسئله هدایت کنید.
مرحله5 : از یادگیرندگان بخواهید تا با نشان دادن مراحلی که از طریق آن مسئله حل میشود، یادگیری خود رانشان دهند. یک فعالیت بایستی دارای 3 خصیصه زیر باشد تا بتوان آنرا حل مسئله نامید.
 
فصل سوم
روش پژوهش
در اين فصل فرايند اجراي تحقيق بيان شده و سعي گردیدهروش انجام پژوهش ،جامعه ، نمونه و ابزار تحقیق و روش تحلیل داده ها توضیح داده شود و همچنین با بهره‌گيري از اصول علمي، روشها و ابزار مناسبي برگزيده شود.
 
روش تحقیق :
انتخاب روش و نوع پژوهش بستگي به هدفها و ماهيت پژوهش و امكانات اجرايي آن دارد بنابراين زماني مي توان در مورد نوع تحقيق تصميم گرفت كه ماهيت موضوع پژوهش ،هدف ها و نيز وسعت دامنه تحقيق مشخص باشد .همچنين فرضيات تحقيق از عوامل تعيين كننده نوع روش تحقيق مي باشد (دلاور، 1388) چون تاثیر آموزش راهبردهای یادگیری خود تنظیمی بر توانایی حل مساله اجتماعی مورد بررسي قرار مي گيرد ،بنابراين در اين پژوهش از روش شبه آزمایشی ( پیش آزمون ، پس آزمون با گروه کنترل) استفاده شده است .
جامعة آماري
تمامی گروه وافرادی که جهت پژوهش مناسب تشخیص داده شده اند جمعیت آماری نامیده می شود. جامعه آماری شامل تمامی مواردی است که با معیارهای از پیش تعیین شده جهت تحقیق تطبیق می کند (دلاور ،1384).جامعة آماري اين تحقيق،کلیه دانش‌آموزان دختر مقطع دبيرستان ، مي‌باشند، كه در سال ،-، مشغول به تحصيل بوده‌اند.
 
فصل چهارم
تحلیل یافته ها
 
4-1 مقدمه
درهرپژوهش تحلیل نتایج به دست آمده از مرحله گردآوري اطلاعات یکی از مهمترین کارها است، چرا که دستاورد تحقیق چند ماهه و حتی چند ساله محقق که حاصل مطالعات نظری، پیشینه پژوهش‌های دیگر، تهیه ابزار گردآوري داده‌ها، رفتن به میدان و جمع‌آوري اطلاعات می باشد، درآزمون گذاشته می‌شود و برای او آشكارمی‌شود که پیش ‌فرض‌های حاصل از مطالعاتش تا چه حد معتبر و دقیق بوده‌اند(هومن،1382).
در این مطالعه که با هدف بررسی اثر بخشی آموزش درمان مبتنی بر بهوشیاری دانشجویان بر میزان سلامت روان و استرس انجام شد، داده های به دست آمده از پرسشنامه های مذکور استخراج شد.این بخش از پژوهش به دو قسمت تقسیم شده است:
1- توصیف داده‌ها          2- تحلیل داده‌ها
در بخش اول با استفاده از جداول فراوانی و آماره‌های توصیفی، متغیرهای جمعیت شناختی تحلیل می شوند، سپس به تحلیل توصیفی متغیرها پرداخته می شود.و در بخش دوم  با توجه به اینکه طرح پژوهش حاضر طرح پیش آزمون -  پس آزمون با گروه کنترل می باشد، جهت کنترل متغیرهای خطا از تحلیل کوواریانس - پس از بررسی مفروضات تحلیل کوواریانس – برای آزمودن فرضیه استفاده شده است.
4-2 شاخص های توصیفی مربوط به متغیرهای پژوهش
دراين قسمت از فصل چهارم داده هاي به دست آمده از اندازه گيري متغيرهاي مختلف، بر حسب مورد با استفاده از روش هاي مناسب آمار توصيفي، شاخص های گرایش مرکزی نظير ميانگين، انحراف معيارو شاخص هاي توزیعتوصيف شده اند.
 
فصل پنجم
نتیجه
مقدمه
هدف از انجام اين پژوهش تعیین اثر بخشی آموزش راهبردهای یادگیری خودتنظیمی بر توانایی حل مسئله اجتماعی نوجوانان دختر دبیرستانی ، مي باشد. بدين منظور تعداد 30 نفر از نمونه موردنظر در دو گروه کنترل و ازمایش جایگزین  شدند و پیش آزمون بر روی دو گروه انجام شد و سپس گروه ازمایش  تحت آموزش جلسات  راهبردهای یادگیری خودتنظیمی در 8 جلسه قرار گرفت و سپس پس آزمون در بین دو گروه اجرا گردید و در نهايت داده هاي پژوهش مورد تجزيه و تحليل اماري قرار گرفت. در این فصل به بحث و نتیجه گیری و پیشنهادات و محدودیت ها اشاره می شود.
 
 
فهرست:                                                                                       
فصل اول : کلیات پژوهش
مقدمه      
بيان مسئله
اهميت و ضرورت انجام پژوهش
اهداف پژوهش
فرضيه هاي پژوهش
تعاريف اصطلاحات
فصل دوم : مبانی نظری پژوهش    
بخش اول: حل مساله اجتماعی
تعاریف
توانایی مهارت های اجتماعی
تاریخچه آموزش مهارتهای حل مساله اجتماعی
مراحل حل مسئله
روشها ( فنون ) آموزش مهارت حل مساله اجتماعی
رويكردهاي نظری حل مساله
ديدگاه تداعي گرايانه
نظريه گشتالت
ويژگي هاي رويكرد پردازش اطلاعات
دیدگاه های موجود در خصوص مهارت های اجتماعی
انواع متفاوت حل مساله اجتماعی
مؤلفه های  مهارت های اجتماعی:
 ارزشها و هنجار های فرهنگی اجتماعی
آموزش مهارت های اجتماعی
نظریه سلیگمن
تعویض تفکر گرم با تفکر سرد از نگاه سلیگمن
ویژگی های مهارت اجتماعی
مراحل حل مساله
موانع حل مساله
دیدگاه هگارتی ، مایر ، مونگ
آموزش مهارتهای اجتماعی شهروندی در مدرسه:
بخش دوم :
یادگیری خود تنظیمی
راهبردهای خود تنظیمی
 راهبرد تکرار و تمرین
 راهبرد بسط یا گسترش معنایی
 راهبرد سازماندهی
یادگیری خود تنظیمی
مراحل برنامه‌‌ریزی شخصی
استراتژی تنظیم برنامه‌های شخصی
تنظیم اهداف کوتاه و طولانی مدت
پیگیری خود تنظیمی  شخصی
نقش مدیریت زمان و سازمان‌دهی در خود تنظیمی
توسعه طرح کلی خود تنظیمی
رابطه¬یباورهایانگیزشی وراهبردهاییادگیریخودتنظیمی
ابعاد یادگیری  خود تنظیمی
الگوهاي يادگيري خودتنظیمی
الگوي پنتريچ
بخش سوم: پيشينة پژوهش
فصل سوم : روش شناسی پژوهش  
روش پژوهش
جامعه آماری
نمونه آماری و حجم نمونه
ابزار جمع آوری داده ها
تجزیه و تحلیل داده ها
فصل چهارم :تجزیه و تحلیل یافته ها
تحلیل توصیفی
تحلیل استنباطی
فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری
بحث و نتیجه گیری
محدودیت های پژوهش
پیشنهادهای پژوهشی
پیشنهادات کاربردی
منابع فارسی
منابع لاتین
ضمایم
 
 
 
 
 
 
 
  فهرست جداول
 
جدول شماره  1 – 4
جدول شماره  2 – 4.
جدول شماره  3 – 4
جدول شماره  4 – 4
جدول شماره  4 – 5
جدول شماره  4 – 6
 
 
متن فوق تنها خلاصه ای از قسمت های پایان نامه بود.برای دانلود فایل اصلی،انلاین پرداخت کنید و انلاین دانلود کنید.
 
روش دانلود فایل :
 
1.کلیک گزینه خرید.
2.پرداخت توسط کلیه کارت های عضو شتاب
3.کلیک بر گزینه ( بازگشت به سایت  پذیرنده )
4.دانلود فایل مورد نظر

قیمت : 50هزار تومان

قیمت :30هزار تومان

 

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتی
تبلیغات
Rozblog.com رز بلاگ - متفاوت ترين سرويس سایت ساز
درباره ما
با عرض سلام و احترام خدمت شما کاربر عزیز. از اینکه وبسایت من رو برای خواندن انتخاب کردید از شما کمال تشکر را دارم.که افتخار دارم پایان نامه و پروژه های دانشگاهی را از طریق این سایت در اختیار شما سروران گرامی بگذارم. اميد است سير و سرچ در اين مجموعه افزايش بار اندوخته هاي علمي دوستان دانش دوست و پژوهشگر، را سبب شود در اين اثني ما را با رهنمود هاي ناب خويش راهنمايي نماييد. ایمیل: mahdipnut@yahoo.com 09162588959 فقط پاسخگو به پیامک
اطلاعات کاربری
نام کاربری :
رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 176
  • کل نظرات : 98
  • افراد آنلاین : 9
  • تعداد اعضا : 70
  • آی پی امروز : 131
  • آی پی دیروز : 325
  • بازدید امروز : 770
  • باردید دیروز : 2,107
  • گوگل امروز : 81
  • گوگل دیروز : 249
  • بازدید هفته : 2,877
  • بازدید ماه : 44,413
  • بازدید سال : 182,694
  • بازدید کلی : 446,999
  • کدهای اختصاصی