loading...

دانلود پروژه پایان نامه کاراموزی

دانلود پایان نامه با موضوع مقایسه ی تفکر انتقادی، سخت کوشی، انگیزه پیشرفت و خلاقیت در دانشجویان دختر و پسر پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی…

خوش امد گویی

درگاه پرداخت اینترنتی این وبسایت توسط درگاه واسط زرین پال و آرین پال مورد تایید قرارگرفته است.

لینک دانلود فایل بعد از پرداخت به صورت آنی باز می شود.

ایمیل پشتیبانی سایت  mahdipnut@yahoo.com


شماره تماس پشتیبانی سایت : 09191968068  (پاسخگویی فقط به پیامک)

مهدی بازدید : 575 جمعه 28 اسفند 1394 نظرات ()

دانلود پایان نامه با موضوع مقایسه ی تفکر انتقادی، سخت کوشی، انگیزه پیشرفت و خلاقیت در دانشجویان دختر و پسر

پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی اشد با موضوع مقایسه ی تفکر انتقادی، سخت کوشی، انگیزه پیشرفت و خلاقیت در دانشجویان دختر و پسر

قابل استفاده دانشجویان رشته های روانشناسی ، علوم تربیتی و مشاوره بر حسب سلیقه
به همراه پرسشنامه و تجزیه و تحلیل توسط نرم افزار spss
قالب فایل: word --- تعداد صفحات :290 صفحه

 

چکیده : هدف پژوهش حاضر مقایسه ی تفکر انتقادی، سخت کوشی، انگیزه پیشرفت و خلاقیت در دانشجویان دختر و پسر دانشگاه بود. حجم نمونه مورد مطالعه 354 نفر بودند(166 دانشجوی پسر و 188 دانشجوی دختر) که به صورت تصادفی طبقه ای انتخاب شدند. جهت جمع آوری اطلاعات از چهار پرسشنامه آزمون مهارت های تفکر انتقادی کالیفرنیا ( فرم ب ) (CCTST )، پرسشنامه سخت کوشی، پرسشنامه انگیزه پیشرفت هرمانس و پرسشنامه خلاقیت عابدی استفاده گردید. نتایج تحلیل داده ها ی این پژوهش نشان داد که بین تفکر انتقادی، سخت کوشی در سطح(01/0>p) و خلاقیت در سطح (05/0>p) در دانشجویان دختر وپسر تفاوت معنی داری وجود داشت ولی از لحاظ انگیزه پیشرفت در سطح (05/0>p) بین در دانشجویان دختر و پسر تفاوت معنی داری وجود نداشت.
کلید واژه ها: تفکر انتقادی، سخت کوشی، انگیزه پیشرفت و خلاقیت

دانلود پایان نامه با موضوع مقایسه ی تفکر انتقادی، سخت کوشی، انگیزه پیشرفت و خلاقیت در دانشجویان دختر و پسر
پایان نامه  کارشناسی اشد

مقایسه ی تفکر انتقادی، سخت کوشی، انگیزه پیشرفت و خلاقیت در دانشجویان دختر و پسر

به همراه پرسشنامه و تجزیه و تحلیل توسط نرم افزار spss

قابل استفاده دانشجویان رشته های روانشناسی ، علوم تربیتی و مشاوره بر حسب سلیقه
قالب فایل: word --- تعداد صفحات :290 صفحه


 


فصل اول ( کلیات پژوهش )
 طرزتفکر،موضوع بسیارمهمی است. زیرابراساس آن«فلسفه زندگی»هرفردی ریخته میشود (شاملو، 1385). تفکر نهایت چارهجویی انسان است. کیفیت آینده ماتماماً به کیفیت تفکر ما بستگی دارد. این نکته هم در سطح فرد، هم در سطح جامعه و هم در سطح دنیا مصداق دارد (دوبونو ،1967، ترجمه فرجی، 1384). به طور کلی تفکر قابلیتی است که فرد بتواند به وسیله آن مساله ای را حل کند و یا حقیقتی را درک نماید(هالاهان و کافمن ، 1944 ترجمه جوادیان، 1383). تفکر جزء ذاتی رشد انسان است و همین نکته بس که ما حیواناتی متفکریم (فیشر، 1970 ، ترجمه کیان زاده 1385). تجهیزات، توانایی و زمینه کلی برای فکر کردن ممکن است ذاتی باشد؛ ولی راه های ویژه فهمیدن عالم، آموختنی است (مایرز ، 1960 ، ترجمه ابیلی 1384).در بیست سال گذشته شاهد اقدامات اولیه ی جنبشی عظیم و نوین به حمایت گسترش خرد ورزی بوده ایم. این جنبش به تفکر انتقادی یا مهارت های تفکر نام گرفته است(فیشر ،1970، ترجمه کیان زاده 1385).
 تفکرانتقادییکیازجوانبتفکراست (فیشر[1] ،2002) تفکر انتقادی برای درک دانش در هر زمینه ای لازم است(فیشر ، 1970؛ ترجمه کیان زاده 1385). انسان به طور طبیعی با دنیای خود نقادانه رابطه برقرار می کند(فریره ، 1368). تفکر انتقادی به عنوان یک فعالیت مثبت، به فرایندی امروزی برای رشد در جامعه و سازمان به شمار می آید. تفکر انتقادی تنها به یادگیری در آموزش عالی مربوط نمی شود، بلکه همه فعالیت های زندگی از جمله روابط بین فردی و کار را نیز در بر می گیرد( اکین  ورودنی[2] ، 2000). امروزه، شرایط بازار کار برای دانش آموختگان دانشگاهی روز به روز دشوارتر می شود کارفرمایان انتظار دارند با استخدام فردی با تحصیلات دانشگاهی به خلاقیت و نو آوری های لازم برای حل مسائل و مشکلات کاری دست یابند، آنها به دنبال فردی هستند که قدرت جمع آوری اطلاعات، تجزیه و تحلیل، سازمان دهی، نتیجه گیری و ارائه بازخورد لازم را داشته باشد، بلکه مهارت های ذکر شده، اجزای اصلی تفکر انتقادی به شمار می روند( گاردنر[3] ، 2000 ). رشد و پژوهش مهارت های فکری دانشجویان همیشه مسئله ای پیچیده در آموزش بوده است، اما امروزه حالت بحرانی به خود گرفته است؛ چنانچه که بدون داد (خروجی ) اطلاعات جامعه از قدرت تفکر انتقادی افراد در باره این اطلاعات فراتر رفته است، به نحوی که در سال های اخیر متخصصان امور تربیتی به شدت از ناتوانی دانشجویان در امر تفکر انتقادی ابراز نگرانی کرده اند(میرس[4] ،1988).

1-2 مسئله پژوهش
در این تحقیق سعی خواهد شد که با توجه به موضوع تحقیق به این پرسش پاسخ داده شود که:
 آیابین تفکرانتقادی،سخت کوشی، انگیزه پیشرفت و خلاقیت دانشجویان دختر و پسر تفاوت وجود دارد؟
1- 3 فرضیه های پژوهش
فرضیه 1- بین تفکر انتقادی دانشجویان دختر و پسر تفاوت وجود دارد.
فرضیه 2- بین سخت کوشی دردانشجویان دختر و پسر تفاوت وجود دارد.
فرضیه 3- بین انگیزه پیشرفت دردانشجویان دختر و پسر تفاوت وجود دارد.
فرضیه 4 –بینخلاقیتدردانشجویاندختروپسرتفاوتوجوددارد.
1-4 اهداف پژوهش
پژوهش حاضر با هدف بررسی و مقایسه تفکر انتقادی، سخت کوشی، انگیزه پیشرفت و خلاقیت در دانشجویان دختر و پسر ، پرداخته شده است.
1-5 اهداف کلی
1. تفکرانتقادی برای اولین باردر استان انجام شده است.
2. این پژوهش در میان جامعه دانشجویان انجام شده حال آن که می توان آن را در جوامع دیگر به طور مثال در میان دانش آموزان،کارکنان برخی سازمان ها ونهادها انجام داد.
3. تفکر انتقادی را می توان به صورت آموزشی به اجرا در آورد ونتایج مطلوبی از آن کسب کرده.


فهرست مطالب

فصل اول : کلیات تحقیق
مقدمه
بيان مساله
اهميت و ضرورت انجام پژوهش
اهداف پژوهش
سوالات پژوهش
تعاريف مفاهيم و واژگان
فصل دوم : مبانی نظری تحقیق
مقدمه
بخش اول: تفکر انتقادی
بخش دوم: سخت کوشی
بخش سوم: انگیزه پیشرفت
بخش چهارم: خلاقیت
بخش پنجم : پژوهش های انجام شده پیرامون موضوع تحقیق
فصل سوم : روش شناسی پژوهش
روش تحقیق
جامعه آماری
نمونه و روش نمونه گیری
روش جمع آوری داده ها
ابزار پژوهش
روش تجزیه وتحلیل داده ها
فصل چهارم :تجزیه و تحلیل یافته ها
تحلیل توصیفی
تحلیل استنباطی
فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری
مقدمه
بحث و نتیجه گیری
نتیجه گیری کلی
محدودیت های پژوهش
 پیشنهادات پژوهش
فهرست منابع
منابع فارسی
منابع خارجی
پیوست ها


فصل دوم ( پیشینه پژوهش )
2-1 تفکر
یکی از تفارت های عمده بین انسان و حیوان آن است که رفتار انسان با اطلاعات اندوخته شه و با تجارب کسب شده در طول عمر رابطه ی زیادی دارد، در حالی که حیوانات بیشتر اطلاعات مورد نیاز هنگام تولد در مغز موجود می باشد در حیواناتی که از نظر تکامل در درجات پایین قرار دارند. این اطلاعات ارثی تقریباٌ تمام مایحتاج حیوان را تأمین می نمایند ولی هر چه حیوان از نظر تکامل در رده های بالاتری باشد، ظرفیت بالقوه بیشتری برای کسب اطلاعات و تجارب مختص به خود دارد. بنابر این در مورد حیوانات می توان گفت که بیشترین مقدار حافظه موجود در مغز را حافظه ارثی تشکیل می دهد. در حالی که انسان مجبور است بیشتر اطلاعات و حافظه مورد نیاز خود را کسب کند و حافظ اکتسابی بیشترین مقدار حافظه موجود در مغز انسان را تشکیل می دهد(معظمی، 1388).
2-2 تفکر و تصمیم گیری
کسانی که به کارآیی خودشان در حل کردن مسایل اعتقاد راسخ دارند. هنگام رویدادهای استرس زا، از نظر تفکر تحلیلی کارآمدی مانند، اما افرادی که به توانایی های حل مسئله خودشان شک دارند؛ به طور آشفته ای فکر می کنند(بندورا وود، 1989 و بندورا، 1989). برای اینکه افراد به بهترین وجه عمل کنند، باید ابتدا برای پیش بینی موثرترین شیوه عمل، از خاطرات رویدادهای گذشته خودشان استفاده کنند. آنها همچنین باید برای ارزیابی امتیاز برنامه ها و راهبردهای خودشان، بازخورد را بررسی نمایند. علاوه بر این، آنها باید درباره عملکردشان تعمق کنند، و بیاد بیاورند کدام شیوه های عمل، نتیجه بخش و کدام بی نتیجه بوده است. احساس کارآیی نیرومند به فرد امکان می دهد حتی در صورت رو به رو شدن با استرس موقعیتی و بن بست های حل مسئله، تمرکز خود را به تکلیف ادامه دهد. در مقابل، خود ناباوری، تصمیم گیرندگان را از تفکر متمرکز به تکلیف منحرف می کند، به طوری که توجه به آنها به نارسایی های خود و ضروریات طاقت فرسای تکلیف معطوف می شود. به طور خلاصه، تردید، کیفیت تفکر و تصمیم گیری فرد را در مدت عملکرد جذاب می کند، در حالی که کارآیی در آن محافظت می نماید(ریو، 1386، ترجمه سید محمدی).

فصل سوم
روش پژوهش
جامعه آماری
نمونه آماری و روش نمونه گیری
ابزار اندازه گیری
طرح تحقیق
روش اجرا
روش تحلیل داده ها


3-1 جامعه آماری
جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه دانشجویان (دختر و پسر) دانشگاه آزاد اسلامی واحد در سال تحصیلی 1394 مشغول به تحصیل می باشند.
3-2 نمونه آماری و روش نمونه گیری
بر اساس جدول مورگان برای جامعه ای با حجم تقریبی4500 نفر، 354 نفر نمونه ای مطلوب بود. ازروش نمونه گیری تصادفی  استفاده گردید.
3-4-4 پرسشنامه خلاقیت عابدی
این آزمون یک آزمون مدادی-کاغذی است. در سال 63-1362 دکتر جمال به تشویق و کمک گروهی از دانشجویان درس روانسنجی گروه روانشناسی دانشگاه تهران بر پایه ی تئوری و تعریف تورنس از خلاقیت یک آزمون 75 سوالی برای اندازه گیری خلاقیت ساخت. مواد این آزمون در چهار گروه: سیالی، ابتکار، انعطاف پذیری و بسط قرار گرفت. در سال 1986 دکتر عابدی در دانشگاه کالیفرنیا با کمک یکی از دانشجویان درس آمار و روش تحقیق،این آزمون را از نو طراحی نمود و بارها مورد تجدید نظر قرار دادند. فرم بعدی آن درسال 1992 توسط گروه استادان دانشگاه کالیفرنیا در لوس آنجلس ساخته شد و دارای 60  
ماده می باشد که تعاد 19 ماده در بخش سیالی، 22 ماده در بخش ابتکار، 11 ماده در بخش انعطاف پذیری و 11 ماده در بخش بسط تقسیم شده است. هر ماده دارای سه گزینه است. این آزمون دارای 60 ماده می باشد که تعداد (22 ماده) در بخش ابتکار، (16 ماده) در بخش سیالی، (11 ماده) در بخش انعطاف پذیری و (11 ماده) در بخش بسط تقسیم شده است. هر ماده دارای سه گزینه می باشد. گزینه ها نشان دهنده ی میزان خلاقیت از کم به زیاد است که به ترتیب نمره ای از 1 تا 3 به آن ها تعلق می گیرد. این نمره ها در چهار گروه جمع شده و بدین ترتیب چهار نمره به دست می آید و با جمع بندی چهار نمره می توان یک نمره کل برای خلاقیت آزمودنی به دست آورد (عابدی ، 1372).

3-6 روش تجزیه و تحلیل آماری
به منظور تجزیه و تحلیل داده ها در این پژوهش از روش های آماری زیر استفاده شده است:
روشهای آماری توصیفی مانند: محاسبه فراوانی، درصد، میانگین، انحراف معیار، واریانس، حداقل و حداکثر.

جهت تجزیه و تحلیل داده های گردآوری شده از نرم افزار کامپیوتری SPSS نسخه هجدهم استفاده شده است و فرضیه ها در سطح05/0  P<و 01/0>P مورد آزمون قرار گرفتند


فصل چهارم
یافته های پژوهش

تجزیه و تحلیل داده ها
یافته های توصیفی
یافته های مربوط به فرضیه های پژوهش
یافته های جانبی

تجزیه و تحلیل به عنوان فرآیندی از روش های علمی، یکی از پایه های اساسی تحقیقی است، به طور کلی، تجزیه و تحلیل عبارت از روشی است که از طریق آن فرآیند پژوهشی، از انتخاب مساله تا دسترسی به یک نتیجه هدایت می شود. چون غالب مسائلی که مورد پژوهش قرار می گیرند خیلی گسترده و وسیع هستند، پژوهشگر برای پاسخگویی به مساله ی تدوین شده و یا تصمیم گیری در مورد رد یا تایید فرضیه ای که صورت بندی کرده است از روش های مختلف تجزیه و تحلیل استفاده می کند(مصطفائی نیا،1387). در این فصل سعی شده که بر تجزیه و تحلیل آماری پژوهش مورد نظر پرداخته شود که شامل 2 نوع توصیفی و استنباطی می باشد. که یافته های این پژوهش در سه سطح ارائه می شوند.

فصل پنجم
بحث و نتیجه گیری

هدف از پایان نامه حاضر مقایسه ی تفکرانتقادی،سخت کوشی،انگیزه پیشرفت و خلاقیت در دانشجویان دختر و پسر دانشگاه آزاد اسلامی واحد بود. در فصل حاضر با استناد به نتایج حاصله از تجزیه و تحلیل آماری داده ها(فصل چهارم) به بحث و بررسی فرضیه ها پرداخته می شود.جهت تببین و توضیح بیشتر یافته ها، ابتدا هر یک از فرضیه ها به تفکیک مطرح و سپس مورد بررسی قرار می گیرد.
فرضیه 1- بین تفکرانتقادی دانشجویان دختر وپسر تفاوت وجود دارد.
با توجه به جدول 4-5 بین تفکرانتقادی دانشجویان دختر وپسر تفاوت معنی دار وجود دارد (1.../.>p و 81/60=F ).بنابراین فرضیه اول تائید می گردد. به عبارت دیگر با توجه به میانگین دو گروه، دانشجویان دختر به دانشجویان پسر تفکرانتقادی بیشتری برخوردارند. نتایج حاصل از این فرضیه با یافته های تحقیقات قبلی؛ رشیدیان(1388)، علیوندوفا(1384)، میرمولایی و همکاران(1382)؛ شفیعی وهمکاران(1380) هماهنگی ندارد.
از جمله دلایل عدم هماهنگی در تبیین یافته های حاصل از بررسی فرضیه حاضر می توان اظهار داشت که تغییراتی که در وضعیت حضور زنان در عرصه های مختلف اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و... در جامعه به وجود آمده است باعث رشد و توسعه ی آنها در حیطه های مختلف شده است. چرا که تربیت شهروند برای یک جامعه دموکراتیک و حضور در دنیای کثرت گرای مدرن، با وجود تغییرات وسیع در الگوهای سنتی زندگی وتنوع افکار، گرایش ها و اطلاعات و زندگی در آن مستلزم درک بهتر دیگران و در حیطه ی گسترده تر، شناخت بهتر جهان می باشد و لازمه ی آن تفاهم متقابل مبادلات مسالمت آمیز، سعه صدر وتحمل آراء ونظرات مخالف و ارزیابی و قضاوت صحیح یا به بیانی دیگر تفکرانتقادی می باشد(معظم فر،1388).


متن فوق تنها خلاصه ای از قسمت های پایان نامه بود.برای دانلود فایل اصلی،انلاین پرداخت کنید و انلاین دانلود کنید.

روش دانلود فایل :

1.کلیک گزینه خرید.
2.پرداخت توسط کلیه کارت های عضو شتاب
3.کلیک بر گزینه ( بازگشت به سایت  پذیرنده )
4.دانلود فایل مورد نظر

قیمت:70 هزار تومان

فیمت: 50 هزار تومان

 

 

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتی
تبلیغات
Rozblog.com رز بلاگ - متفاوت ترين سرويس سایت ساز
درباره ما
با عرض سلام و احترام خدمت شما کاربر عزیز. از اینکه وبسایت من رو برای خواندن انتخاب کردید از شما کمال تشکر را دارم.که افتخار دارم پایان نامه و پروژه های دانشگاهی را از طریق این سایت در اختیار شما سروران گرامی بگذارم. اميد است سير و سرچ در اين مجموعه افزايش بار اندوخته هاي علمي دوستان دانش دوست و پژوهشگر، را سبب شود در اين اثني ما را با رهنمود هاي ناب خويش راهنمايي نماييد. ایمیل: mahdipnut@yahoo.com 09162588959 فقط پاسخگو به پیامک
اطلاعات کاربری
نام کاربری :
رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 176
  • کل نظرات : 98
  • افراد آنلاین : 9
  • تعداد اعضا : 70
  • آی پی امروز : 131
  • آی پی دیروز : 325
  • بازدید امروز : 773
  • باردید دیروز : 2,107
  • گوگل امروز : 81
  • گوگل دیروز : 249
  • بازدید هفته : 2,880
  • بازدید ماه : 44,416
  • بازدید سال : 182,697
  • بازدید کلی : 447,002
  • کدهای اختصاصی