loading...

دانلود پاورپوینت کاراموزی و طرح توجیهی

دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد رشته علوم تربیتی برنامه ریزی آموزشی با موضوع : مقايسه نظرات مديران و دبيران مدارس راهنمايي درباره ويژگيهاي مديران اثربخش ( قالب فایل :word ...  تعداد صفحات: 160 صفحه ) دانلود پایان نامه رشته علوم تربیتی با موضوع مقايسه نظرات مديران و دبيران مدارس راهنمايي درباره ويژگيهاي مديران اثربخش فصل 1: كليات پژوهش چکیده: در عصري كه زندگي مي‌كنيم كه تمدني نوين در حال تكوين است و به سختي مي‌توان كلماتي را يافت كه بتوانند قدرت كامل و وسعت عمل اين تحول خارق‌العاده…

توجه :

با سلام.ضمن خوش آمد گویی تمامی طرح های توجیهی توسط مهندس مهدی بنی حسن کارشناس دام و طیور نوشته شده است.امیدوارم مورد توجه قرار بگیرد.

درگاه پرداخت اینترنتی این وبسایت توسط درگاه واسط آرین پال   مورد تایید قرارگرفته است

لینک دانلود فایل بعد از پرداخت به صورت آنی باز می شود.

ایمیل پشتیبانی سایت  mahdipnut@yahoo.com

شماره تماس پشتیبانی سایت : 09191968068 فقط پاسخگو به پیامک (لطفا از تماس خودداری کنید)

ایدی تلگرام پشتیبانی : poshtibaniu@ 

مراحل خرید فایل مورد نظر  :

1.کلیک بر گزینه خرید.
2.وارد کردن اطلاعات نام و نام خانوادگی ، ایمیل و شماره تلفن همراه.
توجه پست الکترونیکی همان ایمیل می باشد.در صورتی که ایمیل شخصی ندارید ادرس mahdipnut@yahoo.com وارد کنید.
2.پرداخت توسط کلیه کارت های عضو شتاب ( با کلیه کارت هایی که عضو شتاب هستند قادر به خرید هستید)
3.کلیک بر گزینه ( بازگشت به سایت پذیرنده )
4.دانلود فایل مورد نظر ( دانلود فایل آنی  و پس از پرداخت لینک دانلود باز می شود.)

در صورت هرگونه مشکل در خرید و دانلود فایل با شماره 09191968068 با پیامک در ارتباط باشید.(پاسخگویی فقط به پیامک )

کپی برداری جزیی و کلی از مطالب و قرار دادن آن در سایت های دیگر از نظر شرعی حرام و پیگرد قانونی دارد.
مهدی بنی حسن بازدید : 855 یکشنبه 01 فروردين 1395 نظرات ()

دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد رشته علوم تربیتی برنامه ریزی آموزشی با موضوع : مقايسه نظرات مديران و دبيران مدارس راهنمايي درباره ويژگيهاي مديران اثربخش
( قالب فایل :word ...  تعداد صفحات: 160 صفحه )

دانلود پایان نامه رشته علوم تربیتی با موضوع مقايسه نظرات مديران و دبيران مدارس راهنمايي درباره ويژگيهاي مديران اثربخش
فصل 1: كليات پژوهش
چکیده: در عصري كه زندگي مي‌كنيم كه تمدني نوين در حال تكوين است و به سختي مي‌توان كلماتي را يافت كه بتوانند قدرت كامل و وسعت عمل اين تحول خارق‌العاده را توصيف نمايد. بعضي‌ها از «عصر فضا» و «عصر الكترونيك» و «دهكده جهاني» سخن مي‌گويند و جامعه شناس «دانيل بل»  ظهور جامعة فرا صنعتي را بشارت داده است» (تافلر. ترجمه خوارزمي، 1381).
در جهان امروز، فقط خانواده‌ها و مدارس نيستند كه تعليم و تربيت  افراد جامعه را از كودكي تا بزرگي بر عهده دارند، بلكه آموزش و پرورش جوامع، يك نهاد گسترده شده، كه درك روابط پيچيدة بين جامعه و مدرسه مستلزم داشتن يك چارچوب سيستمي (رويكرد سيستمي) است. آموزش و پرورش در جوامع بشري، خصوصاً در كشورهاي پيشرفته و صنعتي از اساس و اركان رشد و توسعه محسوب مي‌شود.
آموزش و پرورش عامل اصلي و كليدي توسعة اجتماعي، اقتصادي، فرهنگي و سياسي هر جامعه‌اي محسوب مي‌شود. تجزيه و تحليل عوامل موثر در رشد و توسعه جوامع پيشرفته بيانگر آن است كه همة اين كشورها، از آموزش و پرورش كارآمد و اثربخش برخوردار بوده‌اند. درست به همين دليل، از چند دهة اخير، با رشد و توسعة بي‌سابقه كمي و كيفي نظامهاي آموزش و پرورش در جوامع مواجه شده‌ايم. هر ساله تقاضا براي آموزش و پرورش، به سبب اهميت يافتن آن، بيشتر و بيشتر، مي‌شود و عدة بسيار زيادي از كودكان براي كسب تحصيلات و برخورداري از امتيازات اجتماعي و اقتصادي آن به مدارس روي مي‌آورند (نيكنامي، 1385).
هر سازماني براي تحقق هدف يا هدفهايي بوجود مي‌آيد و تمامي كاركردها و وظايفي كه براي نقشهاي مختلف در سازمان پيش‌بيني مي‌شود، به منظور تحقق همين هدفهاست. مهمترين عاملي كه مي‌تواند تحقق هدفهاي سازمان را تضمين كند اثربخشي سازماني است. كه اين اثربخشي به ميزان زيادي در گرو ادارة موثر سازمان توسط آن سازمان مي‌باشد. ميزان اثربخشي ارتباط مستقيمي با عملكرد مدير دارد و هنگامي كه رفتار مدير در جهت تحقيق هدفها و نتايج مطلوب سازمان باشد مي‌گوييم اثربخشي تحقق يافته است.

بيان مساله : امروزه آموزش و پرورش از پايه‌هاي اساسي رشد و توسعه هر كشوري به حساب مي‌آيد «در اغلب كشورها آموزش و پرورش عمومي بعنوان صنعت رشد قلمداد مي‌شود و پس از امور دفاعي بيشترين بودجه‌هاي دولتي را به خود اختصاص مي‌دهد» (علاقه‌بند، 1381). ولي براي اينكه آموزش و پرورش بتواند كاركردهاي واقعي خود را انجام دهد، لازم است به جوانب مختلف و عناصر مهم و اساسي آن توجه كرده و با استفاده از منابع و امكانات و همچنين شناخت و رفع و مشكلات سعي در بالا بردن كيفيت كاركردهاي آن نمود.
يكي از اين عناصر مهم و اساسي در آموزش و پرورش مديران مدارس مي‌باشند. بطوريكه به جرات مي‌توان گفت كليه اعمال و رفتار، گفتار و كردار و حتي ويژگيهاي شخصي و انفرادي، اخلاقي، علمي و اعتقادي آنها بر كاركرد آموزش و پرورش تاثير بسزايي دارد.

ضرورت و اهميت موضوع تحقيق :  «اگر قرار است تحولي در عرصة تعليم و تربيت به وقوع بپيوندد، اين تحول و دگرگوني بايد از مديريت آموزشي آغاز شود» (عسگريان، 1375).
متأسفانه در نظام آموزشي ما، مديريت و رهبري آموزشي جايگاه خود را نيافته است. اينكه مدير آموزشي چه كسي است؟ و چه وظايفي دارد؟ و آيا مديران مدارس ما، طبق اصول علمي مديريت آموزشي فعاليت مي‌نمايند؟ و بسياري سؤالات ديگر، هنوز افكار را در نظام آموزشي، به خود معطوف نكرده است. اگر منظور از مديران آموزشي: «كساني باشند كه در تصميم‌گيريهاي آموزشي و پرورشي نقش اساسي و مهم دارند و رفتار و عمل آنان جريان آموزش و پرورش را مستقيماً تحت تاثير قرار مي‌دهند.» (علاقه‌بند، 1380): بايد تحقيق كنيم كه مديران مدارس با چه ويژگي‌ها و توانايي‌هايي مي‌توانند جريان تعليم و تربيت را هدايت نموده و به اهداف مورد نظر نظام آموزش و پرروش نايل شوند.
امروزه «مديران آموزشي آگاه به ويژگيها و زمينه‌هاي تربيتي و روشهاي فعال يادگيري و ارزشيابي مبتني بر فهم مطالب و نه حفظ كردن، مورد نياز است تا بتوان (به كمك آنها) هدفهاي نوين اسلام را تربيت را تحقق بخشيد» (بهرنگي، 1381).
مدارس نيز مانند ساير سازمانها در جهت تحقق بخشيدن به اهدافشان در تلاش و تكاپو هستند و تحقق اين اهداف منوط به اداره اثربخش مدرسه توسط مديريت آن مي‌باشد، بعبارتي ميزان اثربخشي مدرسه يا هر سازمان اجتماعي ديگر، ارتباط مستقيمي با عملكرد مديريت آن سازمان دارد.

اهداف پژوهش : «هدف تحقيق عبارتي است كه به كمك آن، مجموعه فعاليتهايي را كه بايد انجام دهيم، مشخص مي‌كند و به كمك آن نقطة پايان تحقيق را مشخص مي‌نماييم» (دلاور، 1384).
در تحقيق، اهداف معمولاً به دو صورت كلي و ويژه مطرح مي‌شود:
«هدف كلي عبارتست از: منظور و مقصود نهايي از انجام پژوهش است، هدف كلي مستقيماً از مساله پژوهش مشتق مي‌شود،» در واقع يكي از اهداف كلي، خود «موضوع تحقيق» است. كه معلوم مي‌دارد پژوهش چه چيزي را دنبال مي‌كند و يا قصد تعيين آنرا دارد (نراقي و ديگران، 1381).
1ـ هدف كلي اين پژوهش عبارتست از:
مقايسه نظرات مديران و دبيران مدارس راهنمايي درباره ويژگيهاي مديران اثربخش

فهرست مطالب
فصل اول 1
کليات پژوهش 1
مقدمه 2
بيان مسئله: 4
اهميت و ضرورت مسئله: 7
اهداف تحقيق: 11
اهداف اصلي 12
اهداف فرعي 12
سوال هاي تحقيق: 12
سوال اصلي: 12
سوال هاي فرعي: 12
فرضيه ها: 13
فرضيه هاي اصلي: 13
فرضيه هاي فرعي: 13
تعريف اصطلاحات تحقيق: 14
سبك‌هاي شناختي: 14
سبك عيني- متوالي : 14
سبك يادگيري: 15
پيشرفت تحصيلي: 16
مدارس دولتي خاص و عادي 16
دانش‌آموزان قوي و ضعيف: 16
تعاريف عملياتي: 17
سبك شناختي: 17
سبك يادگيري: 17
مدارس دولتي خاص و عادي 17
دانش آموزان قوي و ضعيف 17
فصل دوم 19
پيشينه تحقيق 19
يادگيري 20
پيشرفت تحصيلي: 21
عوامل موثر بر پيشرفت تحصيلي: 21
تفاوت سبک هاي شناختي با سبکهاي يادگيري 37
تفاوت سبک شناختي با ساير مولفه هاي شناختي 38
1- تمايز سبکهاي شناختي از تواناييهاي فکري: 38
2- تفاوت سبک شناختي با راهبردهاي يادگيري 39
3- تفاوت سبک شناختي و توانايي شناختي 39
فصل سوم 94
جامعه آماري 94
نوع و روش تحقيق 95
جامعه آماري 95
حجم نمونه 95
روش نمونه گيري: 96
ابزار جمع آوري اطلاعات 98
روش تجزيه و تحليل اطلاعات 102
فصل چهارم 103
تجزيه و تحليل 103
تحليل توصيفي داده ها 104
الف) جنسيت 104
ب) دبيرستان 105
د) پايه تحصيلي 107
بخش دوم : تحليل استنباطي  داده ها 124
فرضيه هاي اصلي تحقيق: 124
فرضيه هاي فرعي تحقيق: 147
فصل پنجم 173
نتيجه گيري 173
پيشنهادات 180



فصل 2: ادبيات و پيشينه پژوهش
مقدمه: مديريت از اركان مهم هر سازمان و جامعه‌اي محسوب مي‌گردد. براي آنكه مديريت سازمانها بتواند واقعاً اثربخش و در خور جامعه متحول كنوني باشد بايد مديران، از ويژگيهايي كه يك مدير اثربخش را معرفي مي‌كند، آگاهي داشته و آنها را سرلوحه فكر و عمل خود قرار دهند، تا بتوانند اهداف در نظر گرفته شده سازمان خود را به نحو احسن برآورده سازند.
مديريت مدرسه برخلاف ساير مديريتها امري پيچيده و دشوار است. به سبب آنكه تمام اهداف و عوامل مدرسه، انساني است و نقش و رسالت مدارس از يك طرف توليد انسانهاي رشد يافته است و از طرف ديگر مدارس تأمين كنندة نيازهاي نيروي انساني جامه در بخشهاي مختلف‌اند. كار كردن با تعداد كثيري از افراد كه داراي علايق و استعدادهاي گوناگون هستند، خود بر پيچيدگي مديريت مدرسه مي‌افزايد.
علت وجودي و مسئوليت اساسي مديران آموزشي، ايفاي نقش‌هاي رهبري در سازمانهاي آموزشي، بويژه در تمام سطوح مدارس است و «موفقيت مدارس به تحقق اهداف آموزش و پرورش بستگي دارد و تحقق هدفهاي آموزش و پرورش در گرو مديريت و رهبري اثربخش و كارآمد است» (نيكنامي، 1375). و رهبري اثر بخش و كارآمد، مستلزم تأمين و استفادة موثر و بهتر از منابع مادي و مالي و بويژه منابع انساني است. براي رسيدن به هدفهاي دور و نزديك آموزش و پرورش، از مدير مسئول و اثربخش انتظار مي‌رود كه با استفاده از يكسري ويژگيهايي كه ملاك اثربخشي وي مي‌باشد، مدرسه‌اي خلاق و پربار ايجاد كند كه در آن هم دسترسي به اهداف آموزش و پرورش ميسر باشد و هم كاركنان بتوانند به اهداف و نيازهاي شخصي خود برسند.



دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد علوم تربیتی برنامه ریزی اموزشی

دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد رشته علوم تربیتی برنامه ریزی آموزشی با موضوع : مقايسه نظرات مديران و دبيران مدارس راهنمايي درباره ويژگيهاي مديران اثربخش
( قالب فایل :word ...  تعداد صفحات: 160 صفحه )


فصل 3: روش پژوهش
3-1 - مقدمه: انجام روش تحقيق يكي از مهمترين عواملي است كه بر تحقيق و نتايج حاصله اثر جدي مي‌گذارد. پايه هر علمي، روش شناخت آن است ارزش هر قوانين هر علمي به روش شناختي مبتني است كه در آن علم بكار مي‌رود (عزتي، 1386).
هر تحقيقي بايد با روش خاص و مناسب خودش اجرا شود. لذا بايد روش تحقيق مورد نظر با توجه به اهداف، ماهيت موضوع و فرضيه‌هاي تحقيق تعيين گردد.
به همين منظور در اين فصل روش تحقيقي مورد استفاده و دليل انتخاب آن ذكر شده است همچنين جامعه آماري و نمونه آماري مورد تعريف قرار گرفته در روش نمونه گيري توضيح داده شده و درباره روش و ابزار جمع‌آوري اطلاعات يعني پرسشنامه و چگونگي تهيه و تنظيم و بررسي اعتبار و پاياني آن توضيح لازم داده شده است.

3-2- روش تحقيق:
در پژوهش حاضر با توجه به ماهيت موضوع و اهداف تحقيق از روش زمینه یابی از نوع تحقيقات توصيفي استفاده شده است در اين روش پژوهشگر سعي مي‌كند تا آنچه هست را بدون دخالت يا استنتاج ذهني گزارش دهد و نتايج معيني از موقعيت بگيرد (نادري، نراقي، 1380).
تحقيق زمينه‌يابي در علوم تربيتي به منظور مطالعه شرايط موجود بكار برده مي‌شود و اين تحقيق با پديده‌هايي كه در زمان حال اتفاق مي‌افتد سر و كار دارد و به منظور كشف داده‌ها يا اطلاعاتي بكار برده مي‌شود كه از طريق آنها مي‌توان روابط بين متغيرها را مورد بحث و بررسي قرار داد (دلاور، 1380).
در اين پژوهش محقق بدنبال كسب آگاهي از ويژگي‌هاي مديران اثربخش مدارس راهنمايي از طريق مقايسه نظرات و عقايد مديران و دبيران مي‌باشد.

3-3- جامعه آماري: جامعه آماری اين پژوهش شامل كليه مديران و دبيران زن و مرد مدارس راهنمايي دولتي مي‌باشد كه همگي در سال تحصيلي در پست مديريت و دبيري مدرسه مشغول انجام وظيفه‌اند. تعداد كل اعضاي اين جامعه 72 مدير و 1500 دبير مذكر و مونث بوده كه در مدارس تابعه آموزش و پرورش در مناطق شهري و روستايي اين مشغول به فعاليتند.

3-4- حجم نمونه و روش نمونه‌گيري:
  براي تعيين حجم نمونه از فرمول زیر استفاده به عمل آمد .

3-5- ابزار اندازه‌ گيري:
در هر پژوهشي ابزار مورد استفاده براي جمع‌آوري اطلاعات براساس هدفها و روش تحقيق انتخاب مي شود گرچه عوامل ديگري از قبيل نمونه آماري، خصوصيات آنها، پراكندگي جغرافيايي و امكانات مالي و زماني از عوامل موثر بر انتخاب ابزار جمع‌آوري اطلاعات هستند و در اين تحقيق پژوهشگر براساس روش تحقيق زمينه‌يابي ابزار پرسشنامه را انتخاب كرده و براي تهيه سؤالات اين پرسشنامه‌هاي استاندارد گوردون، رهبري ماتريكس، سبك مديريتي فرد لو تانزو، آيزنگ، رامسدن و كمپيل استفاده شده است كه براساس فلسفه حاكم بر آموزش و پرورش جامعه ما تعديل شده است. روايي پرسشنامه به منظور روايي محتوايي پرسشنامه به رويت اساتيد قرار گرفت و روايي آن تاييد گرديد.

فصل چهارم تحلیل یافته ها
مقدمه: در این بخش،فرضیه های مطروحه در پژوهش، مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته و ارتباط بین متغیرها از طریق آزمون آماری مورد بررسی قرار می گیرد،برای این منظور ابتدا اطلاعات مورد نیاز از طریق  پاسخ های داده شده 125 پرسش نامه گروه نمونه بدست آمده و پس از آن متغیرهای تحقیق مورد آزمون و تجزیه و تحلیل قرار گرفته است و با استفاده از نرم افزار آماری ،روش های آماری زیر در دو بخش توصیفی و استنباطی بکار گرفته شده است:
1-محاسبه و ترسیم جداول و نمودار فراوانی داده های خام در بخش توصیفی.
2-آزمون t گروهای مستقل به منظور بررسی تفاوت بین گروهای تحقیق.


فصل پنجم بحث و نتیجه گیری
خلاصه پژوهش : در این پژوهش که به بررسي و مقايسة نظرات مديران و دبيران دربارة ويژگيهاي مديران اثربخش واحدهاي آموزشي پرداخته شده است در فصل اول پژوهش به بیان متغیرهای پژوهش اشاره شده است درفصل دوم پژوهش به بررسی ادبیات و پیشینه پژوهش در حیطه اثر بخشی مدیران  اشاره شده و عوامل موثر بر بهره وری و اثر بخشی در سازمان مطرح شده است. در انتها به پیشینه پژوهشات داخل و خارج کشور اشاره شده است.
در فصل سوم که روش شناختی پژوهش نام دارد به روش پژوهش حاضر که از نوع پیمایشی می باشد. اشاره نموده و مطرح شده است که جامعه پژوهش حاضر را تمامی مدیران و دبیران اموزش و پرورش منطقه اسلام شهر تشکیل می دهند که از این تعداد 125 نفر با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی انتخاب شدند و پرسش نامه پژوهش اجرا شده و با استفاده از تی مستقل به مقایسه پاسخ های آزمودنی ها  پرداخته شد.


متن فوق تنها خلاصه ای از قسمت های پایان نامه بود.برای دانلود فایل اصلی،انلاین پرداخت کنید و انلاین دانلود کنید.

روش دانلود فایل :

1.کلیک گزینه خرید.
2.پرداخت توسط کلیه کارت های عضو شتاب
3.کلیک بر گزینه ( بازگشت به سایت  پذیرنده )
4.دانلود فایل مورد نظر

قیمت : 50 هزار تومان

قیمت : 40 هزار تومان

 

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتیرفرش کد امنیتی
آموزش مراحل خرید فایل

مراحل خرید فایل مورد نظر  :

1.کلیک بر گزینه خرید.
2.وارد کردن اطلاعات نام و نام خانوادگی ، ایمیل و شماره تلفن همراه.
توجه پست الکترونیکی همان ایمیل می باشد.در صورتی که ایمیل شخصی ندارید ادرس mahdipnut@yahoo.com وارد کنید.
2.پرداخت توسط کلیه کارت های عضو شتاب ( با کلیه کارت هایی که عضو شتاب هستند قادر به خرید هستید)
3.کلیک بر گزینه ( بازگشت به سایت پذیرنده )
4.دانلود فایل مورد نظر ( دانلود فایل آنی  و پس از پرداخت لینک دانلود باز می شود.)

در صورت هرگونه مشکل در خرید و دانلود فایل با شماره 09191968068 با پیامک در ارتباط باشید.(پاسخگویی فقط به پیامک )
تبلیغات
Rozblog.com رز بلاگ - متفاوت ترين سرويس سایت ساز
درباره ما
با عرض سلام و احترام خدمت شما کاربر عزیز. از اینکه وبسایت من رو برای خواندن انتخاب کردید از شما کمال تشکر را دارم.که افتخار دارم پایان نامه و پروژه های دانشگاهی را از طریق این سایت در اختیار شما سروران گرامی بگذارم. اميد است سير و سرچ در اين مجموعه افزايش بار اندوخته هاي علمي دوستان دانش دوست و پژوهشگر، را سبب شود در اين اثني ما را با رهنمود هاي ناب خويش راهنمايي نماييد. ایمیل: mahdipnut@yahoo.com 09191968068 فقط پاسخگو به پیامک
اطلاعات کاربری
نام کاربری :
رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 306
  • کل نظرات : 101
  • افراد آنلاین : 4
  • تعداد اعضا : 86
  • آی پی امروز : 122
  • آی پی دیروز : 92
  • بازدید امروز : 751
  • باردید دیروز : 798
  • گوگل امروز : 40
  • گوگل دیروز : 35
  • بازدید هفته : 3,875
  • بازدید ماه : 13,150
  • بازدید سال : 104,939
  • بازدید کلی : 767,270
  • کدهای اختصاصی